Permalänk
Medlem

Gravyrträning

Tjalol. Åkte ut i skogen ett tag och fick lust att börja gravera lite, så jag lekte runt lite på en gammal chassiplåt.
Fick dock inte med mig diamantstift, utan stift av denna typ

Gravyrträning

Permalänk
Medlem

-Hoppet för mänskligheten försvann!

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av sebbe605:

-Hoppet för mänskligheten försvann!

lägg av, alla är nybörjare nån gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

lägg av, alla är nybörjare nån gång.

le 9gag army...

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

lägg av, alla är nybörjare nån gång.

Tydligen är sebbe605 som Kim Jong Il

Skrivet av sebbe605:

le 9gag army...

Le 9gog armi*
Vad jag ser som humor har väl inte med mina gravyrer att göra?

Edit: Tekniken vill säga..
Vad jag inte förstår är hur 9gog skulle vara värre än tribaldrake, men alla har väl olika smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven.:

Tydligen är sebbe605 som Kim Jong Il

How insulting Kim Jong Il är ju död. Klandrade inte ditt arbete, ser inget fel med det har dock lite funderingar över motiven men det är som du säger alla har en egen smak.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

How insulting Kim Jong Il är ju död. Klandrade inte ditt arbete, ser inget fel med det har dock lite funderingar över motiven men det är som du säger alla har en egen smak.

Syftade på hans första golfrunda. Var inte menat som förolämpning utan som ett skämt.
Valde även motiven lite för att de var saker jag kom på som kunde vara bra träning, vill ju gå framåt. Alla mina framtida gravyrer kan ju inte se ut som min första (birdie fågeln). Allt var learn by doing med, så jag var tvungen att dra på labrocken och experimentera lite!
Får hoppas att du tycker bättre om motiven jag kommer välja när jag känner mig redo att gravera min dator

Vad tycker du om att ha ojämnheter när jag fyller i förresten? De flesta andra har ju inte det, men det ger ju ett helt annat stuk på gravyrerna.

Permalänk
Medlem

skaffa dej finare spets* för med såna så är det svårare att styra och resultatet blir hackigare och sen sänk hastigheten på dremeln för mer kontroll och försök få stadigare grepp om dremeln, första gången jag graverade gick åt helvete men nu är jag mycket bättre, graverar på vinglas nu ;D men övaöva ;D

ett tips på hur du ska föra dina teckningar på plåt/plexi är att använda carbon papper, funkar fintfint och om du har tillgång till sandpapper-rullar* till dremel så kan du behandla dem graverade ytorna

Permalänk

jisses..

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

skaffa dej finare spets* för med såna så är det svårare att styra och resultatet blir hackigare och sen sänk hastigheten på dremeln för mer kontroll och försök få stadigare grepp om dremeln, första gången jag graverade gick åt helvete men nu är jag mycket bättre, graverar på vinglas nu ;D men övaöva ;D

ett tips på hur du ska föra dina teckningar på plåt/plexi är att använda carbon papper, funkar fintfint och om du har tillgång till sandpapper-rullar* till dremel så kan du behandla dem graverade ytorna

Kan du försöka hitta en bild på en bra spets? Har förutom alla möjliga storlekar på sfäriska fräsar en fräs som är projektilformad. Sedan har jag 3 diamantstift, ett spetsigt, ett som er ut som en tjock trubbig kon, och ett som ser ut som en smalare kapad kon. Min far har flera hemma hos sig, dessa var de han trodde var bra för att gravera. Han har det mesta tillbehören en guldsmed kan tänkas ha och ett antal tandläkarborrar.
Testade på lite lägre hastigheter, men då kommer jag inte igenom lacken på ett drag, och när jag skulle dra nästa blev det inte i samma spår som det innan, vad gör jag åt det?
Haha, feel you bro! Låter bra kul att hålla på med glas! Varför har du inte lagt upp något galleri? Skulle vara kul att se!
Övning ger ju färdighet, som man brukar säga

Köpte faktiskt carbonpapper, men har inte testat än. Känns som om att det blir lättare än att köra genom vanligt papper...
Vad är det för sandpappersrullar? Bild skulle vara fint här med!

Skrivet av RedSparowes:

Ville ju ha kritik, inte dissar
Just nu tycker jag om dig lika mycket som en Landskrona-bo tycker om polisen...
Kan du utveckla lite? Vill gärna veta vad som är så hemskt.

Permalänk
Citat:

Ville ju ha kritik, inte dissar
Just nu tycker jag om dig lika mycket som en Landskrona-bo tycker om polisen...
Kan du utveckla lite? Vill gärna veta vad som är så hemskt.

Man får inte säga +1 på inlägg, utan man ska "gilla" inlägg.
Jag har inget emot gravyrer, eller sättet du gjorde dem. Jag har som tidigare talare svårt att svälja din humor bara.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Man får inte säga +1 på inlägg, utan man ska "gilla" inlägg.
Jag har inget emot gravyrer, eller sättet du gjorde dem. Jag har som tidigare talare svårt att svälja din humor bara.

Får lägga ner gravyrerna ett tag och jobba på att få bättre humor då!

Permalänk
Avstängd

Comon, visa lite mer kreativitet, 9gag är såå uttjatat...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Comon, visa lite mer kreativitet, 9gag är såå uttjatat...

Det är 9gog. En sida som driver med 9gag Hatar 9gag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven.:

Kan du försöka hitta en bild på en bra spets? Har förutom alla möjliga storlekar på sfäriska fräsar en fräs som är projektilformad. Sedan har jag 3 diamantstift, ett spetsigt, ett som er ut som en tjock trubbig kon, och ett som ser ut som en smalare kapad kon. Min far har flera hemma hos sig, dessa var de han trodde var bra för att gravera. Han har det mesta tillbehören en guldsmed kan tänkas ha och ett antal tandläkarborrar.
Testade på lite lägre hastigheter, men då kommer jag inte igenom lacken på ett drag, och när jag skulle dra nästa blev det inte i samma spår som det innan, vad gör jag åt det?
Haha, feel you bro! Låter bra kul att hålla på med glas! Varför har du inte lagt upp något galleri? Skulle vara kul att se!
Övning ger ju färdighet, som man brukar säga

Köpte faktiskt carbonpapper, men har inte testat än. Känns som om att det blir lättare än att köra genom vanligt papper...
Vad är det för sandpappersrullar? Bild skulle vara fint här med!

hittade denna bilden, de finns i biltema, jag använder den första och femte och sjunde, det är diamantstift du ska använda för snyggare resultat, ingen aning med det där med tandborrar, låter inte som en bra ide att använda det

ang det med lacken det är bara att fortsätta gravera tills du är nöjd, det räcker inte med bara ett lager, utan två tre, de du har graverat innan kan du göra bättre genom att fixa kanterna med den spetsiga och fyllningen med kulan eller den äggformade spetsen

hhehe man vaknar ju inte bara så där och är bra på allt ^^ övaöva, hmm det är alltid roligt att göra svårare saker ^^ testa du också det med glas, något ikea glas ^^ men se till att sätta fast den ordentligt varför jag inte la upp bilder för de sakerna jag gjorde var personliga och till mina vänner så jaa

cabonpapper ska du köra med om du kan(olika ytor och så, ang sandpapper så heter de slipband ^^ men sånna funkar fint också

slipband

min tredje gravyr ^^ (bilden togs innan jag bearbetade det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hittade denna bilden, de finns i biltema, jag använder den första och femte och sjunde, det är diamantstift du ska använda för snyggare resultat, ingen aning med det där med tandborrar, låter inte som en bra ide att använda det

ang det med lacken det är bara att fortsätta gravera tills du är nöjd, det räcker inte med bara ett lager, utan två tre, de du har graverat innan kan du göra bättre genom att fixa kanterna med den spetsiga och fyllningen med kulan eller den äggformade spetsen

hhehe man vaknar ju inte bara så där och är bra på allt ^^ övaöva, hmm det är alltid roligt att göra svårare saker ^^ testa du också det med glas, något ikea glas ^^ men se till att sätta fast den ordentligt varför jag inte la upp bilder för de sakerna jag gjorde var personliga och till mina vänner så jaa

cabonpapper ska du köra med om du kan(olika ytor och så, ang sandpapper så heter de slipband ^^ men sånna funkar fint också

slipband
min tredje gravyr ^^ (bilden togs innan jag bearbetade det)

Får införskaffa mig ett sådant set då! Nu vet jag vad jag ska ha iaf Har för mig att tandborrarna såg ut som sfäriska diamantstift, men jag kanske minns fel...

Skitsvårt att få till det om man drar flera linjer på samma ställe ju! :/ Får väl träna mera på det... Det gamla får vara, roligare att göra nya saker! Fast nu vet jag ju inte vad jag ska göra, tänkte göra något kul med min dator...

Haha, mitt största problem nu är att jag inte kommer på vad som är lagom svårt att göra. Blev nöjd med deadmau5, så jag vill göra något liknande nu. Där vinklarna spelar stor roll. Sen är jag inte så konstnärlig av mig, kommer på saker men kan inte rita för fem öre :DD
Ah det kan ju vara smart att börja med något billigt. Hur ska jag sätta fast glasen?
Det är väl inte det roligaste att dela personliga saker med hela SweClockers

Ska testa det att slipa på nästa gravyr då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven.:

Får införskaffa mig ett sådant set då! Nu vet jag vad jag ska ha iaf Har för mig att tandborrarna såg ut som sfäriska diamantstift, men jag kanske minns fel...

Skitsvårt att få till det om man drar flera linjer på samma ställe ju! :/ Får väl träna mera på det... Det gamla får vara, roligare att göra nya saker! Fast nu vet jag ju inte vad jag ska göra, tänkte göra något kul med min dator...

Haha, mitt största problem nu är att jag inte kommer på vad som är lagom svårt att göra. Blev nöjd med deadmau5, så jag vill göra något liknande nu. Där vinklarna spelar stor roll. Sen är jag inte så konstnärlig av mig, kommer på saker men kan inte rita för fem öre :DD
Ah det kan ju vara smart att börja med något billigt. Hur ska jag sätta fast glasen?
Det är väl inte det roligaste att dela personliga saker med hela SweClockers

Ska testa det att slipa på nästa gravyr då!

ber om ursäkt för så sen svar

ja gör det^^ ska göra det också, sjuktbilligt ju

det är bara att ta det lugnt och sen blir det bra^^ tryck inte för mycket för då tappar du greppet/kontroll
gravera logos namn är rätt enkelt så kör på det^^ haha är inte direkt bra på att rita heller menmen tycker det går bättre med en dremel i handen^^

hmm tror inte att vill se hjärtor och så XD

men ang hur man fäster ett glas, så tog jag en liten bild

det är olika från glas till glas men går att fästa vilket glas som helst om vrider lite här och där^^