Netonnet börjar sälja datorkomponenter

Permalänk
Melding Plague

Netonnet börjar sälja datorkomponenter

Efter en tids uppehåll meddelar Netonnet att hemelektronikkedjan återigen ska börja sälja datorkomponenter, både på nätet och i de så kallade lagershopparna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Frågan är om de kan konkurrera med inet?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Är det rätt saker till rätt pris så...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av excepto:

Frågan är om de kan konkurrera med inet?

Varför skulle dom inte kunna göra det?

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir vettiga priser då!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kul att konkurrensen skärps! Inget ont om de etablerade, men det är alltid kul med ett större urval, särskilt om man så får ett större totalsortiment att välja emellan.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir bra grejor nu då. Dom hade bara skitkomponenter innan.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Låter ju skoj, har för mig dom hade ganska bra priser förut, å bra me lite konkurans

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk

Hitintills ser deras utbud (inte komplett än men ändå) bra ut. Noctua som huvudnummer när det gäller luftkylning, FD chassin/nätagg/fläktar, Intel SSD etc...lovande.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Skönt med mer företag på marknaden! Mer konkurrans betyder lägre priser!

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Riktigt goda nyheter från Fabian och Co

Är priserna hyfsade och utbudet bra kommer jag helt klart åka till lagershoppen och handla istället för att beställa på nätet. Tar lika lång tid för mig att åka till lagershoppen som till posten ungefär.

Hoppas dom fixar så dom har bra möjlighet att skapa kundvagn och länka till på samma sätt som Inet har.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Låter väldigt trevligt detta! Har de bra priser så kommer jag absolut gå till deras lagershop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Skönt med mer företag på marknaden! Mer konkurrans betyder lägre priser!

I ärlighetens namn är marginalerna på den här marknaden redan små. Kan dock tycka att tillgängligheten är en viktig fördel och här har netonnets butiker en chans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

åhå, vad trevligt, närmare till netonnet än inet om man bor i Umeå iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Riktigt goda nyheter från Fabian och Co

Är priserna hyfsade och utbudet bra kommer jag helt klart åka till lagershoppen och handla istället för att beställa på nätet. Tar lika lång tid för mig att åka till lagershoppen som till posten ungefär.

Hoppas dom fixar så dom har bra möjlighet att skapa kundvagn och länka till på samma sätt som Inet har.

Fabian är väl Siba.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Frågan är om de kan konkurrera med inet?

Ja. Inet är dyra och butikerna i fel del av landet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kajlie:

Fabian är väl Siba.

De ägs väl av samma familj?

OnT: Synd att det inte finns någon lagershop häromkring, finns inte mycket till konkurrens för Inet

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Frågan är om de kan konkurrera med inet?

Uppriktigt fråga, vad har Inet som gör dom så bra? Inte bäst priser, inte bäst sortiment, inte bäst service. Inte ens sammantaget står dom ut på nått sätt.

§1.5 raderat
Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Fabian är väl Siba.

Och siba är en av de (eller den största?) ägaren av netonnet om jag inte minns fel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sweet! God nyhet verkligen. Speciellt i Borås där butiker med datorkomponenter inte är speciellt många! Ofta beställer man från nätet men kommer man på att man saknar fläktar, kylning, nån RAM-sticka m.m. så är det klockrent att bara kunna åka över till nått ställe.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

inte tänker jag köpa deras komponenter om dom ligger löst i butik som förut, hårddiskar i plastlådor som random ungar springer runt med o tappar ner i golvet...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Tempel:

Uppriktigt fråga, vad har Inet som gör dom så bra? Inte bäst priser, inte bäst sortiment, inte bäst service. Inte ens sammantaget står dom ut på nått sätt.

Jag tycker att Inet har bra priser och att de har bra service och är kunniga.
Dessutom är de inte bara säljare, utan förstår oss "nördar" på ett annat sätt än tex. El-giganten eller NetonNet gör.

§1.3 raderat
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

De ägs väl av samma familj?

OnT: Synd att det inte finns någon lagershop häromkring, finns inte mycket till konkurrens för Inet

netonnet ägs av SIBA, ja!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

De ägs väl av samma familj?

OnT: Synd att det inte finns någon lagershop häromkring, finns inte mycket till konkurrens för Inet

Skrivet av jOnÄTÄn:

Och siba är en av de (eller den största?) ägaren av netonnet om jag inte minns fel.

Det hade jag ingeeen aning om! Tack för info

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bra gjort.
Har saknat detta faktiskt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tempel:

Uppriktigt fråga, vad har Inet som gör dom så bra? Inte bäst priser, inte bäst sortiment, inte bäst service. Inte ens sammantaget står dom ut på nått sätt.

Det dom har är en skvadron p12or här som lovordar hela tiden, men varför?

De har bra priser, de har bra sortiment och (enligt mig och bevisligen väldigt många andra) har de bäst service.

Det finns ingen butik som har bäst priser, då alla har olika priser på allt. Det finns ingen butik som har bäst sortiment, då alla är ute efter olika saker. Det finns, egentligen, ingen butik som har bäst service, då alla har olika erfarenheter från olika butiker.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

De stora kedjorna tycker jag hamnar ett halvt steg efter på ju komponentnischen. Det runt omkring brukar vara både bra och konkurrenskraftigt (möss mm).
Aldrig gillat netonnet lr siba så skippar dem helt enkelt.
Sen kanske det oxå är för att jag gräver i vattenkylning o moddning för tillfället så jag vet inte vad som skulle köpas från de stora.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Vad bra! Har saknat att snabbt kunna få tag i något när jag behöver det (har nära till en lagershop).

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Nu skippar vi "vilken butik är bäst" diskussionen, ett hett tips är att det snart kommer en omröstning:)

Jag tror att netonnet kommer konkurrera med främst cdon där låga priser prioriteras och man får lite sämre service.

Kul att de kommer ha komponenter i sina lagershoppar, bör gynna folk som inte bör i större städer i söder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?