Permalänk

processorsocket skyddet - risker?

Hej!

Jag fick ett gammal moderkort som saknar den där plastbiten, processorsocket skyddet på am3+ så här ser det ut:

Så har den legat i några veckor i bubbelplast, finns det några risker att det kan ha tagit skada, damm etc? Vågar jag dammsuga försiktigt där? Vågar jag inte göra det?

Permalänk
Medlem

Går inte se din bild, men kolla noga, böjda pinnar synns ganska tydligt, nej nej inte dammsuga kan döda elektronik på nolltid, däremot kan du använda tryckluft på burk.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Går inte se din bild, men kolla noga, böjda pinnar synns ganska tydligt, nej nej inte dammsuga kan döda elektronik på nolltid, däremot kan du använda tryckluft på burk.

Tack!

google -> am3+ socket och en bild på en svart socket som var min.
Jag tänker på den vanliga varningstexten "slarva inte bort den här plastbiten!" men jag försöker sätta på processorn iaf.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gitarrpoet:

Tack!

google -> am3+ socket och en bild på en svart socket som var min.
Jag tänker på den vanliga varningstexten "slarva inte bort den här plastbiten!" men jag försöker sätta på processorn iaf.

Tack för hjälpen!

Du menar ramen runt sockeln? Den behövs för att fästa originalkylaren och en del andra tredjepartsditon. Men har du en kylare som inte kräver detta är det inga problem.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Här är bilden som TS ville visa.

Permalänk
Hedersmedlem

AM3+ har inget processorsocket skydd, så du får nog förtydliga lite.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av torbear:

Här är bilden som TS ville visa.

yepp tack!

Skrivet av giplet:

AM3+ har inget processorsocket skydd, så du får nog förtydliga lite.

Ditt påstående förklarar det jättebra