Grand Theft Auto V i ny trailer

Permalänk

Ett självklart köp, blir till att damma av gamla ps3 som stått i garderoben i ett är, får hoppas att batterierna i kontrollen inte lagt av helt bara. Orka tjata om pc eller ps3. De kommer dit de kommer, inte mycket att göra åt de mer än att sitta snällt och vänta..

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Inaktiv

Kul att se, synd bara att videon ser ur att va tagen från konsolversionen (därav videolagget och de lågupplösta texturerna), låt oss istället hålla tummarna för en redig PC-version, och att spela GTA V i 720p/30fps är INTE acceptabelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Hoppas PC porten blir en "Max Payne-port" och inte en "GTA IV-port".

Funderat på det innan att de kanske använder Max Payne som test-spel för GTA och sedan lägger in lite förbättringar och dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Dat shitty graphics...

konsolerna måste ju också klara av det -.-'

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Grafik hit, släpp till Windows dit, gnäll hit och gnäll dit.
Rockstar är ett företag. Företag gör allt de kan för att tjäna pengar.
Vill ni ha det tidigt, skaffa det till konsoll. Vill ni hoppas på en Windows version; vänta.

OffTopic:
PC är inte per automatik Windows. Lär er det, snälla någon. PC är en akronym översatt på Svenska till "Personlig Dator". Alla bör veta att en dator _måste inte_ ha operativsystemet Windows. Det kan även vara Linux, FreeBSD, OSX eller dylikt. Välkommen till 2012.

Jag skulle helst vilja se en version till Windows (Helst LinuxMint, men det lär aldrig hända), men jag kommer att skaffa det till PlayStation 3. Fyfan va kul jag kommer ha när jag sladdar omkring i stan med en strandloppa och kvadda saker. Medans andra kan sitta och gnälla över den "ack så dåliga grafiken" eller den "ack så dåliga fysiken".

Passar det inte, spela något annat.

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem

Tycker de verkar grymt blir och förhandsboka

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Hade ju varit bra om vi haft next-gen consoles till det här jädra spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Den halvskallige, aggressive typen är bara för härlig. Hoppas från tåget bara sådär, bränner upp ett hus o bara går därifrån

Inte gillat varken trean lr fyran så får se om man skaffar detta. Kommer max ge 100:- o det ska va ti PC.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Det var ett jävla gnäll på vissa. Hur många spel av denna kalibern finns det som har bättre grafik, nej just det. Tror nog att Rockstar skiter fullständigt i att några gnällpellar på ett svenskt forum inte köper spelet pga grafiken. De kommer sälja rekord igen, det vet alla. Så håll mun och njut av ett fantastiskt spel som kommer hålla flera år till skillnad från Sleeping Dogs och SR3 som man tröttnade på innan storyn var slut.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig att man har "30fps" och "dålig grafik" (kräsna?), när man glider omkring med 5 stjärnor i högra hörnet, och för en gång skull inte kan vartenda hörn av GTA världen, ingen verkar bry sig om att denna spel världen kommer bli enormt stor. Möjligheten att äntligen kunna göra lite vattenaktiviteter utan att drunkna direkt, vatten scooter, dyka etc..

Ja jag tror detta kommer blir riktigt bra, som det flesta andra GTA titlar!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkw:

Grafik hit, släpp till Windows dit, gnäll hit och gnäll dit.
Rockstar är ett företag. Företag gör allt de kan för att tjäna pengar.
Vill ni ha det tidigt, skaffa det till konsoll. Vill ni hoppas på en Windows version; vänta.

OffTopic:
PC är inte per automatik Windows. Lär er det, snälla någon. PC är en akronym översatt på Svenska till "Personlig Dator". Alla bör veta att en dator _måste inte_ ha operativsystemet Windows. Det kan även vara Linux, FreeBSD, OSX eller dylikt. Välkommen till 2012.

Jag skulle helst vilja se en version till Windows (Helst LinuxMint, men det lär aldrig hända), men jag kommer att skaffa det till PlayStation 3. Fyfan va kul jag kommer ha när jag sladdar omkring i stan med en strandloppa och kvadda saker. Medans andra kan sitta och gnälla över den "ack så dåliga grafiken" eller den "ack så dåliga fysiken".

Passar det inte, spela något annat.

Sluta. Sluta. Ja, vi vet vad förkortningen PC står för och jag blir glad för din skull när jag ser att du också gör det, men behövs verkligen det där inlägget? I varje tråd där någon säger PC när dom pratar om windows dyker någon viktigpetter upp och börjar raljera om personal computer och andra operativsystem.

Om GTA V skulle släppas till något operativsystem på pc, tror du då inte att windows är det systemet? Självklart. Du ville bara visa oss att du kan lite namn. Grattis.

Permalänk
Medlem

Jag ska villigt erkänna att jag inte orkade harva igenom alla "vill ha"- och "fan vad Rockstar aegz0r 1337 h4xor!!!!!1111oneone"-inlägg, men är det bara jag som inte förstår vad spelet kommer att gå ut på efter den här trailern? Allt jag såg var lite klichéartad dialog och actionscener. Och ja, jag vet vad alla tidigare GTA-spel gått ut på, men jag tycker att en trailer ska få mig att vilja spela spelet för dess innehåll (läs story). Inte för att de petar in lita halvkassa slagsmål och någon smällare som brinner av...
Jag tvivlar inte på att GTA5 kommer att vara skoj, men om det ska ligga på nivå med GTA4...mja, jag var väl inte helt överumplad av eufori direkt...

Visa signatur

// Etrai
"Ända"/"än" och "enda"/"en", learn the difference!
Kan du inte använda "de" och "dem" korrekt, skriv "dom".
Dator: en sån jag kan spela SotS och patiens på. Mobil: en sån som går att ringa med.

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på de som tycker att alla bara ska sitta snällt och säga tack och amen till det som bjuds från spelproducenterna. Ställer inte marknaden krav så blir det ju aldrig bättre. Det finns ingen anledning till att vara helnöjd med att det fortfarande inte märks någon skillnad på DX9 och DX11 i nästan alla fall. Och absolut inte heller att allt ska anpassas efter konsoler. Det fungerade ju hur bra som helst för ett antal år sedan när så många spel fler utvecklades för PC:n och utnyttjade PC:ns extra hårdvaruresurser. Det är helt naturligt att man vill förändra något som försämrats med tiden.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk

Can't wait!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Hoppas på PC Release, annars blir det inget GTA för mig

Samma här.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

San Andreas hade en stor värld och den här skall ha mycket större, wow säger jag bara som jag längtar då!

Blir det ett enormt spel som dem lovar så skiter jag i grafiken, det är för bövlen inte grafiken som gör spelen, generationerna under mig verkar gapa om enbart grafik hit och dit hela tiden, helt poänglöst om ett spel ser ut som en dröm eller en måsskit på min bilruta så länge det är ett bra spel...

Det var kreativiteten och humorn som gjorde Monkey island 1-2 till bland de bästa äventyren någonsin för mig, det var inte grafiken det var resten.
GTA är friheten som gör spelet blandat med en underhållande story och nu en enorm värld, det kan inte bli fel oavsett om det är skapat i 800x480 upplösning uppskalad till 4K kompresserad till interlacerad 1280x720 sedan slängt under fjorton färgfilter och vänt uppochner. Jag kommer vända min TV uppochner och njuta av friheten så länge världen är stor och vinden susar i mitt hår av köksfläkten.

Ni får gärna skriva hur dum jag är och bakåtsträvande etc etc och att ni visst inte är unga gnällspikar utan ni är verkligen jätte vuxna. Bah gnälla kan ni iallafall oavsett ålder.
Så bli jätte arga och citera mig med hur dum jag är och låt bli att köpa GTA 5 efterssom det inte kommer på PC direkt och sitt och fortsätt gnäll i varenda tråd/nyhet om spelet, så hata mig. jag bjuder på det.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Förstår inte varför de skall släppa till konsol först, det är inte så att piratkopiering kommer minska. De kanske tror att de gör vinst på konsol först och sedan får ut det sista av PC. Grejen är att vi PC användare kan se kvalité på mils avstånd, är ett spel hypat och efterlängtat så kommer majoriteten att köpa det.

Nackdelen är att vi troligen kommer att få en konsol port precis som GTA4, vilket endast kommer leda till tårar och trasig elektronik. Hoppas de tar den tiden som är kvar till det officiella släppet och börjar jobba på PC versionen ordentligt så att den kan lanseras samtidigt. Är trött på att vi PC användare alltid blir valda tvåa efter konsol. Det är ju inte så att en konsol spelare kan kalla sig gamer på samma sätt som en PC spelare kan!

De flesta ungdomar har inte råd med en så pass bra dator att de klarar av sådana här spel. Konsoller däremot har de flesta råd med, vilket gör att spelet når ut till fler kunder. Och det är ju rockstars mål, att sälja så mycket som möjligt.

Jag personligen hade köpt alla mina spel till konsoll om de bara hade haft stöd för tangenbord och mus. (Som ouya kommer ha)

Den lilla förbättringen i grafiken mellan konsoll och PC är inte värd 7000-10 000kr i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Nej du har ju inget prestandamonster direkt. GTA V kommer ha avancerade fysikberäkningar som kräver något kraftigare CPU tror jag

sant att GTA V kanske blir krävande men irriterande med gta4 nu max 40 fps, får dock ut 55-70 i bfs på high <.< så värdelöst port på gta4,
fick mer fps med min gamla c2duo 8800gt rig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Sluta. Sluta. Ja, vi vet vad förkortningen PC står för och jag blir glad för din skull när jag ser att du också gör det, men behövs verkligen det där inlägget? I varje tråd där någon säger PC när dom pratar om windows dyker någon viktigpetter upp och börjar raljera om personal computer och andra operativsystem.

Det handlar inte om att vara viktigpetter eller dylikt, det handlar om fakta.

Skrivet av Oskar.:

Om GTA V skulle släppas till något operativsystem på pc, tror du då inte att windows är det systemet? Självklart. Du ville bara visa oss att du kan lite namn. Grattis.

I nutid, ja. Men man vet aldrig, det är många spel som har börjat släppas till OSX också. Och Valve har dedikerat ett helt team till att utveckla Steam för Linux och har fått mycket lyckades resultat i OpenGL med deras Source-motor. Till och med bättre prestandaresultat än i Windows, faktiskt. Jag tycker det är grymt kul att utvecklare har börjat anpassa sig till verkligheten. Det vill säga att fler och fler väljer operativsystem efter sin egen smak, inte vad de blir "påtvingade".

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Avstängd

Den länken säger absolut ingenting, återförsäljare av spel sitter inte på mer info än någon annan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkw:

Det handlar inte om att vara viktigpetter eller dylikt, det handlar om fakta.

Håller med. Att folk kallar Windows för "PC" på ett forum som SWEC är lite mycket. Speciellt nu 2012 som du säger -- nu kan en persondator (enligt definitionen) vara lite allt möjligt. Smartphones och surfplattor är även de persondatorer med tanke på vad de i dagsläget utför.

Från Wikipedia:
"En persondator är en dator avsedd att användas av en enda användare, vanligtvis främst till redigering av olika typer av dokument i kontorsprogram, internetåtkomst via World Wide Web och e-post, datorspel och uppspelning av musik och video."

OT: Trailern var udda, känns inte som om det fanns någon röd tråd eller någon vettig story.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Skrivet av anon99565:

gRAFIKEN ser ju rätt jäkla värdelös ut dock. Kan inte vara mkt man missar om det inte släpps på pc..

Fattar inte, vad är värdelöst med grafiken? Den är hur fin som helst!

Visa signatur

ASRock 880G Extreme3 | 60GB OCZ Vertex 3 | A-Data 4GB 1600Mhz | Asus Xonar DX | AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | XFX Radeon HD6870 1024MB | Fractal Design Define R2, Titanium | FSP 650W Gold

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till PC och att själva gameplay grafiken då är snyggare än grafiken i cutscenes precis som det var i Max Payne 3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mja, vad säger man? Trist som sagt att konsolerna har hängt med så länge och att grafiken är riktigt usel, och varför har folk så svårt att förstå att det är ett större problem i ett spel som strävar efter någon form av film-realism än i t.ex. ett plattformsspel?

Med det sagt kommer det här bli en fantastisk leksak. Efter en torftig fyra som kändes innehållslös och inte heller direkt sken storymässigt förrän i tilläggen så verkar man vara på rätt bana igen med "extra allt" från San Andreas att leka runt med. Det trista i kråksången är att GTA-serien alltid haft potential att kunna bli till världens genom tiderna bästa spel, men de måste träffa allt rätt med någorlunda uppdaterad grafik, bra story och maffigt innehåll på samma gång, och det känns mer och mer som att de aldrig kommer att göra det. Trist.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av antimashu:

Fattar inte, vad är värdelöst med grafiken? Den är hur fin som helst!

Är du en sån som tycker grafiken är bra i minecraft också?

Detta ser 100 ggr sämre ut än Crysis gör som är 5 år gammalt. Helt otroligt att dom ens kan med att släppa ett spel med sån här skitgrafik 2012. Hade gärna sprungit runt i en enorm miljö och flummat om grafiken vart grym så man kan gå in i världen helt utan att störa sig på kantiga ansikten, fyrkantiga buskar och blad osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Är du en sån som tycker grafiken är bra i minecraft också?

Detta ser 100 ggr sämre ut än Crysis gör som är 5 år gammalt. Helt otroligt att dom ens kan med att släppa ett spel med sån här skitgrafik 2012. Hade gärna sprungit runt i en enorm miljö och flummat om grafiken vart grym så man kan gå in i världen helt utan att störa sig på kantiga ansikten, fyrkantiga buskar och blad osv.

Hur menar du med 100 gånger sämre?
Är väl bara att gå ut i en riktig skog och flumma runt.

Förstår inte alls, om nu spel är det viktiga (och verkar vara det enda som är viktigt) så är det väl bara att resa sig och gå ut!!!

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Martinus:

Hur menar du med 100 gånger sämre?
Är väl bara att gå ut i en riktig skog och flumma runt.

Förstår inte alls, om nu spel är det viktiga (och verkar vara det enda som är viktigt) så är det väl bara att resa sig och gå ut!!!

Flumma i riktig skog? Ja köper du biljetter åt mig till ett land med djungel och fixar lite puffror jag kan leka med så gärna.

Du fattar verkligen inte att man vill vara i spelvärlden och uppleva den som verklig va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du fattar verkligen inte att man vill vara i spelvärlden och uppleva den som verklig va?

Nej det låter faktiskt rent av riktigt psycho enligt mig.

Om vi tänker oss att matrix skulle vara något slags zenit för spelvärlden, att spel aett sånt spel och döda människor.. Då är det något som inte står rätt till.

Detta spel har ju väldigt bra grafik... http://www.youtube.com/watch?v=_0569uwCYG4
Och det redan för 20 år sedan, varför sålde inte det bra?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Martinus:

Nej det låter faktiskt rent av riktigt psycho enligt mig.

Om vi tänker oss att matrix skulle vara något slags zenit för spelvärlden, att spel aett sånt spel och döda människor.. Då är det något som inte står rätt till.

Detta spel har ju väldigt bra grafik... http://www.youtube.com/watch?v=_0569uwCYG4
Och det redan för 20 år sedan, varför sålde inte det bra?

Du har mycket att lära unga lärling.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Otrevligheter borttagna. Anmäl inlägg istf att svara på dem i tråden.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.