Dölja mappar som användaren inte har tillgång till?

Permalänk
Medlem

Dölja mappar som användaren inte har tillgång till?

Jag har läst att det inte ska gå, men ska användarna verkligen kunna se alla mappar även om dom inte har access.
Det är inget problem egentligen, men det borde ju kunna gå.

Jag läste om nåt som hette Access Based Enumeration följde den, men ser fortfarande mapparna.

Eller har jag missförstått vad ABE är?

(har win 2008 server)

Permalänk
Medlem

Nope. Det ska inte vara några problem.
Vad är det för mappar du vill dölja?

Permalänk

Browse-rättigheter styr synlighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitty:

Jag har läst att det inte ska gå, men ska användarna verkligen kunna se alla mappar även om dom inte har access.
Det är inget problem egentligen, men det borde ju kunna gå.

Jag läste om nåt som hette Access Based Enumeration följde den, men ser fortfarande mapparna.

Eller har jag missförstått vad ABE är?

(har win 2008 server)

Ganska säker för att du behöver en domän för ABE. Du kan annars dela ut mapparna med $, under advanced sharing lägg till ett $-tecken efter namnet på ditt share, och det kommer ej vara synligt vid browsning utan endast via sökväg, ex. \\server\fileshare$

Permalänk
Medlem

beroende på vilka rättigheter du har satt på mapparna, kan vara så att den har inheritated permissions aktiverat och det ska det inte vara, har du det aktiverat på mapparna så kommer alla kunna se mapparna fast att de inte har rättigheter att öppna dem.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G