Call of Duty: Black Ops 2 sålde för 500 miljoner dollar – på ett dygn

Permalänk
Medlem

Undrar hur många år det kommer ta innan COD kommer förbättra grafiken.

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tasorrog:

Undrar hur många år det kommer ta innan COD kommer förbättra grafiken.

Grafiken ser jag inte som ett problem, mer att gameplay är extremt enformigt och för mig inte speciellt intressant.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

hur kan man tjäna så mycket på att sälja samma skit år efter år det är ju sjukt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Tröttnar aldrig tolvåringarna?

Permalänk
Medlem

För att folk förstår inte det enkla marknadskoncepted: Köp det inte om det inte är bra nog.

Skrivet av AcolYte:

Tröttnar aldrig tolvåringarna?

Kommer nya tolvåringar varje år

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tasorrog:

Undrar hur många år det kommer ta innan COD kommer förbättra grafiken.

Vad jag har läst så är väl grafiken i BO2 rätt bra på PC med stöd för directx 11. Annars kommer det bli när COD kommer till nästa generations konsoler.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av plutoachilleus:

Minst sagt imponerande för ett expansionspaket.

450 spänn för en expansion?
Ok, köp det du.

Permalänk
Medlem

För dem som undrar - COD-spelen har i alla fall nytt innehåll varje år. Andra spel som säljer varje år är bl.a. NHL och FIFA utan att ha något nämnvärt nytt utom något förändrade laguppställningar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

hur kan man tjäna så mycket på att sälja samma skit år efter år det är ju sjukt

För att de som köper dessa spel vill ha samma skit år efter år.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

För dem som undrar - COD-spelen har i alla fall nytt innehåll varje år. Andra spel som säljer varje år är bl.a. NHL och FIFA utan att ha något nämnvärt nytt utom något förändrade laguppställningar.

nytt och nytt.. det är väl nån ny super bomb / missil killstreak som är nytt och nya vapen som skuter likadant och samma tråkiga gameplay? det är inte nytt enligt mig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Vem fan köper skiten år efter år efter år...?

Jag går ju inte och köper grannens använda toarullar gång efter gång direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Tröttnar aldrig tolvåringarna?

Nupp har varit 12 åring nu i 35 år

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton83:

450 spänn för en expansion?
Ok, köp det du.

Han var troligtvis sarkastisk.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

En sak jag alltid finner förbryllade är hur folk på detta forum är. "Det jag inte gillar är skit och alla andra är dumma för att dom gillar det jag inte gillar".

Hur klarar ni er i vardagen? Tjejer? Vänner? Jobb?
Ni är värre än folket som faktiskt gillar CoD, klagar garanterat mindre än ni.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är faktiskt nöjd med Black Ops 2! Hatade Black Ops 1 och Modern Warfare 3 men detta tycker jag om!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Rätt skoj spel faktiskt, men jag får konstiga "lagg" när jag zoomar med en del vapen, grymt störigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är depht of field grejen, sänk den till medium/low så slipper du fps drops när du zoomar inte med vapnet, hört att många har proplem med det.

OT : Kul för activision Själv tycker jag mutliplayern är riktigt rolig

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

OMÖJLIGT ATT TJÄNA PENGAR PÅ PC-SPEL PGA PIRATKOPIERING! Dom här siffrorna måste ju vara fabricerade för att få upp aktien!

Permalänk

Haha älskar när folk klagar på COD spel, så jävla roligt att läsa. Att folk har energin till att klaga på ett jävla spel de inte ens behöver köpa eller lägga någon som helst energi på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

nytt och nytt.. det är väl nån ny super bomb / missil killstreak som är nytt och nya vapen som skuter likadant och samma tråkiga gameplay? det är inte nytt enligt mig

De har ett i grunden fungerande koncept som är lika från år till år men det är ny sp campagin och nya multiplayerbanor varje gång de släpper ett spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk tar det så personligt när det går bra för ett företag som gör något man inte gillar. Herregud slappna av, vilka är det som är P12 egentligen. Dom som köper spelet och tycker det är kul eller dom som gnäller om att "spelet är skräp" även fast det säljer mest varje år. Något måste dom göra rätt för dom siffrorna.

Permalänk
Medlem

Undra vad det kostade dem att sälja så mkt på bara ett dygn (affärer, servrar, personal, marknadsföring).

Känns som om det handlar väldigt mkt om release dagen numera. Nästan mer än förr.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

En sak jag alltid finner förbryllade är hur folk på detta forum är. "Det jag inte gillar är skit och alla andra är dumma för att dom gillar det jag inte gillar".

Hur klarar ni er i vardagen? Tjejer? Vänner? Jobb?
Ni är värre än folket som faktiskt gillar CoD, klagar garanterat mindre än ni.

Du är ju inte så mycket bätre som sitter klagar på andra som klagar, så samma fråga skulle kunna ställas till dej.. <,<

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

uppskattar verkligen inte COD spelen, men det är väl roligt att det går bra för dom ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

OMÖJLIGT ATT TJÄNA PENGAR PÅ PC-SPEL PGA PIRATKOPIERING! Dom här siffrorna måste ju vara fabricerade för att få upp aktien!

MW3 Slog rekord i försäljning och mest nerladdat samtidigt har jag för mig

Permalänk
Medlem

Snälla, Iprincip alla här går på fördomar från tidigare cod spel. Som t.ex. mw3 som inte skiljde mycket alls från mw2. Black ops 2 var faktiskt mycket nytt i, köpte själv det förs zombie mod men spelade även campaign och multiplayer och i min mening är det större skillnad på black ops 2 och mw3 än bad company 2 och bf3.

Och ni som går på grafikken, cod har högre fps framför grafik. speciellt på konsol eftersom cod är ett av de få spel som håller 60 fps stabilt på konsol.

Tycker att alla ni som klagar så mycket på det ska testa det innan ni uttrycker er, Ni har ingen rätt att snacka skit om ett spel ni inte spelat själva utan bara sett reviews och gameplays på youtube och dessutom går på fördomar från tidigare cod-spel. sakaffa en egen uppfattning efter att ha spelat det någon timma, då är det en annan sak att uttrycka sig.

Kommer säkert en shit-storm mot mitt inlägg nu av folk som kommer vrida på mina ord, precis som alltid på detta forumet....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Hoppas dom gör CoD: Modern Warefare at War Ops. Kommer sälja massor på bara namnet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Du är ju inte så mycket bätre som sitter klagar på andra som klagar, så samma fråga skulle kunna ställas till dej.. <,<

Ibland behöver folk läsa något bli tillsagda för att inse att "jo jag kanske är gnällig och har en väldigt dum syn på andra". Tydligen kommer det inte naturligt för många här.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Grattis alla ni som ville ha nytt färgschema i BF3!

Här har ni Legolandgrafik på gammastereoider. Som att kriga i en tvättmedelsreklam!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Avstängd

I verkligheten så överlever dom onda längst!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Skönt att se att någon tillverkare lägger mer krut på PC versionen och inte portar skiten som många andra har gjort på senaste. bra mycket bättre än senaste MoH som var ett skämt. Även bra mycket bättre känsla och grafik än de andra CoD spelen. Klar förbättring, gillas starkt!