Call of Duty: Black Ops 2 sålde för 500 miljoner dollar – på ett dygn

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaboo:

Gött att se, Treyarch har gjort ett grymt jobb med PC-versionen. Men det skulle behövas ha dedikerade servrar.

Hur bra grafik är det? Är det krävande?

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Jag är inte insatt i varken CoD eller BF serier men är en veteran när det kommer till FPS spel.
Är CoD BO2 ett dåligt spel? Jag ser att en del här klagar på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

MW3 Slog rekord i försäljning och mest nerladdat samtidigt har jag för mig

Yep, sålde som fan till konsolerna och laddades ner som fan till PC.

Permalänk

Jag tycker vi borde ha en omröstning här på Sweclockers om Call of Duty helt ska ignoreras och förnekas på denna sida. I all fall i nyheterna.

99% av inläggen är av personer som är här för det sidan egentligen är tänkt för, moddning, överklockning, spel med bra grafik etc.
Inte det här. Känns som om sidan skulle bli en fridfullare plats utan Cod

Permalänk
Entusiast

Det sorgliga är att folk här i kommentarerna sitter å skriker efter innovation medans mängder med spelföretag som faktiskt tar chanser och satsar på något nytt går under för att ingen jävel köper dem.

Mycket snack och väldigt liten verkstad verkar vara mottot i nyhetskommentarerna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spajdah:

Det är depht of field grejen, sänk den till medium/low så slipper du fps drops när du zoomar inte med vapnet, hört att många har proplem med det.

OT : Kul för activision Själv tycker jag mutliplayern är riktigt rolig

Ah, tack för tipset! Känns dock som att en 3770K @ 4,8GHz tillsammans med ett klockat MSI Frozr 680 borde hantera spelet med allt ögongodis. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett någon förbättring i COD-spelen efter 4:an, vare det sig grafiskt eller något annat.

Uppdragsdelen i spelet är en oändlig historia verkar det som. Kanske borde de rent av ha gjort 2 olika spel där ena är bara uppdraget och ett med multiplayer som de sålt flertal gånger, inte vet jag, men tråkigt är det i alla fall att hålla på med samma koncept om och om igen.
Det var kul med lite variation under spelens gång där de kom ut med World at War (COD5), men när Black Ops och restrerande av MW började vina ut ur publiseraren Activision så började man undra hur de tänkte nu.

Tycker personligen att spelet är uttjatat och de borde lägga ned historien och koncentrera sig på att hitta på något nytt. Samtidigt som de gör det så bör de även se till att fixa till grafiken avsevärt samt kanske lägga till en ny motor så man får bort alla onödiga fuskande p12:or som sitter med sina Commodore64 och lirar spelet med 9.6K modem, och som inte har råd att uppgradera datorn eller internetuppkopplingen till mer professionell nivå så som vi andra.

Om TreyArch/Infinity Ward lyckas göra något nytt med spelet så kan jag tänka mig att köpa det, men så länge spelet fortsätter i samma veva med dom där zombies i Co-op så vägrar jag ens köpa det. Kanske ev. ladda ned det olovligt och spela igenom uppdraget men inte mer än så. Tveksamt att jag ens gör det då jag respekterar speltillverkare mer än programtillverkare.

Vet inte riktigt vad jag ska säga mer om spelet då jag bryr mig inte längre om den här serien....

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

De som tycker detta ser bra ut till PC måste vara helt blinda...

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Tyckte dom första COD vad riktigt bra och dom kan jag till och med spela idag om det skulle vara så!

Men på senare tid har dom inte alls vart lika intressanta i mina ögon tyvärr..

Tycker jag mer om BF3 faktiskt. Men det är ju bara min åsikt som sagt

Permalänk
Avstängd

Bäst säljande Map Pack i Spelens historia.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

De som tycker detta ser bra ut till PC måste vara helt blinda...

Har du provat det själv? När man drar på allt på högsta så ser det faktiskt rätt så bra ut, DirectX11 och Depth of Field gör mycket för att få det att se bra ut.

Om man jämför med MW3 så är detta riktigt snyggt, dock inte om man jämför med liknande spel såsom BF3, men sen är det inte alls krävande heller.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Entusiast
Skrivet av segen:

Jag är inte insatt i varken CoD eller BF serier men är en veteran när det kommer till FPS spel.
Är CoD BO2 ett dåligt spel? Jag ser att en del här klagar på spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=oNLbJKs1jmI&feature=g-all-u

Kolla igenom och se vad du tror. Tror det är genren som folk här stör sig på eftersom gemene Swecare verkar vilja ha större och mer realistiska FPS, som BF eller ARMA.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Ah, tack för tipset! Känns dock som att en 3770K @ 4,8GHz tillsammans med ett klockat MSI Frozr 680 borde hantera spelet med allt ögongodis. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Ögongodis?
Black Ops 2 ser ut precis som COD4 i många områden (alltså sjukt fult by todays standards) och kräver egentligen ingenting.
Lågupplösat texturer, kassa skuggor, rätt tattiga animationer, partiklar verkar inte existera, rök och annat ser ut som 2d dekaler precis som tidigare spel, geometri är fortfarande kantigt, pytte små banor, få antal spelare osv osv.

Crysis är fortfarande kungen, konstigt, 5 år gammalt.

Skrivet av isbjoern:

Har du provat det själv? När man drar på allt på högsta så ser det faktiskt rätt så bra ut, DirectX11 och Depth of Field gör mycket för att få det att se bra ut.

Om man jämför med MW3 så är detta riktigt snyggt, dock inte om man jämför med liknande spel såsom BF3, men sen är det inte alls krävande heller.

Ibland tror jag inte folk vet vad DX11 innebär, bara för att ett spel stödjer det så betyder inte det att grafiken är magiskt bättre. Det kan gälla att de endast har bättre multicore stöd t.ex.

Då spelet ser likadant ut i DX10 som DX11. Och Ambient Occlusion (som av någon idiotiskt anledning är låst till DX11?) gör ingen skillnad överhuvudtaget i spelet.

Riktigt snyggt är det inte, det är inte ens acceptabelt trevligt för ögonen. Det ser ut som något från 5-6 år sedan.
Fast trotsallt lever vi i en värld där allt styrs av pojkar som tycker om att gå bakåt istället för framåt.

Förövrigt, jämför Low med Ultra i Black Ops 2, bortsett från skuggor och lite bättre texturer så ser det i stort sett likadant ut.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

En sak jag alltid finner förbryllade är hur folk på detta forum är. "Det jag inte gillar är skit och alla andra är dumma för att dom gillar det jag inte gillar".

Hur klarar ni er i vardagen? Tjejer? Vänner? Jobb?
Ni är värre än folket som faktiskt gillar CoD, klagar garanterat mindre än ni.

Nja inte riktigt. Varenda jävel jag känner som spelar CoD klagar på allt, Battlefield är deras favorit klagomåls-ämne.
Som till exempel en bugg i Black Ops 2 som gjorde att PS3:n hängde sig när man försökte spela multiplayer. Varenda en spammade Facebook med att jävla Sony ska fixa en jävla Playstation som jävlar fungerar, jag försökte demokratiskt och lugnt förklara för dom att det är en bugg i spelet, medans de skrek åt mig att det var Sonys fel. Jag försökte också förklara för dom hur känt Treyarch är för att deras spel är buggiga, men det gick inte för sig.. Det var bara rykten och det stämde inte alls. Jeeze..

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicious:

Jag tycker vi borde ha en omröstning här på Sweclockers om Call of Duty helt ska ignoreras och förnekas på denna sida. I all fall i nyheterna.

99% av inläggen är av personer som är här för det sidan egentligen är tänkt för, moddning, överklockning, spel med bra grafik etc.
Inte det här. Känns som om sidan skulle bli en fridfullare plats utan Cod

Det enda som gör det ofridfullt är att alla är tvungna att kommentera om hur dåligt COD är på alla vis. Om man ska förbjuda COD-nyheter kan man lika gärna förbjuda Apple-nyheter då de väcker exakt samma reaktion.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Förstår inte varför folk tar det så personligt när det går bra för ett företag som gör något man inte gillar. Herregud slappna av, vilka är det som är P12 egentligen. Dom som köper spelet och tycker det är kul eller dom som gnäller om att "spelet är skräp" även fast det säljer mest varje år. Något måste dom göra rätt för dom siffrorna.

Personligen kunde jag inte bry mej mindre om man gillar cod eller inte.Problemet är att pga dess stora försäljnings siffror så hakar de flesta andra utgivare på och gör spel i samma anda(linjära,fördummade moderna shooters som helt saknar innovation),se Bf3,MoH War fighter mfl som lysande exempel på "codifiering".

Slälv älskade jag de första 2 spelen i cod serien pga att de kändes nya och fräscha men dagens cod spel har passerat sitt bäst före datum med 5 år.

Tyvärr så kommer vi inte få se ngn större innovation inom fps genren förrän cod smörjan slutar sälja så mycket.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Nja inte riktigt. Varenda jävel jag känner som spelar CoD klagar på allt, Battlefield är deras favorit klagomåls-ämne.
Som till exempel en bugg i Black Ops 2 som gjorde att PS3:n hängde sig när man försökte spela multiplayer. Varenda en spammade Facebook med att jävla Sony ska fixa en jävla Playstation som jävlar fungerar, jag försökte demokratiskt och lugnt förklara för dom att det är en bugg i spelet, medans de skrek åt mig att det var Sonys fel. Jag försökte också förklara för dom hur känt Treyarch är för att deras spel är buggiga, men det gick inte för sig.. Det var bara rykten och det stämde inte alls. Jeeze..

Fast gå in på en random CoD video på youtube och kolla dislike baren och gå in på en random BF video och jämför. Trots detta har CoD mer spelare sammanlagt.

Kolla metacritic. Med detta sagt är jag BF3 nörd. Jag tror helt enkelt att är man lycklig och gör det man gillar har man ingen anledning att klanka ner på andra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Och som vanligt vid ett nytt CoD spel så klagar folk och är negativa, varför är jag inte förvånad?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Min kompis köpte det, dom förstörde hela zombie mode. Inte kul.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Skrivet av reverator:

Haha älskar när folk klagar på COD spel, så jävla roligt att läsa. Att folk har energin till att klaga på ett jävla spel de inte ens behöver köpa eller lägga någon som helst energi på.

Verkligen. Borde nästan döpa om denna sidan till gnällclockers.com. Alldeles för mycket meningslösa kommentarer som enbart är till för att provocera. Man undrar ju vilka som är dessa tolvåringar som alla pratar om ...

Själv spelar jag inte COD längre, men tycker det är rätt otroligt att det fortfarande kan sälja såpass mycket. Någon som har koll på hur mycket de andra spelen sålde första dagen (MW2, BO och MW3)?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Soft att dra in fullpris for expansionspaket, riktigt bra satt att dra in stalar pa. Och varje ar dessutom!

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Jag måste börja bli gammal, tycker inte skjuta skjuta spel är intressant alls längre...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Personligen kunde jag inte bry mej mindre om man gillar cod eller inte.Problemet är att pga dess stora försäljnings siffror så hakar de flesta andra utgivare på och gör spel i samma anda(linjära,fördummade moderna shooters som helt saknar innovation),se Bf3,MoH War fighter mfl som lysande exempel på "codifiering".

Slälv älskade jag de första 2 spelen i cod serien pga att de kändes nya och fräscha men dagens cod spel har passerat sitt bäst före datum med 5 år.

Tyvärr så kommer vi inte få se ngn större innovation inom fps genren förrän cod smörjan slutar sälja så mycket.

Tror knappast att det är CoD's fel. Tyvärr så finns det inga stora företag som kommer vilja göra ett bra spel. Dom vill göra spel som säljer. Vi får hoppas att någon liten studio kan göra något lika bra som det gamla CoD.

Permalänk
Medlem

Fan vilket gnäll, fan en riktig gamer han gnäller inte, han håller käft och spelar.
Jag spelar både BF och COD, det är ju helt olika spel.
COD är en Arena shooter med taktisk shooter "skin" som man vet vad man får varje år, bra om man är sugen på lite snabb action.
BF3 är ju en taktisk shooter på riktigt, och det spelar man med vänner.

Förstår inte vart gnället kommer ifrån, gillar man inte spelet så lirar man det inte. Easy peasy.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Alla de som klagar hoppas jag inte är de som ingame sitter och trycker i hörn med lasersiktet.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicious:

Jag tycker vi borde ha en omröstning här på Sweclockers om Call of Duty helt ska ignoreras och förnekas på denna sida. I all fall i nyheterna.

99% av inläggen är av personer som är här för det sidan egentligen är tänkt för, moddning, överklockning, spel med bra grafik etc.
Inte det här. Känns som om sidan skulle bli en fridfullare plats utan Cod

Och Apple

Permalänk

Men vafan, om det nu ska börja rapporteras mer om spel på denna sidan så kan vi väl iaf hålla oss till de titlar som faktiskt driver utvecklingen framåt?

Ser jag inte en nyhet om Star Citizens massiva framfart och support nästa vecka när deras kampanj är över så blir jag helt obeskrivligt besviken.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Piratkopiering dödar spelindustrin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Utvecklingskostnader;)

Mycket utvecklingskostnader när de är ett map pack som skiljer spelen

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Personligen kunde jag inte bry mej mindre om man gillar cod eller inte.Problemet är att pga dess stora försäljnings siffror så hakar de flesta andra utgivare på och gör spel i samma anda(linjära,fördummade moderna shooters som helt saknar innovation),se Bf3,MoH War fighter mfl som lysande exempel på "codifiering".

Slälv älskade jag de första 2 spelen i cod serien pga att de kändes nya och fräscha men dagens cod spel har passerat sitt bäst före datum med 5 år.

Tyvärr så kommer vi inte få se ngn större innovation inom fps genren förrän cod smörjan slutar sälja så mycket.

Det ser ut som om du inte vet vad du pratar om. BF3 är inte likt cod förutom singelplayer. Snackar du bara om singelplayer delen så får du isf säga så.
Försvara inte BF3 dock, de är inte mycket bättre men de har iaf bättre grafik och dedikerade servers.