Call of Duty: Black Ops 2 sålde för 500 miljoner dollar – på ett dygn

Permalänk
Medlem

Undra hur många småglin som fick morsin att köpa spelet åt dom...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

Undra hur många småglin som fick morsin att köpa spelet åt dom...

Alla?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Spelar endast CoD för SP läget, bryr mig inte alls om MP.

Betalar du 600kr för ett singleplayer som är över på några timmar?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Jag gillar det iaf. Jag är en usel teamplayer och gillar FFA bäst. Då har man bara sig själv att bli sur på om det går snett XD

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har dom fixat stöd för Eyefinity än?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Läste du vad jag skrev ens? Förstod att du var sarkastisk, men att vara det på ett multiplayer spel är inte spelindustrin rättvist då dem spelen inte lider som ett singleplayer gör.

Att piratkopiera ett multiplayer spel är ju knappast gynnsamt för piraten då de inte kommer åt den största delen av spelet.
Men att tanka ner ett singleplayer spel ger dig faktiskt hela spelet gratis.
Så går inte blanda in multiplayer spel i piratsnacket, många multiplayer spel idag går inte ens spela lokalt med vänner utan Internet och ett genuint spel var.

Det är svårare att tjäna lika mycket pengar på singleplayer spel självklart då man kan ladda ner spelen med alla fördelar som retail har vilket man inte kan i multiplayer.

Men jag tycker fortfarande att spelindustrin överdriver piratkopieringen oavsett.

Jorå jag läste, och förstod vad du menade. CoD är till stor del singleplayer och säkert 75% köper det bara för att spela singleplayer. Att du tror att det är ett multiplayerspel är för att det bara är multiplayerspelare som snackar om det på sweclockers. Resten lägger i bästa fall upp en statusuppdatering på FB men de nämner aldrig ordet singleplayer.

Vi håller ju båda med om att snacket om pirater uppenbarligen är starkt överdrivet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

CoD är till stor del singleplayer och säkert 75% köper det bara för att spela singleplayer.

Tvärtom tror jag! Jag tror mestadels
köper de för multiplayer, singleplayerdelen är en bonus!

Permalänk
Medlem

Så mycket pengar för så mycket skit.

Permalänk
Medlem

Ni som säger att det är samma sak varje år, vad tycker ni dom ska ändra? Jag har funderat på vad ni menar flera gånger men det enda jag får fram är att dom ska skaffa bättre grafik. VAD exakt ska dom ändra? VAD kan dom ändra och fortfarande kunna kalla det cod? Jag började spela vid black ops och det är cod för mig, killstreaks, lättanvända vapen, slippa sitta och vara stenhårt koncentrerad hela tiden. För andra som började vid cod 1 så fanns det väl inga killstreaks utan det kom väl i 4an? Jag vill veta vad ni tycker dom ska ändra. Sen är det så barnsligt med allt p12:ande. Kom igen! Jag är 25 år och dom jag spelar med är alla över 20. P12 hit och P12 dit...

Jag antar att det är ett sätt att förklara att någon är skrikig och otrevlig emot andra, men att samla in en hel samling spelare i en kategori är inte direkt något vuxet beteende heller. P12 är förövrigt jävligt gammalt, kom på något nytt, var kreativa, var allt som cod inte är.... ok

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Så mycket pengar för så mycket skit.

Vad var det du inte gillade sp, mp eller zombies? Kanske alla?

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Ni som säger att det är samma sak varje år, vad tycker ni dom ska ändra? Jag har funderat på vad ni menar flera gånger men det enda jag får fram är att dom ska skaffa bättre grafik. VAD exakt ska dom ändra? VAD kan dom ändra och fortfarande kunna kalla det cod? Jag började spela vid black ops och det är cod för mig, killstreaks, lättanvända vapen, slippa sitta och vara stenhårt koncentrerad hela tiden. För andra som började vid cod 1 så fanns det väl inga killstreaks utan det kom väl i 4an? Jag vill veta vad ni tycker dom ska ändra.

Jag kan komma på en sak. PRISET!, det är fan lite väl. Visst kan det vara många anställda. Men behöver man så många dyra anställda när man redan har motorn, "storyn" endå är skit och de behöver inte komma på nya ideer.

De skulle kunna försöka innovera spelmekaniskt? iaf försöka.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför folk klagar. Ta tex Final Fantasy en skitbra serie. Tills nu, nu slänger de ut Final Fantasy spel till en mängd olika konsoler och olika versionen, vilket nu visar varit dåligt för hela företaget. De försöker hela tiden hitta på nya saker med namnet Final Fantasy och använder om och om karaktärerna. Sen ta COD kör sin stil och ändrar inte allt för mycket och folk är nöjda med spelen. Så vad fungerar då och inte? Jag är inget COD fan, jag börja spela 4:an och det var väl där också jag slutade. Så vilket strategi verkar löna sig?

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Nån som spelar det här och vet om det går att ändra FOV på ett eller annat sätt?
Har på känn att den som vanligt är väldigt låg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Nån som spelar det här och vet om det går att ändra FOV på ett eller annat sätt?
Har på känn att den som vanligt är väldigt låg.

Du kan ändra till 80 men det är prat på att dom ska utöka till 90.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du kan ändra till 80 men det är prat på att dom ska utöka till 90.

Alright, 80 är för lågt för egen del, minimun är 90, får hoppas den utökas då.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Så mycket pengar för så mycket skit.

388kr på retro spelbutiken för en nyckel tycker jag inte är för mycket.
Fick den på nolltid.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ni som säger att det är samma sak varje år, vad tycker ni dom ska ändra? Jag har funderat på vad ni menar flera gånger men det enda jag får fram är att dom ska skaffa bättre grafik. VAD exakt ska dom ändra? VAD kan dom ändra och fortfarande kunna kalla det cod? Jag började spela vid black ops och det är cod för mig, killstreaks, lättanvända vapen, slippa sitta och vara stenhårt koncentrerad hela tiden. För andra som började vid cod 1 så fanns det väl inga killstreaks utan det kom väl i 4an? Jag vill veta vad ni tycker dom ska ändra. Sen är det så barnsligt med allt p12:ande. Kom igen! Jag är 25 år och dom jag spelar med är alla över 20. P12 hit och P12 dit...

Jag antar att det är ett sätt att förklara att någon är skrikig och otrevlig emot andra, men att samla in en hel samling spelare i en kategori är inte direkt något vuxet beteende heller. P12 är förövrigt jävligt gammalt, kom på något nytt, var kreativa, var allt som cod inte är.... ok

Hejsan på dig!

Jag har inte spelat BO2 så vissa av de här sakerna kanske är bättre nu än de var i MW2/BO/MW3.

Så, vad ska de ändra? Vad jag i alla fall hade velat ha är 1) mod tools, 2) bättre vapenbalans, framförallt i avseende akimbo/shotguns som är cointoss i hur de är insta-win i CQB och insta-loss på mid+ range (eller i vissa fall bara insta-win oavsett range, men se (3)) 3) balanspatchar 4) möjlighet att köra privata servrar med access till att ändra saker som tillåtna vapen, styrka på granater osv. 5) inga deathstreaks (varför ska man bli belönad för att man spelar dåligt?) 6) en bättre grafikmotor, inte nödvändigtvis detta "herp derp bf är snyggare" utan en motor som håller en vettig prestanda på PC. I de äldre titlarna i alla fall så har man behövt en monster-dator för att hålla 120+ FPS hyfsat stabilt vilket. Det känns mer som att det beror på att motorn är dåligt optimerad för PC (för att de fokuserar på XBOX) snarare än att spelet är så toksnyggt att det ska vara så tungt. 6) bättre balans av perks/vapen inom samma kategorier. Det finns i nästan alla fall ett gäng perks/streaks/vapen som bara rakt av är sämre. Tänk BO FAMAS vs andra AR eller slight of hand/steady aim i MW2 (om jag inte minns fel).

Sen personligen, och jag är nog inte ensam, så tycker jag akimbo och möjligheten att köra 2 "stora" vapen, dvs shotgun/machine pistols osv som secondary är lätt efterblivet. Det är omöjligt att balansera det vettigt. MW3 var ju ett fint exempel på det med akimbo machine pistols som var mycket bättre än något primary.

Spelstilsmässigt kommer folk alltid gnälla, för det går fort och du dör ofta. Även folk som lirar 3+ k/d dör säkert nån gång i minuten i snitt, förutsatt att du inte är pinsamt långsam i din spelstil. Folk gillar inte att dö ofta, och vissa inser inte att det liksom krävs för att man ska kunna ha ett spel som är så intensivt som COD.

Fixar de mina punkter 1-6 så tror jag nog att gnället minskar från många håll. Möjligen ökar det från p12-maffian, dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Minst sagt imponerande för ett expansionspaket.

spelet kostar ungefär 500kr för alla vilket blir

€50 = 1
€5 000 = 100
....
€3 400 000 00 = runtom 6 800 000 spelare

Permalänk

Det fanns en tid där jag funderade på att köpa ett CoD spel. Kommer inte ihåg vilket som va inne just då. Men efter att hört det mest giriga svaret på den viktigaste frågan avståd jag. Q n A:

Q: "Det finns ej möjligheten till att skapa egna dedikerade servrar, Kommer det läggas till med en patch?"

A: "Förnuvarande har vi mycket att göra så det kommer med nästa spel............................."

Är det något fel eller bara något som kan förbättras så fixas det till nästa spel. Skitbra..

Permalänk
Skrivet av Jakelol:

Finns tydligen extremt många som gillar CoD serien och det är helt ok med mig men jag tror att majoriteten av dessa är ungdommar under 25.
Sen får man tänka på att ungdommar också är mer mottagbara för grupptryck och spelar din bekantskapskrets CoD och du är ungdom är chansen större att du också kommer göra det, där av att det är många ungdommar som spelar CoD.

/agree

Själv spelar jag massa olika saker och även gammla titlar som ut2004,C&C och lite blandat. Tror 5-9 samt gymnasiet har många cod spelare.

Väntar på sim city och nya C&C. Kan alltid hoppas.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Lite komisk att se gamers klaga på andra gamers och säga att deras spel är barnsliga och de är för p12:or etc.

Cod serien är en serie som är väldigt enkel att komma in i och i princip alla kan spela ett sådant spel och uppskatta det, det enda är att vissa har tröttnat eller gått till spel med mer frihet.

Att serien inte förändrats mycket men ändå säljer bra, beror nog på att få personer köper varenda version. Själv har jag inte lirat cod sedan 4an och jag tycker skillnaden på CoD4 och call of duty black ops 2 är riktigt stor, så jag skulle mycket väl kunna spela spelet om jag hade tid.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det är bara att gratulera Activision. De förstår uppenbarligen vad folk vill ha.
De har bevisat att säljer man det folk vill ha, så säljer det. Oavsett hur många på nätet som klagar.

Koticks affärside fungerar....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

@Campaigner: Skön bild.

Det här är inget spel jag tänker köpa själv, men jag förstår verkligen inte den avsky många verkar ha emot det. Lite som att klaga på folk för att de gillar Burger King istället för McDonalds.
Själv så lirar jag just nu Dishonored och njuter fullt ut av det, om det blir något pang-pang lir senare så blir det väl i bästa fall Counter-Strike: Global Offensive.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Avstängd

Jag har spelat COD sen det först kom! Dock slutade jag köpa dessa efter MW1 och man frågar sig varför?

1. Spelkänslan = Finns ingen
2. Taktik? nej , Och det är kul i längden efter 15 års FPS spelande?
3. Fuskare= Ja och det är fler än i andra spel vilket man kan fråga sig varför och framför allt varför man inte får bukt med det? Spelmotorn i sig toppar förmodligen listan stort när det kommer till olika fusk. jag skulle lätt kunna installera ett fusk till COD då jag inte respekterar något med denna franchise längre! Det går inte att vara en seriös gamer och samtidigt spela COD!
4. Deja vu = Hehe , När man använder modeller och texturer man sett från 2 generationer innan så undrar man hur mycket tid man lagt ner på skräpet?
5. Grafik? Ja nu är det ju så att grafiken inte gör spelet. Men här tänker man enbart på hur många som skulle kunna spela spelet och inte spelupplevelsen i sig.Brun är en färg man alltid gillar verkar det som

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Campaigner:

Det är bara att gratulera Activision. De förstår uppenbarligen vad folk vill ha.
De har bevisat att säljer man det folk vill ha, så säljer det. Oavsett hur många på nätet som klagar.

Koticks affärside fungerar....http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTe_lA0RvxAVcPUlEwWDc...

Du har rätt i sak och vi ser ju vart det har tagit världen; djup recession.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Känns som den här sammanfattar hela sweclockers anno 2012:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Haha, visste inte ens det skulle komma något spel

Någon här som har spelat igenom Singleplayern? Det är det enda som lockar mig med cod:serien.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Ser snyggt ut, men min upplevelse av CoD-serien är att ganska lite hänt sen dom lanserade Modern Warfare. Jag spelade MW och MW2 en hel del, men förutom grafikförbättringar (som i ärlighetens namn inte heller inneburit några stora kliv de senaste titlarna) så är det mer eller mindre samma spel. Det ser "cartoonigt" ut och känns förvånansvärt linjärt och inboxat när man, som säkert många gör, jämför det med BF3.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ser skit ut. Ser exakt likadant ut som dem andra cod/mw2,3 spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Förstår inte varför folk tar det så personligt när det går bra för ett företag som gör något man inte gillar. Herregud slappna av, vilka är det som är P12 egentligen. Dom som köper spelet och tycker det är kul eller dom som gnäller om att "spelet är skräp" även fast det säljer mest varje år. Något måste dom göra rätt för dom siffrorna.

Ja, pr.