Permalänk
Medlem

Problem med temp varför?

Hej har ett litet problem med att min temp stiger väldigt när jag spelar vad kan detta bero på?

mina delar är en intel i7 2600 med 16 gib ram 850w nätagg och ett nvidia 580 gtx matrix.
har vatten kylning på processorn, men det som oroar mig är att tempen på cpun visar 60 plus grader och samma med grafik kortet. är detta något ja behöver oroa mig för? skickar med en bild så ni förstår mig bättre! http://imageshack.us/photo/my-images/189/namnlsgp.png/

syns lite dåligt men tempen på cpun näst längst ner visar 60 plus grader, men inte på på cpun som är under system på speedfan bilden som sagt är de nått ja behöver oroa mig för?

//xiiio

Visa signatur

Intel i7 2600k nvidia geforce 580 gtx matrix xms 16 gig ram
corsair vengence c70 chassi vatten kyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xiio:

Hej har ett litet problem med att min temp stiger väldigt när jag spelar vad kan detta bero på?

mina delar är en intel i7 2600 med 16 gib ram 850w nätagg och ett nvidia 580 gtx matrix.
har vatten kylning på processorn, men det som oroar mig är att tempen på cpun visar 60 plus grader och samma med grafik kortet. är detta något ja behöver oroa mig för? skickar med en bild så ni förstår mig bättre! http://imageshack.us/photo/my-images/189/namnlsgp.png/

syns lite dåligt men tempen på cpun näst längst ner visar 60 plus grader, men inte på på cpun som är under system på speedfan bilden som sagt är de nått ja behöver oroa mig för?

//xiiio

Prova att ladda ner Core Temp och kolla temperaturen där samt om du kan ladda upp lite högre upplösning på bilden så man kan se

citat
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Prova att ladda ner Core Temp och kolla temperaturen där samt om du kan ladda upp lite högre upplösning på bilden så man kan se

tackar de ska ja göra direkt lite kass när de gäller att ladda upp bilder haha men ska kolla direkt

Visa signatur

Intel i7 2600k nvidia geforce 580 gtx matrix xms 16 gig ram
corsair vengence c70 chassi vatten kyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiio:

tackar de ska ja göra direkt lite kass när de gäller att ladda upp bilder haha men ska kolla direkt

edit: såg nu att ja låg på max 40 grader när ja spelade ska kolla med prime 95 nu

Visa signatur

Intel i7 2600k nvidia geforce 580 gtx matrix xms 16 gig ram
corsair vengence c70 chassi vatten kyld

Permalänk
Medlem

60C? Dåligt? Du borde vara glad. Det "normala" för ett grafikkort är ju 70C+, många kommer upp
till 80C, inga problem. Cpu:n klarar sig bra på 40C, den tempen är ju idle temp på mångas cpu'er.
Min processor ligger iofs på 24-30C i idle men har ju ett svalt rum med bra kylning och chassi så..