Call of Duty: Black Ops 2 sålde för 500 miljoner dollar – på ett dygn

Permalänk

Kan ju förstå att dom klagar på folk som laddar ner spelet och inte betalar för sig, när dom BARA får in 3.4 miljarder på 24 timmar.

Permalänk
Medlem

Bästa fps jag kört sedan mw2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Fel, det går att spela på crackade servrar.

sant men alla kan inte sånt + att det går väll inte att göra så på konsol?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

sant men alla kan inte sånt + att det går väll inte att göra så på konsol?

Jag vet faktiskt inte riktigt, men jag vet att det går att ladda ner piratspel till samtliga konsoler. Så det är nog inte omöjligt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Är bara Zombie delen som är intressant. SP är som alltid totalt sönderscriptat. Bara att vänta tills det faller i pris.

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av snozan:

Känns som den här sammanfattar hela sweclockers anno 2012:

http://www.youtube.com/watch?v=AXljcFE8VmM

Kommunistisk undermening?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Är bara Zombie delen som är intressant. SP är som alltid totalt sönderscriptat. Bara att vänta tills det faller i pris.

Intygar att så är fallet. Spenderade en timme igår på sp, lessnade på den linjära skiten ganska fort.

Permalänk

ingen som har reagerat på att förra försäljningen på 400 inkluderade bara vissa länder? nu 500 hela världen?
dvs det blev ungefär likadan försäljning.

Roligt för aktieägarna iaf...för en stund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Battlefield är ett otroligt dåligt spel att associera med 30+, jag som 30+ avskyr den barnsliga attityden som alltid funnits i BF. Fast det är kanske taktiskt att ett helt lag tävlar om vem som först får ett flygplan...med alla de medel (spränga varandra, köra över varandra) för att få sin vilja fram.

Eller World of Tanks...när folk puttar ner en från stup...fast det vet jag inte om det är möjligt längre.

Sen har vi CoD, där alla lär sig nya svärord...där görs det allt utom sammarbete.

Skickades från m.sweclockers.com

På den där beskrivningen låter som att du inte är så värst duktig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

På den där beskrivningen låter som att du inte är så värst duktig.

I min beskrivning påstod jag aldrig det heller.

Ett spel i mina ögon ska vara något underhållande, inte en återkommande frustration för att mina med- och motspelare beter sig som idioter på alla tänkbara sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

I min beskrivning påstod jag aldrig det heller.

Ett spel i mina ögon ska vara något underhållande, inte en återkommande frustration för att mina med- och motspelare beter sig som idioter på alla tänkbara sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst finns det många puckon... men så är det i alla spel. Kör man däremot en bra pluton så kan man förbättra sina odds rätt mycket ha roligare. Men alla spel är inte för alla.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Visst finns det många puckon... men så är det i alla spel. Kör man däremot en bra pluton så kan man förbättra sina odds rätt mycket ha roligare. Men alla spel är inte för alla.

Du har så rätt så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Black Ops 2 är det bästa COD sen MW1.

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Black Ops 2 är det bästa COD sen MW1.

Sen CoD 4 skulle jag vilja säga, men BO 2 är ett riktigt bra spel !

Permalänk
Medlem

Nämen usch... Vad de lider av all piratkopiering, nu sitter ledningen och sliter sitt hår för att försäljningen första dygnet borde varit minst 8 miljarder.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att en ny konsol kommer ut snart så dem kan uppdatera motorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Battlefield är ett otroligt dåligt spel att associera med 30+, jag som 30+ avskyr den barnsliga attityden som alltid funnits i BF. Fast det är kanske taktiskt att ett helt lag tävlar om vem som först får ett flygplan...med alla de medel (spränga varandra, köra över varandra) för att få sin vilja fram.

Eller World of Tanks...när folk puttar ner en från stup...fast det vet jag inte om det är möjligt längre.

Sen har vi CoD, där alla lär sig nya svärord...där görs det allt utom sammarbete.

Jag har kommit fram till att om man inte använder en sniper och försöker göra en massa 360s så är man tydligen en noob i cod, i bf3 är man en noob om man gömmer sig för att ladda om sitt vapen...Allt det här tack vare alla små ungar som inte förstår sig på spelen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Jag trodde faktiskt ALDRIG jag skulle säga detta om ett spel som Treyarch skapat, men Black Ops 2 är faktiskt skrämmande bra! Skulle nog faktiskt våga säga det bästa av alla Call of Duty-spelen. Kolla in min Steam-profil: "TheTrueType"

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Efter senaste fiaskot med MW3 så tappade jag hoppet helt för CoD-serien. Men jag måste säga att Black Ops 2 slog alla förväntningar! Detta är enligt min mening det absolut bästa Call of Duty någonsin! MP:n känns som en störtskön blandning av CoD 4 & MW2.
& är det bara jag som äntligen märker en minskning av småkidsen???

Permalänk
Medlem

500 miljoner dollar är väl inte ens 10 miljoner kopior sålda? Vad jag vet så kostar väl spelet 599 kr för konsol och 499 för pc som vanligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Köpte en kod genom retrospelbutiken för 388kr.
Är 21 år och intalar alltid mig själv att inte köpa nästa codspel men det går åt skogen varje gång...
Måste dock säga att det är jävligt kul och har inte haft ett enda problem med servrarna, fuskare eller buggar (pc)
Väldigt värt pengarna änsålänge, saknar lite att det inte är i dåtid men annars så är det mycket trevligt, tycker att det får lite mycket hat från folk som inte har testat det.
Visst det är inte många uppdateringar men vafan 388kr för ett nytt spel är ju fan schysst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bengtz:

Jag har kommit fram till att om man inte använder en sniper och försöker göra en massa 360s så är man tydligen en noob i cod, i bf3 är man en noob om man gömmer sig för att ladda om sitt vapen...Allt det här tack vare alla små ungar som inte förstår sig på spelen..

Haha, du vet inte hur rätt du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

Jag har kommit fram till att om man inte använder en sniper och försöker göra en massa 360s så är man tydligen en noob i cod, i bf3 är man en noob om man gömmer sig för att ladda om sitt vapen...Allt det här tack vare alla små ungar som inte förstår sig på spelen..

Dödar man någon är man också n00b och vapnet man dödar med är ett n00b-vapen...

Permalänk

Gillar Blops 2, mycket bättre än skräpet MW3. Kan de bara balansera submachineguns lite, fixa så att man hör fotsteg samt några kartpaket (kommer ju) så är spelet lätt det bästa sedan CoD 4.

Permalänk
Medlem

Peter Griffin in Black Ops 2

Detta är coolt gjort

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro