Asus Zenbook UX32VD-R4002V/R4002H [samlingstråd]

Permalänk
Skrivet av endorphin:

i samma veva hitta jag elantech's och dessa funkade, och jag tycker touchpaden blev betydligt bättre.

Var hittade du denna? Hittar inte heller den på asus hemsida...

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirGadden:

Var hittade du denna? Hittar inte heller den på asus hemsida...

det är en jättebra fråga, hittade en länk nånstans.. nu försökte jag hitta tillbaka, var inte helt lätt men här har du:
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=Touchpad...

Permalänk
Skrivet av endorphin:

det är en jättebra fråga, hittade en länk nånstans.. nu försökte jag hitta tillbaka, var inte helt lätt men här har du:
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=Touchpad...

Tack, uppskattas! Min touchpad blev mkt bättre!

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Skrivet av endorphin:

det är en jättebra fråga, hittade en länk nånstans.. nu försökte jag hitta tillbaka, var inte helt lätt men här har du:
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=Touchpad...

Jag har nu testat dessa drivisarna och plattan blir helt oanvändbar. Visst, den är lite skönare att använda, bättre flyt i den, men de två knapparna ingår nu i touchen vilket är ett rätt stort problem. Nästa grej med dessa drivrutiner är känsligheten på att klicka! Nu dubbelklickar musen för ingenting, trots att jag har ställt in den på att kräva supersnabba klick. Det är otroligt störande. Jag lråkar flytta kataloger och filer när jag bara ska flytta muspekaren.

Jag rekommenderar inte dessa drivrutiner till denna dator.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips angående detta?

Så fort jag ändrar processor management max/min i advanced power settings (on battery) till min: 5% och max: 20% så ändrar den automatiskt tillbaka sig lite då och då. Hur ska jag få den att hålla sig fast vid värdena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Köpte en ux32vd-4002H igår.
Satte in SSD och 8 gb ram.

Va?! Går det att stoppa in 8gb ram i ux32vd-4002H? Enligt diverse källor går det endast att stoppa in 4gb till skillnad från föregångaren ux32vd-4002V där max var 8gb.

Kan du bekräfta att du gjort det och att det gått bra? Jag har nämligen varit helt inställd på att köpa en ux32vd-4002V bara på grund av den större mängden maximalt minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kintec:

Va?! Går det att stoppa in 8gb ram i ux32vd-4002H? Enligt diverse källor går det endast att stoppa in 4gb till skillnad från föregångaren ux32vd-4002V där max var 8gb.

Kan du bekräfta att du gjort det och att det gått bra? Jag har nämligen varit helt inställd på att köpa en ux32vd-4002V bara på grund av den större mängden maximalt minne.

Om du läser alla 3 sidor tillbaka så ser du att det finns ganska många som säger att dom satt in 8 GB ram (och därmed fått 10 GB minne totalt) på sin 4002H, inklusive mig. Det är samma modell förutom Windows 8 samt diverse småfix. Så köp 4002H om du klarar dig med Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Update: Nu har jag bytt till en Intel 330 120GB SSD och det gick väldigt bra, var inga problem. Har dessutom installerat Windows 8 (dock inga drivrutiner än, har inte hunnit så långt). Det enda speciella man behövde göra var att lossa batteriet för att komma åt, samt också ta bort ena halvan av skalet på SSD:n för att vinna några milimeter då det inte är en fullt så tjock HDD som standard 2.5" som sitter i från början.

Kan ge en till update ikväll med hur Windows 8 fungerar, samt drivrutiner och så.

Jag tycker den fungerar till det, ja. Men för t.ex. FPS spel och så håller den nog inte riktigt måttet. T.ex. BF3 kan du på 1280x720 (medium) kanske hålla acceptabel nivå, men det blir inga 60 FPS. Diablo 3, Starcraft m.m. klarar den dock fint i Full HD t.o.m.

Det var inga problem med fastsättningen trots att du tog bort ena halvan?
Skruvande du tillbaka skrivarna till skalet för att låsa fast kretskortet i den andra halvan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av endorphin:

Nu har jag ominstallerat windows [...] Har installerat alla drivare nu [...] i samma veva hitta jag elantech's och dessa funkade [...]

Tack, alla mina problem (i alla fall i samband med datorn ) är lösta!

Permalänk
Medlem

Köpte mej en ux32vd r4002h igår och märkte direkt att skärmen flimrar som tusan, är det nån mer som haft detta problem? Har testat att uppdatera till senaste nvidia drivern men det löste ingenting. Det skumma är att det inte flimrar nånting i BIOS.

Visa signatur

Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av Za7e:

Köpte mej en ux32vd r4002h igår och märkte direkt att skärmen flimrar som tusan, är det nån mer som haft detta problem? Har testat att uppdatera till senaste nvidia drivern men det löste ingenting. Det skumma är att det inte flimrar nånting i BIOS.

Jag har r4002v och kan inte säga att jag känner igen det. Jag har varken haft det själv eller hört om någon med samma problem. Om inte drivrutiner hjälper kanske enda lösningen är ett byte tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrar vad för maximal hastighet ni får över det trådlösa med era ux32vd's?

Undrar mest vad den teoretiska maxhastigheten är, 150mbps eller 300 mbps?

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem

Fick ett måndagsexemplar av Zenbook UX32VD (R4002H) från Asus. Pekplattan glappar mycket (för att vara en pekplatta) och känns rent obehaglig att använda. Skärmen har lite backbleed på 5-6 ställen, och mycket på 2 ställen.

Hade tänkt uppgradera till SSD och mer RAM som andra gjort, men det får vänta. Förstår inte varför de säljer en sån här bärbar utan SSD. Hårddisken rassla i säker 20 minuter vid installation. Men de ville väl under en viss prisnivå.

Skrivet av LaZe:

Undrar vad för maximal hastighet ni får över det trådlösa med era ux32vd's?
Undrar mest vad den teoretiska maxhastigheten är, 150mbps eller 300 mbps?

65Mbit/s ner från bredbandskollen (111mbit/s på stationära precis efter, vilket är max kapacitet för mitt bredband)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenOhm:

Köpte en Asus ux32-r3001vd idag och har precis bara börjat utforska den.. men vad tusan är det för "klickljud" som låter med jämna mellanrum?? Det låter inte som ett vanligt musklick utan snarare som att det är något inuti datorn som klickar till, typ som att en visare på en klocka slår.. Det klickar till med ett par sekunders mellanrum (regelbundet) och det är JÄTTESTÖRANDE!! Har försökt kolla runt om det verkar vara någon annan som upplever detta men det verkar tunt på den fronten..

Någon som vet varför det "klickar"??

Precis samma sak här efter bara några dagar. Något låter "klick-klick" från vänstra sidan av datorn med jämna mellanrum (typ 5-8 sek mellan gångerna). Hade det varit en mekanisk hårddisk som satt i så visst, men nu sitter det en SSD i min vilket gör det hela lite underligt!

Visa signatur

Asus UX32VD || Core i7 3517U || 10 GB DDR3 1600 MHz || Geforce GT 620M || 256 GB Samsung 830 || Win 8.1

Permalänk
Skrivet av LaZe:

Undrar vad för maximal hastighet ni får över det trådlösa med era ux32vd's?

Undrar mest vad den teoretiska maxhastigheten är, 150mbps eller 300 mbps?

Teoretisk WLAN hastighet: 300 Mbit
Uppkoppling(fiber): 100/10 Mbit
Uppmät hastighet: 68/16 Mbit
(Uppmät via kabel: 104/16 Mbit)

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirGadden:

Teoretisk WLAN hastighet: 300 Mbit
Uppkoppling(fiber): 100/10 Mbit
Uppmät hastighet: 68/16 Mbit
(Uppmät via kabel: 104/16 Mbit)

Tack! Det var lite ovanligt dåliga resultat du fick tycker jag.
Anledningen jag undrar är om det skulle finnas möjlighet att ha all media på en nas och om nätverket skulle klara av att streama 1080p-filmer.

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk

Är det någon som installerat w8 på sin ux32vd? Hur är batteritiden i så fall för er jämfört med w7?

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockelundstrom:

Är det någon som installerat w8 på sin ux32vd? Hur är batteritiden i så fall för er jämfört med w7?

Jag gjorde det i går, inte hunnit testa den tillräckligt på batteriet för att uttala mig om batteritiden. Jag har dock hört att den ska bli bättre, kan återkomma när jag hunnit kolla hur den är.

Kan dock säga att uppstart och avstängning går bra mycket fortare. En ordentlig skillnad!

Permalänk
Skrivet av froken:

Jag gjorde det i går, inte hunnit testa den tillräckligt på batteriet för att uttala mig om batteritiden. Jag har dock hört att den ska bli bättre, kan återkomma när jag hunnit kolla hur den är.

Kan dock säga att uppstart och avstängning går bra mycket fortare. En ordentlig skillnad!

Ok! Kul att höra.
Jo det skulle vara schysst om du berättade angående batteritid.
Måste bara höra. Hade du satt in mer minne och en ssd eller endast mer minne?

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockelundstrom:

Ok! Kul att höra.
Jo det skulle vara schysst om du berättade angående batteritid.
Måste bara höra. Hade du satt in mer minne och en ssd eller endast mer minne?

Som det ser ut nu när jag håller musen över batteriet har jag 8 1/2 timme om jag sitter och läser en pdf, sen går det ner till kanske 4 1/2 (med 80% av laddningen kvar) när jag nu sitter och skriver här. Jag tycker inte det verkar vara någon större skillnad jämfört med 7an, men kan inte säga säkert. Återkommer när jag testat mer.

Tidigare hade jag bara satt i mer minne (10gb totalt), men jag satte i en ssd (Samsung 830) i går och installerade Windows 8.

Permalänk
Skrivet av froken:

Som det ser ut nu när jag håller musen över batteriet har jag 8 1/2 timme om jag sitter och läser en pdf, sen går det ner till kanske 4 1/2 (med 80% av laddningen kvar) när jag nu sitter och skriver här. Jag tycker inte det verkar vara någon större skillnad jämfört med 7an, men kan inte säga säkert. Återkommer när jag testat mer.

Tidigare hade jag bara satt i mer minne (10gb totalt), men jag satte i en ssd (Samsung 830) i går och installerade Windows 8.

OK.
Installerade du w8 genom att uppgradera från w7 eller via en w8-iso? Jag har haft svårt att hitta nån iso-fil för w8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockelundstrom:

OK.
Installerade du w8 genom att uppgradera från w7 eller via en w8-iso? Jag har haft svårt att hitta nån iso-fil för w8.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte det genom erbjudandet om uppgradering för 279 kronor. Jag laddade ned det genom uppgraderingsprogrammet men i stället för att installera det valde jag att göra bootbar media, sen la jag det på ett usb-minne. Sen körde jag det på en ny hdd, det behövdes alltså ingen W7-kopia på disken för att formatera disken. Sen när jag kommit in i W8 ville den att jag skulle skriva in min nyckel igen (som jag fick i ett mail), men jag hade råkat skriva fel när jag döpte datorn och jag gjorde direkt en återställning genom kontrollpanelen. När jag sedan kom in i W8 igen så var det aktiverat. Så nu fungerar det som det ska.

Om du köpt det och har nyckel i ett mail så ska det finnas en länk där man kan ladda ned en iso. Annars tror jag att jag har sett en länk till det i någon av trådarna i forumdelen om W8 här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en ux32vd-400h köpte även en 128gb ssd som jag tänkte sätta in. Jag undrar också var man kan få tag på en windows 8 iso. Kan ju inte sätta in min ssd om jag inte kan installera windows..

Windows upgrade assistand fungerar inte för mig, står att windows inte går att köpa online i det land eller region du befinner dig i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulaski:

Jag har precis köpt en ux32vd-400h köpte även en 128gb ssd som jag tänkte sätta in. Jag undrar också var man kan få tag på en windows 8 iso. Kan ju inte sätta in min ssd om jag inte kan installera windows..

Du kan ladda ner filen från Microsoft direkt men du behöver trycka in din serial key.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Du kan ladda ner filen från Microsoft direkt men du behöver trycka in din serial key.

Utan att använda windows upgrade assistant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulaski:

Utan att använda windows upgrade assistant?

Ja

Permalänk
Skrivet av froken:

Jag köpte det genom erbjudandet om uppgradering för 279 kronor. Jag laddade ned det genom uppgraderingsprogrammet men i stället för att installera det valde jag att göra bootbar media, sen la jag det på ett usb-minne. Sen körde jag det på en ny hdd, det behövdes alltså ingen W7-kopia på disken för att formatera disken. Sen när jag kommit in i W8 ville den att jag skulle skriva in min nyckel igen (som jag fick i ett mail), men jag hade råkat skriva fel när jag döpte datorn och jag gjorde direkt en återställning genom kontrollpanelen. När jag sedan kom in i W8 igen så var det aktiverat. Så nu fungerar det som det ska.

Om du köpt det och har nyckel i ett mail så ska det finnas en länk där man kan ladda ned en iso. Annars tror jag att jag har sett en länk till det i någon av trådarna i forumdelen om W8 här på Sweclockers.

Tack! Vad bra, då vet jag att det går att göra en bootbar usb-sticka om man köper w8=) Ska nog beställa ssd och ram i dagarna och då tänkte jag också lägga in w8.

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Medlem

Om ni inte såg det i Metro, så har Webhallen en Asus-helg nu i helgen 23:e till 25:e. Där ingår UX32VD (deras artikelnummer stämmer mot den) och om man köper den i helgen får man 990:- i presentkort hos dem. Inte så dumt va?

Det tråkiga med det här? Jag köpte min där igår.... fan höll på att hoppa ut genom fönstret när jag såg Metro idag.

Annonsen:
http://www.abload.de/img/webhallen_asus_23-25faj3y.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Har du någon länk? Ingen som varför det står att windows inte går att köpa online i det land eller region du befinner dig i när jag försöker ladda ner windows 8 i windows upgrade assistant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulaski:

Har du någon länk? Ingen som varför det står att windows inte går att köpa online i det land eller region du befinner dig i när jag försöker ladda ner windows 8 i windows upgrade assistant?

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/upgrade-product-...