Netonnet börjar sälja datorkomponenter

Permalänk

Fan va skönt, har bara 4 mil till Örebro så Ska bli riktigt kul att se! Tror absolut de kommer kunna konkurrera med Inet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Men varför inga AMD-processorer?

Permalänk
Medlem

Det här har jag längtat efter. Kom ihåg min positiva upplevelse av när Netonnet var nytt i Örebro för 3 år sedan och allt inom dator fanns på hyllorna. Tyvärr så försvann ju allt det roliga när Siba tog över, de behöll bara Hårddiskar och lite RAM allt annat försvann.

Kul att se att de är tillbaka!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Grattis tack netonnet har oxå saknat att kunna köpa datagrejer utan att behöva vänta på ett paket

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Men varför inga AMD-processorer?

När jag pratade med dem i veckan så har de precis börjat igen. Sortimentet skall utökas efterhand.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jesperu97:

Skönt med mer företag på marknaden! Mer konkurrans betyder lägre priser!

Inte atuomagiskt. Just elektronikbranschen har så låga marginaler och konkurrensen är redan så hård att en till aktör inte kan påverka priserna mer än med tillfälliga kampanjer på enstaka varor. Så det där tröttsamma mantrat gäller inte alltid.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad

På diverse men framförallt brott mot §1.1, 1.2, 1.3, 1.5.

Vänligen tänk på våra regler och håll er till ämnet.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Frågan är om de kan konkurrera med inet?

Stort sett alla. Inet har bara blivit någon sorts Sweclockers favorit med det minsta utbudet. Priserna är heller inte billigaste. Du kan stort sett hitta alla deras varor billigare på t.e.x dustin.

Permalänk
Medlem

Jaså, man kunde inte göra affärer på enbart USB-fläktar och skrivarpapper?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Det var inte så mycket prylar i Uppsala i allafall.
Deras lagersaldo på internet måste förbättras, det är inte roligt att åka iväg till en lagershop, när man inte vet lagersaldot.
Det borde framgå hur många produkter av varje som finns.
I Uppsala hade de en av varje nätagg Antec, Be-Qiert, Fractal Design, några flera av varje WD HDD, men bara en av varje SSD.
Chassier var det ca 6-7 av FD Define R4 ett par Haf och någon enstaka annan sort.
Men det tar sig, det fanns lite noctuafläktar & FD, några noctua kylare och 2 st Kühler 620, så om man är inne i ett bygge och snabbt behöver någon extra komponent så är det ju bra med lagershopparna, jag köpte en Zalman fläktkontroller till (har 10st).
Om Jag beställer nu (se tid för inlägg) från komplett, så får jag varan i ICA på måndag eftermiddag, från inet så får jag paketet på tisdag, åker jag till butik så får jag varan på en gång, ja restiden fram och åter då...30min x2, fast då tillkommer bensin och Donken.
Men bor man långt ute i landet så är man ju beroende av internet, och där borde det vara jämt mellan internetbutikerna, men nu kommer ju då NetOnNet och även mediamark med internet sidor, samt att cdon har hållt på ett tag, så det blir ku lättare att hitta rätt sak till rätt pris, Jag håller med om att inet har blivit lite hypade i forumet, då oftast komplett är billigare trots frakten, men deras lagersaldo är enormt stort mot alla andra.

Har hört rykten om att siba ska stänga och bli NetOnNet istället....var inte webhallen insyltade i samma soppa oxå.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! haha! precis vad jag önskat! jag sa just det i förrgår när jag passerade affären "synd att dom inte har datorkomponenter"

risken är dock att det blir som pc city,att dom har massa gamla grejjer,eftersom många datakomponenter t ex grafikkort blir "gamla" snabbt,vilket leder till att ingen köper dom... vilket leder till att dom blir liggande på hyllan..år efter år..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

risken är dock att det blir som pc city,att dom har massa gamla grejjer,eftersom många datakomponenter t ex grafikkort blir "gamla" snabbt,vilket leder till att ingen köper dom... vilket leder till att dom blir liggande på hyllan..år efter år..

Har man som försäljare nåt innanför pannbenet så har man reor på sånt. Det bättre att sälja grejer till mindre vinst, ingen vinst eller tom förlust än att de ligger och upptar dyrbar hyllplats.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Underbart! Köpte alla mina hårddiskar där förut. Kanske inte där jag köper en hel dator men det är najs att dra förbi och köpa enstaka komponenter. Slippa jiddra med frakt eller åka SL till närmsta webhall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! haha! precis vad jag önskat! jag sa just det i förrgår när jag passerade affären "synd att dom inte har datorkomponenter"

risken är dock att det blir som pc city,att dom har massa gamla grejjer,eftersom många datakomponenter t ex grafikkort blir "gamla" snabbt,vilket leder till att ingen köper dom... vilket leder till att dom blir liggande på hyllan..år efter år..

Dom har ju fyndhörnor på alla avdelningar, så det går ju fort att bli av med gammalt, men jag kommer ihåg från Veddesta där jag ofta handlar, att det var ganska stor omsättning, jag tror att de kan skicka saker till internetkunder från varje lagershop, beroende på om kunden bor i närheten.
Iallafall förut så såg man personal som gick och plockade i hyllorna.

PcCity var en historia för sig...:)
Elgiganten har ju fortfarande deras gammla konkurs skräp kvar i vissa butiker, högar med 60 & 80mm fläktar, kylare till väldigt gammla grafikkort, typ geforce 3. lite nostalgi blir det...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

...t, men jag kommer ihåg från Veddesta där jag ofta handlar,...

Måste jag slåss med dig om alla fyndvaror nu?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Måste jag slåss med dig om alla fyndvaror nu?

Du får 2st: intel & nvidia, så tar jag en: AMD, då får du mera grejjer att välja på

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Du får 2st: intel & nvidia, så tar jag en: AMD, då får du mera grejjer att välja på

Men de har fortfarande inga AMD-processorer. Men du kanske tänkte grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Men de har fortfarande inga AMD-processorer. Men du kanske tänkte grafikkort?

Nja AMD har ju både CPU & GPU, så det blir två på en för mig
Fyndhörnan måste ju fyllas på först

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...