Permalänk
Medlem

HTC desire har fastnat...

Hej jag försökte installera Cyanogenmod på min telefon. nu har den fastnat vid startskärmen. om jag håller nere back knappen å trycker på power så kommer jag till menyn med "bootloader" men problemet är att det händer inget när jag trycker på volym upp/ner så jag kan inte välja något annat alternativ än det som är markerat och på såvis ej ta mig till recovery

nån som vet vad jag skulle kunna göra? kan man fixa det via usb och nått program?

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss:

Hej jag försökte installera Cyanogenmod på min telefon. nu har den fastnat vid startskärmen. om jag håller nere back knappen å trycker på power så kommer jag till menyn med "bootloader" men problemet är att det händer inget när jag trycker på volym upp/ner så jag kan inte välja något annat alternativ än det som är markerat och på såvis ej ta mig till recovery

nån som vet vad jag skulle kunna göra? kan man fixa det via usb och nått program?

http://wiki.cyanogenmod.org/wiki/Howto:_Using_the_Recovery#Bo... listar detta som sättet att komma in i recovery på HTC Desire:

Citat:

Hold Volume Down and the Power button, then use Volume Down to highlight "bootloader" and press the Power button to select it. Once in the bootloader, use Volume Down to select "recovery" and press the Power button to select.

Har ingen sån lur själv men jag bara noterade att du trycker andra knappar, du kanske är i fel meny, om det nu är en meny?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jo eftersom volym ner inte funkar så hittade jag nånstans att man kunde komma till samma ställe med back knappen. men sen går det inte längre.. får försöka installera sdk å se om det går att göra nått därifrån. tack för länken

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss:

Hej jag försökte installera Cyanogenmod på min telefon. nu har den fastnat vid startskärmen. om jag håller nere back knappen å trycker på power så kommer jag till menyn med "bootloader" men problemet är att det händer inget när jag trycker på volym upp/ner så jag kan inte välja något annat alternativ än det som är markerat och på såvis ej ta mig till recovery

nån som vet vad jag skulle kunna göra? kan man fixa det via usb och nått program?

är det startskärmen där det står htc eller den där det står cyanogenmod?

första uppstarten står den på cyanogenmod-startskärmen i över 30min.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem

Om du får fram någon bootskärm kan det hända att ADB startas på telefonen. Om du då kopplar in den i en dator med adb kan du skriva "adb reboot recovery" och på så sätt komma åt CWM eller vilken recovery du nu har.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ominstallera den. Observera har ej läst allt.

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Nisse.99:

Ominstallera den. Observera har ej läst allt.

Varför ens svara om du inte har läst OT´s problem/responsen från andra användare?
Helt meningslöst och ogivande för alla som råkar komma förbi ditt otroligt onödiga inlägg..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OT: Inte riktigt säker på hur HTC fungerar då jag själv alltid använt mig av Samsung/iPhone, men gå in på HTC's hemsida och kolla under support fliken, bör finnas ett FAQ där för hur man återställer en kraschad telefon! (:

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Tveksam till att någon tillverkare har en FAQ på hur man återställer en telefon efter misslyckad flash, på sin höjd skriver om nog "kontakta service verkstad".

Mitt tips är att gå in på Swedroid's forum och fråga där, många är väldigt kunniga där.

Permalänk
Medlem

är cyanogen startskärmen... så den kommer funka om jag låter den ligga i 30min?

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem

Lyckades återställa den med hjälp av nått RUU program som jag fick tag i...

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]