Permalänk
Medlem

Graffekortsproblem ??

Hejsan alla där ute. Jag har problem med ständiga FPS-drops när jag spelar på LOW i BF3, eller ja i nästan alla spel förutom CS1.6 då, haha!

Jag har provat följande:

* Formaterat
* Provat olika drivrutiner
* Ändrat inställningar i nvidias kontrollpanel
* Läst runt en del på nätet men inte hittat något vettigt!

Jag har ett:

Asus Geforce GTX670
Kingston 8 GB Ram ddr3
Intel i7 960 3,2 ghz
OCZ nätagg 650W
OCZ ssd disk
Asus Sabertoothx58 moderkort

med mitt förra grafikkort låg jag på en ~80-100 fps konstant i dota2 och det var ett nVidia Geforce 460.

Borde inte min dator klara av BF3 på en 80-100 FPS stabilt på Low? Samt i dota får jag ständiga fpsdrops till 20-40.. och där är ALLT på low också. Skulle vara jätteglad om någon har en aning om vad det kan vara för problem??

Stavfel osv bjuder jag på! ::)

Permalänk
Medlem

vanligaste frågan:haru instalerat drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Japp om du läser så skrev jag att jag provat olika drivutiner. Dvs gamla och nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av antster:

Japp om du läser så skrev jag att jag provat olika drivutiner. Dvs gamla och nya

oops mitt fel

Permalänk
Medlem

Tack ändå

Permalänk
Medlem

dra upp grafiken så att kortet får jobba lite

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

har du testat att byta pci-e port och har du uppdaterat bios ?

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Testar med det, återkommer med svar!

En annan grej jag läste var att Grafikkortet automatiskt underklockas?? Det har jag aldrig hört talats om, men OM de nu skulle va något sånt hur stänger man av de? Jag har Afterburner och där har jag provat dra upp alla parametrar lite granna.. Men det händer ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Har nu provat med att byta plats på grafikkortet och det hjälpte inte. Fan, det här börjar bli jobbigt. Kan det vara ett måndagsex man fick?

Permalänk
Medlem

vilken upplösning spelar du på?

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

1920x1080, det högsta jag kan. Men min dator ska klara det här, min brorsa har samma kort, något slöare processor, annat moderkort och annat märke på minnena. Han spelar på 100-125 fps konstant

Permalänk
Medlem

Testa kör kortet med furmark, http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/
Om du inte vet vad det är så är det ett program som maxar kortet och på så sätt kan man veta om det är nått skumt med det.

Permalänk
Medlem

Tack ska prova! Finns det någon guide på hur man ska göra?

Testade spela lite bf nyss. Låg på en stabila 90-125 fps i typ 10 minuter sen sjönk fpsen till 40-60 :[ Tempraturen på kortet låg runt 40-50 hela tiden.

Permalänk
Medlem

40-50 grader låter ganska lågt, kortet var nog inte på full load. Kortet jag har nu underklockas, men går till fullt när jag börjar spela. Ditt kort kanske har låst sig. Använd gpu-z och kolla på gpu clock och load.

Permalänk
Medlem

Ja, jag har läst någonting om det. Kollar upp det!

Permalänk
Medlem

Körde Furmark med 1920x1080 8xMSAA och då blev resultatet såhär http://www.ladda-upp.com/bilder/77453/furmark

Hajar ingenting.

Permalänk
Medlem

Och nu har BF3 börjat hänga sig också. Bara BF3. Kollar samtidigt på Afterburner då står det "GPU Power 0%"..