Problem med Webhallen!!
Jag tror detta är rätt del!
Tja! Jag köpte en laptop via webhallens hemsida det var en asus g75vw. Den jag köpte var en fyndvara klass 1 (antar att det är någon som har lämnat tillbaka den). Jag hade läst igenom annonsen noga och lät till och med en väldigt datorkunnig kompis läsa den också (då jag inte vet så mycket kring laptops).
Från början så var det två olika annonser (båda asus g75 vw) men skillnaden var att en hade windows 7 och en windows 8. Så jag, obviously, den med windows 7. Då jag verkligen inte är ett fan av windows 8 samt att den var billigare också!
Jag la ordern på en fredag och antog att jag skulle få den på tisdag. Men när torsdagen hade kommit och jag fortfarande inte fått någon indikation ifall datorn hade kommit fram till posten så ringde jag till webhallens kundtjänst och efter ca 1h så kom jag fram. Och frågade om de visste ifall laptopen hade kommit fram eller inte. Long story short.. efter en stund så visade sig att den hade kommit tillbaka till deras lager och låg på deras retur-expedition.
De sa då att de skulle skicka en ny dator till samma pris och att det var 50/50 att den skullle komma på fredagen(dagen efter) i annat fal tidigt nästa vecka.
Nästkommande dag(fredag) så kom inget meddelande eller avisering på ett det hade kommit fram. Fine tänkte jag då kommer det nästa vecka! Men vid 6 tiden hade jag inget för mig så jag åkte ner till postkontoret för att kolla ifall det hade kommit in och då låg laptopen där, konstigt nog. Eftersom jag inte hade fått någon avisering på att den låg på posten varken under första gången eller under fredagen så tvekar jag starkt på att jag hade fått det under nästa vecka heller.
Men men det är väl inte hela världen och jag fick ju min dator! Men nu var det så att på datorn så märkte jag en repa på baksidan, det är väll det man kan förvänta sig när man köper en fyndvara. Men han sa ju att de skulle skicka en ny? Att boxen hade tejp och orderlappar överallt styrker inte heller att den var såvärst ny.
Jag tycker själv att det inte är hela världen när man har en repa på undersidan eller att boxen såg ut som den gjorde. Men när jag startade datorn så insåg jag snabbt att jag endå hade fått windows 8 som jag specifikt inte ville ha!
Deras kundtjänst öppnar igen imon vid 11-tiden och jag undrar nu vad ska jag göra? Jag vet att jag kan ringa och klaga lite på dem men utöver det? Ska jag skicka tillbaka datorn i hopp om att de har en annan med microsoft 7? Eller kanske de skickar en windows 7 produktnyckel eller något?
Har man någon som helst rätt till någon form av kompensation?
Tack!
-Felox
ps. Det är fösta gången jag köper något via webhallen, är det någon av er som har haft problem med dem innan?