Star Wars The Old Republic tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanou:

Så detta är alltså inte fixat än, snart ett år efter launch? Jag hade tänkt prova igen på torsdag, men har de inte ens fixat det där kommer jag inte bli långlivad i spelet.

De har fixat en del av problem, de absolut värsta, men inte allt. De håller på att omarbeta vissa animationer och liknande för vissa klasser nu för att bli av med problemen. Men det tar ju inte ifrån hur absurt det är att låta animationerna styra när man kan använda skills. Skrattretande, men hela produktionen håller ju den klassen och det är ju därför spelet misslyckats så totalt. Är så typiskt EA, de lägger enorma pengar på sina spel, speciellt marknadsföring, men låter sin marknads- och supportavdelning utveckla spelen och slänger talangerna på soptippen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

De har fixat en del av problem, de absolut värsta, men inte allt. De håller på att omarbeta vissa animationer och liknande för vissa klasser nu för att bli av med problemen. Men det tar ju inte ifrån hur absurt det är att låta animationerna styra när man kan använda skills. Skrattretande, men hela produktionen håller ju den klassen och det är ju därför spelet misslyckats så totalt. Är så typiskt EA, de lägger enorma pengar på sina spel, speciellt marknadsföring, men låter sin marknads- och supportavdelning utveckla spelen och slänger talangerna på soptippen.

Nu är det fel att skylla på EA då Bioware har utvecklat spelet i MÅNGA år innan dom satte sig i EAs båt. Tittar man rent historiskt har Bioware ofta använt en dålig spelmotor till sina spel med undantag för Baldurs Gate och Mass Effect.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jo det är sant, frågan är dock om spelet var tänkt som ett MMO eller mer ett multiplayer spel innan EA kom in i bilden.

Permalänk
Medlem

Gratis börjar idag

Permalänk
Medlem

Och alla servrar är fulla och det är över 400 i kö före mig

Permalänk
Medlem

Subscription, Preferred, Free-to-Play Features

På Credit Cap står det att på Free begränsas ens credits till 200 000, men om man har betydligt mer på sitt konto vad händer då man loggar in som free to play? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Från Dulfys site;

Nilrem: How often does your escrow account refill your Wallet as a F2P?
Blaine: I assume we are talking about the credit escrow in-game for Free-to-Play and Preferred players. If that is the case, then let me clarify the functionality here. As a player reaches and then exceeds the cap, the in-game credits that are earned after reaching the cap are placed in escrow. The funds in escrow stay in escrow until you become a subscriber (or if you move from F2P to Preferred status, then the cap is increased and 150,000 credits are released). If you reach the cap, then spend coins, the money stays in escrow and you refill your balance by earning credits in-game to reach the cap again

http://dulfy.net/2012/10/24/swtor-free-to-play-ftp-player-res...

Permalänk
Medlem

Alltså en liten fråga bara, loggade in igår efter att tidigare varit prenumerant då dem öppnade upp för gratis spel. Jag är inte född igår och förstår att inget är gratis. Frågan jag ställer mig är bara varför dem släpper en gratis version med alla restriktioner så spelet blir näst intill ospelbart, dessutom var det så buggigt att det var ospelbart igårkväll. Vilken seriös gamers hakar på detta gratis spel om dem har tänkt sig att locka nya medlemmer, totalt fiasko hej då Star Wars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicexx:

Alltså en liten fråga bara, loggade in igår efter att tidigare varit prenumerant då dem öppnade upp för gratis spel. Jag är inte född igår och förstår att inget är gratis. Frågan jag ställer mig är bara varför dem släpper en gratis version med alla restriktioner så spelet blir näst intill ospelbart, dessutom var det så buggigt att det var ospelbart igårkväll. Vilken seriös gamers hakar på detta gratis spel om dem har tänkt sig att locka nya medlemmer, totalt fiasko hej då Star Wars!

Detta är inte F2P utan en otroligt stor trial-version vilket dom försöker locka dig sedan att subscriba för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Detta är inte F2P utan en otroligt stor trial-version vilket dom försöker locka dig sedan att subscriba för.

För bövelen. Vad i så fall är f2p? Spelet är till för att generera pengar till företag och om du ska spendera +100 timmmar i ett spel och inte förväntar dig att behöva betala ett öre så bör du ändra åsikt om hur dyra nöjesprodukter fungerar.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Detta är inte F2P utan en otroligt stor trial-version vilket dom försöker locka dig sedan att subscriba för.

Jo det förstår jag så klart, men var inte problemet att folk inte tyckte spelet var värt en prenumeration? varför då öppna upp en gratis version på ett spel man som sagt måste streckspela i dagar för att uppnå maxlevel när spelet blir så irriterande med alla restriktioner att dessa spelar som jag knappast löser en prenumeration utan snarare med all säkerhet avinstallerar skiten. Jag tror inte dem lockar några nya spelare med denna skitpatch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

För bövelen. Vad i så fall är f2p? Spelet är till för att generera pengar till företag och om du ska spendera +100 timmmar i ett spel och inte förväntar dig att behöva betala ett öre så bör du ändra åsikt om hur dyra nöjesprodukter fungerar.

LoL är ett bra exempel på hur man gör F2P.

Instämmer med att detta är en "Extented Trial".

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeZerTe:

LoL är ett bra exempel på hur man gör F2P.

Instämmer med att detta är en "Extented Trial".

Lol är inte ett mmo. Så det är ett dåligt exempel.

Här är listan. Du kan spela till maxlevel utan att betala ett öre. Ditt val som spelare, inget hindrar dig att nå level 50.
http://www.swtor.com/free/features

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Loggade på igår. Blev överraskad så kul jag tyckte det var igen. Kom ihåg hur jävla kul vi hade i vintras. Vi är 5 ers som subbade igår igen så dom lyckades nog iallafall dra in lite pengar på detta. (eller kommer dra in)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag verkar inte kunna spela längre, det bara laddar, igår när det blev F2P funkade, skulle spela lite nu tänkte jag o var tvungen att ladda ner en uppdatering till och nu så bara laddar det efter jag skrivit i mitt lösen?

EDIT: Ah nu står det att "The login service is currently unavailable"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag verkar inte kunna spela längre, det bara laddar, igår när det blev F2P funkade, skulle spela lite nu tänkte jag o var tvungen att ladda ner en uppdatering till och nu så bara laddar det efter jag skrivit i mitt lösen?

EDIT: Ah nu står det att "The login service is currently unavailable"

Stäng launchern och prova att logga in igen, upprepa tills det funkar. Jag har också det här problemet men det löser sig efter ett par försök.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Var det någon som ens läste vad de begränsar vid free to play?

https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/66heroes/...

Då jag spelade i en månad när spelet kom ut och var lite sugen efter en ny karaktär, men med dessa begränsningar så är det inte alls värt det. Bättre att spela något annat än att lida igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Stäng launchern och prova att logga in igen, upprepa tills det funkar. Jag har också det här problemet men det löser sig efter ett par försök.

Ahh tack så mycket

Skrivet av tessa:

Var det någon som ens läste vad de begränsar vid free to play?

https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/66heroes/...

Då jag spelade i en månad när spelet kom ut och var lite sugen efter en ny karaktär, men med dessa begränsningar så är det inte alls värt det. Bättre att spela något annat än att lida igenom.

Men det är ju gratis... du ska ju inte klaga på det så då, ja vissa saker är jobbiga, men jag tex har inte råd att betala varje månad och ser inget större problem egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag verkar inte kunna spela längre, det bara laddar, igår när det blev F2P funkade, skulle spela lite nu tänkte jag o var tvungen att ladda ner en uppdatering till och nu så bara laddar det efter jag skrivit i mitt lösen?

EDIT: Ah nu står det att "The login service is currently unavailable"

Hade även detta problemet, för mig funkade det tyvärr inte att bara restarta launchern. För mig krävdes det en omstart utav datorn, hoppas det hjälper er som inte fått igång det ännu

Permalänk
Medlem

Jag hade spelat det om de inte haft så dumma restrictions. Minimalt antal warzones att köra per vecka, det gjorde det hela så mycket värre. Hade kunnat leva med inga restrictions och inte tillgång till ranked warzones. Till och med deras trial innan var bättre med level restriction till 15 men spela hur mycket du vill. Äh, synd på ett skapligt spel.

Permalänk
Inaktiv

Har själv bara lirat ett par timmar, men levlar så fort så jag undrar hur megafort det måste gå om jag betalar. Känns helt knasigt.

Har ganska kul dock och gillar storyn, men undrade vad jag höll på med när jag stod mitt i ett fält o bara grindade. Det måste komma något nytt mmo som inte har grinding i sig.

Permalänk
Medlem

Det har kostat riktigt mycket att utveckla detta spel. Bioware är ett vinstdrivande företag och ju mer vinst de får ju mer pumpar de in i nya spel.
Sen att hålla igång ett MMO med servrar och support/driftpersonal är inte billigt. Det är inte bara att kolla på LoL och HoN som inte behöver alls den kraften eller underhåll som ett MMO gör.

Att kunna få uppleva spelet så pass mycket som man gör gratis ska man vara tacksam över, och tänka på att de är faktiskt de andra som betalar för att ni ska få spela överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Enda man får uppleva gratis är en otroligt begränsad version av ett redan begränsat MMO. De kommer säkert tjäna en liten slant nu när de just släppt F2P, men de kommer även tappa många av sina subscribers och förlorar pengar där. Så svårt säga om de verkligen kommer tjäna några pengar på detta och de lär fortfarande inte ha betalat av utvecklingskostnaden. Min förhoppning är att spelet stängs ned inom några månader när de sugit ut så mycket de kan av sin Cartel Shop. Då kanske de kommer igång utvecklingen med ett nytt Star Wars MMO så snart som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Enda man får uppleva gratis är en otroligt begränsad version av ett redan begränsat MMO. De kommer säkert tjäna en liten slant nu när de just släppt F2P, men de kommer även tappa många av sina subscribers och förlorar pengar där. Så svårt säga om de verkligen kommer tjäna några pengar på detta och de lär fortfarande inte ha betalat av utvecklingskostnaden. Min förhoppning är att spelet stängs ned inom några månader när de sugit ut så mycket de kan av sin Cartel Shop. Då kanske de kommer igång utvecklingen med ett nytt Star Wars MMO så snart som möjligt.

Varför skulle dom tappa subscribers?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Varför skulle dom tappa subscribers?

De som spelar mest för story och inte bryr sig om raids och pvp. Finns ingen större anledning för dem att betala månadsvis längre utan de kan istället levla sina alts i lugn och ro utan kostnad. Även fast de lär behöva köpa lite skillbars och liknande för att inte bli helt galna.

Permalänk
Medlem

Vill inte kasta allt för mkt hate omkring eftersom det faktiskt är gratis. MEN att spela helt f2p är inte värt om du inte njuter av att questa.
Bara en sådan sak som inget mount gör iaf mig helt vansinnig och inget crew, snacka om att vara dumsnål om ens mål är att spela end-game...

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

I ett bra F2P funderar man inte på restriktionerna, i SWTOR så blir man just nu våldtagen av "Please subscribe to unlock this feature".

Vissa saker är helt ok, men de har gått alldeles för långt. Max 2 quick bars, Inga lockboxes från crew skills (Halåååå slicing/treasure hunting)
Kombo begränsningar på resurser, ex max 20 commendetions per planet, alla vendor items 25% dyrare.

3 loot ->rolls<- i flashpoints ? *facepalm* 1 min cd på all chat, delvis fixad för preferred men fortfarande där på vissa chats.

Ea har helt enkelt gått för långt.

http://www.youtube.com/watch?v=TFDESAIkmlE

Permalänk
Medlem

Hur är swtor nu jämfört med när jag slutade i april? Har ett par game time cards jag kan använda. Slutade inte för att jag inte gillade swtor för det gjorde jag utan för att jag blev ensam kvar i guilden och till slut kändes det som om jag var ensam på planeter med.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Men det är ju gratis... du ska ju inte klaga på det så då, ja vissa saker är jobbiga, men jag tex har inte råd att betala varje månad och ser inget större problem egentligen.

Free-to-play versionen är dock ett väldigt dåligt spel just pga vad de har valt att lägga restriktioner på, en ganska dum idé om vill få folk att betala för sig kan man tycka (först skall man kanske få folk att faktiskt gilla spelet).

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hur är swtor nu jämfört med när jag slutade i april? Har ett par game time cards jag kan använda. Slutade inte för att jag inte gillade swtor för det gjorde jag utan för att jag blev ensam kvar i guilden och till slut kändes det som om jag var ensam på planeter med.

I och med mega servers så lär du inte vara kvar ensam längre.
Beroende på när du slutade så finns det nu nya Operations, ny Warzones, groupfinder, cartel store, legacy perks, rated warzones, nya daylies, nya worldbossar och lite annat smått och gått (så som grafiken, optimering utav motorn).