Spelveckan: Grand Theft Auto V, Halo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Visst, men hur många av dem har varit bra då?

Hur bra spelen varit fram tills nu låter jag förbli osakt men om man ser till framtiden, ser jag VERKLIGEN fram emot Arma 3, Battlefield 4, Civilization 6, DayZ, SimCity och Total War: Rome 2...

Visst, BF4 och DayZ kommer möjligen att finnas till konsoll, men jag tror* nog att de kommer att vara bättre på PC.

*tror mig veta.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Visst, men hur många av dem har varit bra då?

Det är väl ändå väldigt relativt för vad man tycker om, även om du inte gillar dem så finns det folk som gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Men tänk till lite, det går samma väg som de gått historisk varenda gång, att du inte klarar av att använda hjärnan lite är absolut inte mitt problem, Rockstar har gått ut med den information de har och som synes ligger in PC på agendan i dagsläget

Skickades från m.sweclockers.com

Du är inte slug om du tror att det krävs releasedatum för att något ska vara planerat. Tror du på allvar att ett företag som deras inte har någon som helst framförhållning eller planer för framtiden? Är du medveten om att det är regel snarare än undantag att företag har väldigt mycket utvecklingsplaner som de inte gör pressmedelanden om förräns ett släpp börjar närma sig?

Det finns inga som helst källor på att rockstar inte har planerat en PC-version. Att de inte utanonnserat den ännu är inte konstigt. Skulle de ha så dålig framförhållning att de ännu inte ens börjat planera för det så skulle de gått i konkurs för länge sedan. Kommer de släppa en PC-version så finns det antagligen rätt mycket planer för det redan idag, även om de inte utannonserat ett releasedatum.

Återigen, jag vill se källa på att de inte har planer på en PC-version, gärna att sweclockers redaktion bidrar med denna källa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Hur bra spelen varit fram tills nu låter jag förbli osakt men om man ser till framtiden, ser jag VERKLIGEN fram emot Arma 3, Battlefield 4, Civilization 6, DayZ, SimCity och Total War: Rome 2...

Visst, BF4 och DayZ kommer möjligen att finnas till konsoll, men jag tror* nog att de kommer att vara bättre på PC.

*tror mig veta.

Skrivet av Justbecause:

Det är väl ändå väldigt relativt för vad man tycker om, även om du inte gillar dem så finns det folk som gör

Det där var en fråga direkt ställd till personen jag citerade om huruvida han tyckte att spelen var bra. Jag förstår mycket väl att det är en smaksak och uppenbarligen tycker ju väldigt många människor att konsolportar är bra, annars hade inte tex CoD-serien överlevt så här länge. Sedan kan ju jag i många fall tycka att majoriteten av spelare har dålig smak, men det är en helt annan historia.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Återigen, jag vill se källa på att de inte har planer på en PC-version, gärna att sweclockers redaktion bidrar med denna källa.

Det får du inte, då det är ungefär som du säger. Inga officiella uttalanden om saken (än).

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det får du inte, då det är ungefär som du säger. Inga officiella uttalanden om saken (än).

Nä precis. Tycker det är lite missvisande att påstå att det är belägg nog för att planer inte finns. :/

Permalänk
Medlem

Nog har dom allt planerat en PC-version av spelet. Dom har bara inte börjat jobba på de planerna än. Det kommer dom att göra efter spelets släppts till Xbox och PS3. Skulle dom släppa PC-versionen samtidigt säljer dom nog färre exemplar av spelet sammanlagt då fler antagligen skulle ladda ner spelet till PC iom att det ett singelplayer spel.

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt surt om gta 5 inte släpps till våra fina dator maskiner!

Permalänk

GTA V kommer släppas på PC också, så vart lugna Och detta med enkelt förstånd, Rockstar skulle aldrig ungå att släppa en så pass stor speltitel som GTV 5, men INTE till PC. PC marknaden är så pass stor så att det skulle nästan vara en förlust för Rockstar att ej release en PC version. Så dessa "rumors" kan man slopa direkt.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Avstängd

Men jag är orolig Silenceville.
GTA 4 till PC sålde uselt i USA vid släppet. Kommer inte ihåg siffrorna men dock på längre sikt tror jag att spelet sålt bättre. Någon som har mer kött på benen än jag om detta?

I alla fall 22 miljoner sålda kopior alla format tom 2011. Läst rykten om att PC versionen sålt 2 miljoner fullpris - kopior av dessa inklusive Steam, dvs under 10% av försäljningen gick till PC-marknaden.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Men jag är orolig Silenceville.
GTA 4 till PC sålde uselt i USA vid släppet. Kommer inte ihåg siffrorna men dock på längre sikt tror jag att spelet sålt bättre. Någon som har mer kött på benen än jag om detta?

I alla fall 22 miljoner sålda kopior alla format tom 2011. Läst rykten om att PC versionen sålt 2 miljoner fullpris - kopior av dessa inklusive Steam, dvs under 10% av försäljningen gick till PC-marknaden.

Man kan fråga sig hur bra det hade sålt om de inte hade social club skiten, ett väloptimerat spel och att det funnits i PC-version från dag ett. Kan vara så att det hade sålt bättre då kanske.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silenceville:

GTA V kommer släppas på PC också, så vart lugna Och detta med enkelt förstånd, Rockstar skulle aldrig ungå att släppa en så pass stor speltitel som GTV 5, men INTE till PC. PC marknaden är så pass stor så att det skulle nästan vara en förlust för Rockstar att ej release en PC version. Så dessa "rumors" kan man slopa direkt.

Vilka rumours?! De har inte sagt något om det mer än att PC inte kommer när det kommer till konsol, utöver har de inte sagt varken bu eller bä, där är det bara sunt förnuft som säger att PC inte ligger i planeringen den närmsta tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vilka rumours?! De har inte sagt något om det mer än att PC inte kommer när det kommer till konsol, utöver har de inte sagt varken bu eller bä, där är det bara sunt förnuft som säger att PC inte ligger i planeringen den närmsta tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Du jämställer återigen "planerad" med "utannonserad". Även fast GTA V inte hade ett releasedatum förrän två veckor sedan. Planerade de inte att göra ett GTA V förrän dess?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Du jämställer återigen "planerad" med "utannonserad". Även fast GTA V inte hade ett releasedatum förrän två veckor sedan. Planerade de inte att göra ett GTA V förrän dess?

...och du är bara för dålig på att läsa och förstå vad som skrivs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...och du är bara för dålig på att läsa och förstå vad som skrivs

Jag ser att du gång på gång vägrar förklarar dig och försöker tramsa runt frågan. Hur kan man påstå att det inte är planerat, och på vilka grunder? Hittills har ditt enda belägg varit att det inte är utannonserat ännu, vilket är skitdumt om du ser till hur världen skulle se ut om det var så enkelt. Ser redan löpsedlar framför mig "Volvo lägger ner utvecklingen, inga nya bilar planerade" bara för att de inte har ett släppdatum på nästa modell.

Så, vart exakt är det du framför faktiska belägg för att det inte är planerat?

Permalänk

Kan vi inte bara nöja oss med att säga "en PC-version är antagligen planerad", eller "kanske planerad".

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Kan vi inte bara nöja oss med att säga "en PC-version är antagligen planerad", eller "kanske planerad".

Jag har då inga problem med det uttalandet. Jag finner det troligt.

Permalänk

Nej tack. Inte PC. Då kan jag inte spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...och du är bara för dålig på att läsa och förstå vad som skrivs

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Aleshi:

Jag ser att du gång på gång vägrar förklarar dig och försöker tramsa runt frågan. Hur kan man påstå att det inte är planerat, och på vilka grunder? Hittills har ditt enda belägg varit att det inte är utannonserat ännu, vilket är skitdumt om du ser till hur världen skulle se ut om det var så enkelt. Ser redan löpsedlar framför mig "Volvo lägger ner utvecklingen, inga nya bilar planerade" bara för att de inte har ett släppdatum på nästa modell.

Så, vart exakt är det du framför faktiska belägg för att det inte är planerat?

Skrivet av n_sandstrom:

Kan vi inte bara nöja oss med att säga "en PC-version är antagligen planerad", eller "kanske planerad".

Allt är inte alltid ordagrant... "we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and --->don't have any details to share<--- about a PC version at this time"

... För mig låter det såhär: Vänta lite så får vi se sen.

Ni behöver inte bråka när det är omöjligt att få ett svar som existerar i nuläget, om ingen av er ringer till utvecklarna och får ett konkret svar direkt från dem.

Bra så?

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av vi0lat0r:

Allt är inte alltid ordagrant... "we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and --->don't have any details to share<--- about a PC version at this time"

... För mig låter det såhär: Vänta lite så får vi se sen.

Ni behöver inte bråka när det är omöjligt att få ett svar som existerar i nuläget, om ingen av er ringer till utvecklarna och får ett konkret svar direkt från dem.

Bra så?

Men det är ju det jag säger! Jag ifrågasätter ju hur man kan påstå att den med säkerhet inte är planerad när tillverkaren aldrig sagt något om det. Vi kan inte veta något just nu. Men att de ens uttrycker sig som i texten du citerar antyder ju att den finns i planerna, och antydningarna har funnits där hela tiden. Bara det att de inte vill gå ut med detaljer.

Jag finner det högst troligt att den är planerad, även om det inte behöver betyda att den faktiskt släpps. Men om man går ut och med säkerhet säger det ena eller det andra så vill jag se källor, allra helst när det är redaktionen som uttrycker sig så, och allra helst när det som sägs är det som jag finner mindre troligt.

Permalänk
Medlem

Tydligen kan man "signa" här: http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-release-gta-v-... om man vill ha en pc version