Podcast 8: "LOL HON DOTA" (Tomas Hermansson, Dreamhack)

Permalänk
Melding Plague

Podcast 8: "LOL HON DOTA" (Tomas Hermansson, Dreamhack)

Årets upplaga av Dreamhack Winter är i antågande, och redaktionen förbereder med Tomas "greykarn" Hermansson i studion. På dagordningen står allt ifrån e-sport till Sala silvergruva.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Högre bitrate på mp3-filen tack !!!

Permalänk

Jaa, äntligen

Permalänk
Medlem

Inte lyssnat än... Glömde dock att tipsa er om att ta upp Quake Live också. Quake är lite av e-sportens stamfader och har hamnat lite i skymundan av alla RTS. Trots detta är Quake på väg tillbaka med Quake Live. Det är rätt många här på forumet som är aktiva, så vill bara belysa att vi Quakefantaster fortfarande existerar om än till åren gångna

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

För mig ser det ut som om mobilvarianten av artikeln inte riktigt fungerar som den ska. Sen om det bara är min mobil eller inte vet jag inte

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av BigBengtsson:

För mig ser det ut som om mobilvarianten av artikeln inte riktigt fungerar som den ska. Sen om det bara är min mobil eller inte vet jag inte

Tack, det är fixat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Inte lyssnat än... Glömde dock att tipsa er om att ta upp Quake Live också. Quake är lite av e-sportens stamfader och har hamnat lite i skymundan av alla RTS. Trots detta är Quake på väg tillbaka med Quake Live. Det är rätt många här på forumet som är aktiva, så vill bara belysa att vi Quakefantaster fortfarande existerar om än till åren gångna

Va?
Det är väl bara mer eller mindre 2GD med GD Studio som håller liv i brasan ännu och flera spelare gått över till shootmania.
---

Som ni hypat för denna podcast!
Blir dock att vänta tills senare med något svalt att dricka till

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Medlem

Bara jag som är kaes, eller har avsnittet inte hittat ut på iTunes än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Woot. Hade varit kul om ni hade haft Hellspawn med också!

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Väldigt bra intervju må jag säga. Mycket intressant!
Förresten, vilka snackar de om i slutet som kanske överlever, SAS?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Keep em' coming!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Väldigt bra intervju må jag säga. Mycket intressant!
Förresten, vilka snackar de om i slutet som kanske överlever, SAS?

Du kanske bara driver för att det brukar gå åt skogen för SAS.
Om din fråga var seriös så menar de flygbolaget: Scandinavian Airlines
Det förhandlar med fackförbund om hur mycket de får spara (löner mm) då de är på ravinens kant till konkurs.

Håller med citerad talare att det var en mycket bra podcast !

Permalänk
Medlem

Jag äter flingor i kopp... En väldigt bred kopp.

Permalänk
Medlem

Angående Jolt cola borde ni testa kopian Volt cola. Den smakar lika dant och lika gott som Jolt och säljs endast i burk om 50cl.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Haha lika många killar som tjejer som köper dagspass, det märks! Känns som varenda 12-15 årig tjej från Jönköping är där...

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant och roligt idag. Skicklig intervju. Räckte hela hundpromenaden i den friska -10 norrlandsskogen (:

Permalänk

Formatet podcast fungerar bra att ha i bakgrunden medan man spelar eller surfar. Tummen upp!

(Behåll fredagspanelerna dock!)

Permalänk
Medlem

såvitt jag vet så blev JOLT receptet uppköfta av någon del av coca cola
för övrigt fanns det massor med smaker till JOLT med

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Grym podcast!

Informativ som man kan länka till päronen för att de skall förstå varför svt numera sänder "starkraft" och "ligans legender" på nätterna

Gött att ha i öronen när man nu sitter på tåget på väg ner till Jönköping för att bygga DH, ses där!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av misiler:

Grym podcast!

Informativ som man kan länka till päronen för att de skall förstå varför svt numera sänder "[B[starkraft[/B]" och "ligans legender" på nätterna

Gött att ha i öronen när man nu sitter på tåget på väg ner till Jönköping för att bygga DH, ses där!

Sjärnkraft?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Mycket bra podcast! Om jag ser er nere i Jönköping så kommer jag och hälsar

Visa signatur

| ASUS P6X58D-E | Intel Core I7 950 @ 4000Mhz | Thermalright True Blk ''PnP'' | Corsair Vengeance 1600mhz 12gb | Gigabyte GeForce GTX580 @ stock | Corsair HX750W | WD Caviar Black 750gb, Samsung 500gb ECO, WD Caviar Green 2tb |CoolerMaster HAF 922|

Permalänk
Medlem

Sweclockers podcast är bäst!!!

Permalänk

Trevlig podcast.

Fan va jag saknar cs 1.6 nu när jag lyssnade

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Möcket bra Greykarn!

Permalänk

Det enda jag har och tillägga är att LOL faktiskt är det största spelet i världen just nu, både sett till aktiva spelare men också till antalet som tittade på streamen!

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Sjärnkraft?

Quotade min käre far, varför han struntar i att översätta Star förblir ett av internets mysterium

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Skönt med en swecklockers break mitt i allt Hat chat-ande genom denna trista måndagseftermiddag.
Hoppas ert kaffe är bättre än mitt mög som jag nu mår illa på grund av.

Kul podcast som vanligt, får tiden att flyga!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Haha skön whiskeyröst, mycket manlig

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4