Överklocka Amd Phenom II X6 1055t till c:a 3,5-4 GHZ

Permalänk
Medlem

Överklocka Amd Phenom II X6 1055t till c:a 3,5-4 GHZ

Tjenare, har nu börjat tänka efter om överklockning, och kom på att jag har en hydro H80 liggandes i datorn. Eftersom, enligt CPU-temp, den bara ligger på 30 grader i 98% load så antog jag att man kan köra lite överklockning. Moderkortet är GA-790XTA-UD4.

Frågar nu swec eftersom jag inte har så mycket kunskaper, har kollat runt om de olika frekvenserna, till exempel HT länken eller minnen, också multippeln.
Några tips innan man kör?

Permalänk
Medlem

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=596023&hi...
Någon stans att börja iaf:) finns någon på sweC som översatt texten.
Sedan finns ju guiden på sweClockers också.
Tror man klockar med fsb och höja multipel på thuban. (ja höjer bara fsb´n på min 945 x4 pga låst multipl.
OT (Istället för test program som prime 95, som för mig med 10h stress test inte ger utslag, så ger folding utslag efter 10 min för ej stabil överklock.)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Jag har testat att överklocka min processor och kommer inte över 3,43 GHZ. Det känns som man kan överklocka längre då den fortfarande ligger runt 30 grader i load, och endast runt 23-24 i idle. Om jag försöker högre får jag error i starten, och måste då ändra tillbaka. Jag har tagit bilder på min BIOS, och undrar om ni kan ge mig några tips:

Ledsen att de är upp och ner, men även med rotering och allt möjligt så blir de upp o ner på sweclockers, dock inte på andra hemsidor. Har ni några tips angående de olika frekvenserna? MVH