Permalänk

Beslutsångest över processorkylning

Har haft riktig beslutsångest över vilken kylare som jag tänkt skaffa till min intel-processor.
Har velat mest mellan Noctua NH-D14 och Thermalright silver arrow sb-e. Bestämde mig slutligen för den senare men när jag skulle beställa idag visade det sig att den är slut överallt. Kollade lite mer och Phanteks ph-tc14pe dök upp.

Bör jag vänta på att Silver Arrow finns på lager igen eller köpa någon av de andra?
Andra tips välkomnas!

Har ett tak på 700-800kr och vill inte ha något reaplan.

Permalänk
Medlem

Scythe Ninja 3:an funkar fint och kostar inte skjortan - har en sån till min överklockade 965BE och den håller processorn sval och fin fast den sitter i ett ganska torftigt ventilerat Define R2.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Scythe Ninja 3:an funkar fint och kostar inte skjortan - har en sån till min överklockade 965BE och den håller processorn sval och fin fast den sitter i ett ganska torftigt ventilerat Define R2.

Verkar helt klart intressant. Behöver man spänna upp kylaren för att minska trycket på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Det kan vara bra ifall du har lite tunnare mammabräda. Går bra med buntband eller den ståltrådaktiga hakförsedda grejen som finns som tillbehör till Ninjan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av diarrehampus:

Har haft riktig beslutsångest över vilken kylare som jag tänkt skaffa till min intel-processor.
Har velat mest mellan Noctua NH-D14 och Thermalright silver arrow sb-e. Bestämde mig slutligen för den senare men när jag skulle beställa idag visade det sig att den är slut överallt. Kollade lite mer och Phanteks ph-tc14pe dök upp.

Bör jag vänta på att Silver Arrow finns på lager igen eller köpa någon av de andra?
Andra tips välkomnas!

Har ett tak på 700-800kr och vill inte ha något reaplan.

jag skulle köra på noctuas mindre modell, klarar av vilket jobb som helst galant:)

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Skrivet av JesperOlsson:

jag skulle köra på noctuas mindre modell, klarar av vilket jobb som helst galant:)

Tänker du på NH-U12P SE2 då eller?

Permalänk

Precis!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

NH-U12P SE2 funkar oxå bra - lite dyrare bara.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Tycker Phanteks är riktigt najs.
Finns PWN styrning nu också

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|