Podcast 8: "LOL HON DOTA" (Tomas Hermansson, Dreamhack)

Permalänk
Medlem

Gillar Emil och Jonas skarpt men man må säga att dom hamnar lätt på "off-topic" (med dom där flingorna i muggen?) Grymt bra och roligt!

Permalänk
Avstängd

På tal om dreamhack; vet någon var man kan köpa "Volt cola" i Stockholmsområdet?

Hoppas på mycket Dota 2 action @DHW12, kommer bli kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Angående Jolt cola borde ni testa kopian Volt cola. Den smakar lika dant och lika gott som Jolt och säljs endast i burk om 50cl.

Stämmer det är samma recept de använder, de va i Tyskland som de producerade Jolt för hela europa!

Det bästa med ALLT är att Volt kommer att finnas på DH! :D:D Allt är räddat!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

ja de säljer kaffe på dh

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

På tal om dreamhack; vet någon var man kan köpa "Volt cola" i Stockholmsområdet?

Dom har en karta som man kan använda sig av

Permalänk
Medlem

Jävla skit att sweclockers träffen är på en jobbdag om jag hörde rätt. Jaja inte hela världen men trist :/

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Tycker att det är väldigt dåligt av Jonas att han aldrig hört 'Då går jag ner i min källare'. Av någon anledning har det blivit en festlåt i mina kretsar, går inte en fest utan att den låten kommer igång minst en gång.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att nästa BATTLEFIELD spel blir mycket mer E-sport inriktat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Voxellas:

Dom har en karta som man kan använda sig av

Oj vad fint, blir å köpa en back på vägen dit då

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Voxellas:

Dom har en karta som man kan använda sig av

Den kartan var inte helt hundra för den enda återförsäljaren i Göteborg var markerad mitt i centralstationen, där det av okänd anledning stod Lisebergs Nöjespark och pluppen sa Östra hamngatan. Inte en siffra rätt med andra ord.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Moba-spel är _verkligen_ dötråkigt att titta på, det håller jag med om.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

drick lite voltcola på dh för det är gamla receptet av jolt och det är bara omdöpt bara för att som ni säger varumärket jolt är uppköpt så dom var tvungen att ta nått annat

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem

Jag tycker MOBA-spel är otroligt roligt att titta på, framförallt LoL då det är i det spelet jag spenderat absolut flest timmar.

Det som gör det så otroligt intressant är i min mening att det krävs ett otroligt bra samarbete och taktik för att vinna, precis som vilken vanlig sport som helst.

Anledningen till att vissa/många inte tycker denna sortens spel är roligt att titta på tror jag till stor del beror på att dem helt enkelt inte spelat MOBA tillräckligt mycket och därmed inte förstår sig på all taktik och samarbete som ständigt pågår, för när man gör det kan jag med handen på hjärtat säga att det är otroligt mycket mer spännande och intressant än att titta på fotboll t.ex , i min mening iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Va?
Det är väl bara mer eller mindre 2GD med GD Studio som håller liv i brasan ännu och flera spelare gått över till shootmania.

Nejdå... Pratar om Quake Live på Dreamhack. Dock nämndes de i förbifarten under podcasten hörde jag sen
shootmania känns enligt mig inte som någon naturlig övergång från quake?! Har faktiskt ingen riktig koll på spelet, men det faktum att man avfyrar bengaliska eldar istället för konventionella vapen är väl avskräckande för de flesta hoppas jag?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nejdå... Pratar om Quake Live på Dreamhack. Dock nämndes de i förbifarten under podcasten hörde jag sen
shootmania känns enligt mig inte som någon naturlig övergång från quake?! Har faktiskt ingen riktig koll på spelet, men det faktum att man avfyrar bengaliska eldar istället för konventionella vapen är väl avskräckande för de flesta hoppas jag?!

Fast jag har själv inte lirat shootmaina^^

Visa signatur
Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Pallar inte att bara sitta o lyssna. Slutar alltid med att jag läser om nåt efter 10min o då kan jag inte längre fokusera på vad jag hör.
Så för min del får ni gärna sluta med podcasts.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimadriver:

drick lite voltcola på dh för det är gamla receptet av jolt och det är bara omdöpt bara för att som ni säger varumärket jolt är uppköpt så dom var tvungen att ta nått annat

håller ej med volt e blaskigare än va jolten va. har en oöppnad jolt på hylla o så lär de förbli:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av zorki:

håller ej med volt e blaskigare än va jolten va. har en oöppnad jolt på hylla o så lär de förbli:P

neee öppna den och jämför det skall ju vara samma men jag har för mig att jag har läst att jolten var annorlunda i Sverige jämfört med övriga länder men det kanske ej stämmer men om det gör det så har vi tysk jolt(volt) nu om jag inte missminner mig.

jag tycker att ää skit samma den är god och kostar bara 20kr L här eller bara det är lite dyrt men ää man skall ej snåla

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimadriver:

neee öppna den och jämför det skall ju vara samma men jag har för mig att jag har läst att jolten var annorlunda i Sverige jämfört med övriga länder men det kanske ej stämmer men om det gör det så har vi tysk jolt(volt) nu om jag inte missminner mig.

jag tycker att ää skit samma den är god och kostar bara 20kr L här eller bara det är lite dyrt men ää man skall ej snåla

jolten e cultad o den skall ej öppnas:P
smaken e som baken o ja de e ok

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT