Star Citizen samlar in 6,3 miljoner dollar – nytt crowdfunding-rekord

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Ryktena kring detta och Cryengine pekar på att det finns initiativ till att få Cryengine klienten att fungera i OpenGL och därmed Mac och Linux.

Den borde väl redan fungera med OpenGL med tanke på att PS3 använder OpenGL ES (OpenGL för slutna enheter)? Men det kanske krävs lite extra kodning för att få det att fungera bra till datorer med olika hårdvarukonfigurationer? Skulle hur som helst vara jävligt skoj att få se Cryengine på Mac och Linux.

För övrigt så verkar det här spelet riktigt grymt. Två år känns som en evighet, men som tur är så får man prova på en alpha-version redan om ett år, så det ska väl stilla hungern lite grann i alla fall

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Var det inte så att inför sista veckan nu så hade dom ~4.1M? Vilket innebär att denna sista vecka vart en ENORM push! ~2.2M på 1 vecka är fanimig imponerande.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Guess wo pledged $60 (Y)

THIS GONNA BE AWESOME!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ahaaaaaaa Wing Commander, Privateer och Freelancer var höjdarspel på det glada 90 talet

Om det här kan man bara säga
shut-up-and-take-my-money *** Meme tyvärr inte tillåtet ***

Samma för Elite Dangerous, blir ju totala julafton

Meme tyvärr inte tillåtet
Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Yeti:

De får massa pengar det är vad som händer, vilket är en utav anledningarna till att sådana här crowdfunding projekt är det mest användar fientliga sättet att skapa spel på som står att finna i världen idag. Folk sitter o sjunger om hur det är underbart för folk kan stödja de spel de "vill få gjorda". Men med absolut ingen information utom en allt som oftast vag beskrivning utav spelet ("andlig uppföljare" jo det säger ju jävligt mycket) så har de absolut inget underlag att avgöra om detta spel som kanske kommer att bli skapat är ett spel de faktiskt skulle gillar. Vad de köper är sin egna fantasi om spelets kvalitet, inget mer.

Vilket är anledningen till att jag aldrig skulle stödja sådant här.

Du får ta och kolla på vad Roberts har i bagaget sedan tidigare.
Spelar du Freelancer så kommer du förstå vart han vill nå.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Yeti:

Om du hade tänkt efter bara lite granna så hade du kommit på att spel som det finns förbokningar tillgängliga på fortfarande gör mer information om spelets funktioner och utformning än i princip alla crowd fundade projekt.

Men du det är säkert en gris i den där säcken som killen säger, slå till vet jag, han måste ju vara oerhört ärlig och hängiven för att han är "indie".

Visst finns det de som donerar pengar till helt okända personer men personligen donerar jag enbart till de jag har förtroende för. Brian Fargo, Tim Schafer, Chris Roberts, David Braben, Roberta och Ken Williams, Al Lowe är personer som är vida kända i den här industrin. De har bevisat för mig att de kan leverera bra spel och en del donerar pengar endast tack vare detta medan andra (oftast yngre) kräver något mer.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du får ta och kolla på vad Roberts har i bagaget sedan tidigare.
Spelar du Freelancer så kommer du förstå vart han vill nå.

Tidigare spel är absolut ingen fingervisning om framtida kvalitet. Peter Molyneux släppte ju bara superkvalitet under sin sista period eller hur? Ja just det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Yeti:

Tidigare spel är absolut ingen fingervisning om framtida kvalitet. Peter Molyneux släppte ju bara superkvalitet under sin sista period eller hur? Ja just det.

Nej men jag syftar knappast på grafikkvalité. Snarare stämningen i spelen. Dock extremt personligt och subjektivt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Var det inte så att inför sista veckan nu så hade dom ~4.1M? Vilket innebär att denna sista vecka vart en ENORM push! ~2.2M på 1 vecka är fanimig imponerande.

Gick in ca $1m de sista 24hr hr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

De finns alltså hopp kvar på pc marknaden!

Skickades från m.sweclockers.com

PC kommer att sälja mest spel och programvara under 2013

Redan nu är PC större än PS3 i spelmarknaden....och knappar in på 360 med stormsteg!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Yeti:

Tidigare spel är absolut ingen fingervisning om framtida kvalitet. Peter Molyneux släppte ju bara superkvalitet under sin sista period eller hur? Ja just det.

Ja för Syndicate som släpptes för något år sedan var ju verkligen ett bra spel, eller? Jag hade utan någon som helst tvekan donerat pengar till han om det innebar ett nytt Dungeon Keeper, Syndicate, Magic Carpet, Populous eller Theme Park där ingen utgivare blandade sig i.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

Tidigare spel är absolut ingen fingervisning om framtida kvalitet. Peter Molyneux släppte ju bara superkvalitet under sin sista period eller hur? Ja just det.

Nej de som håller i det har 10-20 års erfarenhet i branchen.
Chris roberts har levererat konstant bra spel från Wing Commander 1 tills hans senaste Freelancer.
De har en klar och tydligt detaljerad vision av vad de vill göra.
De har en bevisligen öppen diskussion med fans och backers.
De har redan visat väldigt lovande trailers av pre-alfa som ser grymmt bra ut.
De har numera en ordentligt tilltagen budget, 6.2 mil $ från crowdfunding och minst 10 mil $ till från privata investerare.

Det mesta tyder på att det kan bli ett lyckat projekt. Och för en gångs skull försöker någon göra något nytt som utnyttjar PCns fulla potential till skillnad från att mjölka pengar med konsolportade Fifa 1013 och Call of Black warfare Modern duty 711.

Själv donerade jag 420$ till dem. Har nog det dubbla på WoW genom åren så inget konstigt med det alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Säger dig spel som Wing Commander, Privateer och Freelancer något? Antar att svaret är nej. Hur som helst så ger jag bra mycket hellre mina pengar till en utvecklare jag har förtroende för en att ge de till EA eller Activision som då rakt inte kommer ge mig det spel jag väntat många år på. Anledningen till att Chris lyckades få in så här mycket pengar är att han är en legend samt att han gjorde en riktigt bra Kickstarter där han visade upp många videos och pratade om vad hans vision var med spelet.

Fortsätt du för all del att spela alla dessa AAA-spel som mer känns som filmer än spel. Själv kommer jag nog redan nästa år få ta del av spel så som de var när jag var yngre. Visst det finns alltid en risk att en utvecklare tvingas avsluta ett spel innan det är klart men det är en risk jag är beredd att ta för att återigen få spela spel, inte se på interaktiva filmer.

Exakt, de spelutvecklarna är konstnärer som vill visa upp sina mästerverk för allmänheten utan att någon publisher sitter och backstabbar dem i ryggen..

När spelutvecklarna får ta den tid de behöver för att lansera ett spel så blir det oftast betydligt bättre!

Vi kan ta Minecraft som exempel, världens simplaste spel utvecklat av en person som en hobby som han nu lever gott på och allt detta eftersom han lät spelarna vara med och modda med texture packs och liknande saker och utveckla spelet redan i alpha genom att pre-köpa spelet så han kunde hålla på med spelet på heltid!

jag är inte 100% insatt i Minecraft men nog fan har jag haft fler roliga timmar i Minecraft än vad jag haft i t.ex. valfri titel från EA Games..

installerade The Sims 3 igår och nu är hela spelet fyllt med "prylar" man köper i "The Sims 3 Store" för simpoints som kostar irl pengar... räcker det inte att man betalar för 10 expansioner? och alla dessa DLC's, BF3 Premium osv.. when will this madness end?!

Jo tack men jag håller mig till Nintendo på konsol + pc i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

Om du hade tänkt efter bara lite granna så hade du kommit på att spel som det finns förbokningar tillgängliga på fortfarande gör mer information om spelets funktioner och utformning än i princip alla crowd fundade projekt.

Men du det är säkert en gris i den där säcken som killen säger, slå till vet jag, han måste ju vara oerhört ärlig och hängiven för att han är "indie".

Jag skulle vilja påstå att det har släppts lika mycket information om Star Citizen tillgängligt som det finns för många spel innan släpp men det är inte riktigt väsentligt. Ett spel behöver alltid investerare för att det ska kunna skapas, i vanliga fall riskkapitalister eller utgivare som i dom flesta fall vill bara satsa på spel som likar det som är populärt för tillfället och vill sällan ta en för stor risk. När man crowdfundar ett spel så är det inte samma sak som att köpa ett spel utan man investerar, och ja det är en risk för att man vet inte vad man kommer få och det är upp till var och en att bestämma om risken är värd pengarna. Personligare tror jag att uvecklare kan nog göra bättre spel och dom har fria händer att göra vad dom vill istället för att en utgivare ska komma och styra och ställa.

Så här tänkte jag när jag bidrog till SC, Chris Roberts är en välkänd utvecklare som har gjort några fruktansvärt bra spel tidigare han vill dessutom försöka sig på att göra ett spacesim spel, en speltyp som jag gillar och är extremt ovanligt nu för tiden. Dessutom så jag han redan lagt ner mycket arbete och drygt en miljon dollar ur egen ficka på att göra grundarbetet redan som ser riktigt lovande ut. Så ja då är jag villig att skänka en slant för att han ska få försöka, det kanske går åt helvete men för mig är det värt risken, om inget annat så visar det att det finns ett stort intresse för genren vilket kan ge fler utvecklare drivet att försöka något liknande.

Är risken inte värt pengarna för dig så OK men jag tycker att det lite tråkigt att du inte har ett mer öppet sinne angående crowdfunding som jag anser har kan skaka om i spelbranschen som jag tycker har stagnerat och går och trampar i gamla spår

Visa signatur

Intel Core i7-3770K CPU @ 4.7GHz | Phanteks PH-TC14PE | P8Z77-Deluxe | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB (4x4GB) | ASUS GeForce GTX 680 DirectCU II TOP | Samsung 23" LED S23A700D (120Hz) | Fractal Design Newton R2, 800W PSU | Toshiba THNSNC256GBSJ 256GB SSD | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

"Oerhört löst antagande, många hade nog sagt något liknande om X-com.

Kul att du hittade ett expempel på en gammal klassiker som hittade ut på spelmarknad igen genom tradionella medel så som en utgivare i ryggen.
Sen kan man diskutera hur konsolskadat det är egentligen

En liten lista på crowd fundad spel (inte på något sett en komplett lista), som jag har svårt att se skulle blivit av utan crowd funding vågen.
Och det är klart att några projekt kommer att crash & burn, lr helt enkelt bli ett dåligt spel.
Men det är risken många är villiga att ta som Backer bara för att se att ett spelprojekt blir verklighet.

Project Eternity
Broken Sword - the Serpent's Curse Adventure
Planetary Annihilation - A Next Generation RTS
Defense Grid 2
Dead State: The Zombie Survival RPG
Carmageddon: Reincarnation
Starlight Inception
Shadowrun Returns
Make Leisure Suit Larry come again!
The Banner Saga
TAKEDOWN
Wasteland 2
Double Fine Adventure

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Ja för Syndicate som släpptes för något år sedan var ju verkligen ett bra spel, eller? Jag hade utan någon som helst tvekan donerat pengar till han om det innebar ett nytt Dungeon Keeper, Syndicate, Magic Carpet, Populous eller Theme Park där ingen utgivare blandade sig i.

Ja helt säkert är det alltid den stygga utgivaren som är skyldig, de människor som faktiskt SKAPAR spelet är ju bara o så oskyldiga små änglar som är offer för den demoniska utgivaren. Eller nej, så är det nog inte, när de skapar spelet kan de inte förvänta sig är någon med någon form utav logik inte skulle hålla dem anvariga för spelets kvalitet.

Skrivet av Landy:

Kul att du hittade ett expempel på en gammal klassiker som hittade ut på spelmarknad igen genom tradionella medel så som en utgivare i ryggen.
Sen kan man diskutera hur konsolskadat det är egentligen

En liten lista på crowd fundad spel (inte på något sett en komplett lista), som jag har svårt att se skulle blivit av utan crowd funding vågen.
Och det är klart att några projekt kommer att crash & burn, lr helt enkelt bli ett dåligt spel.
Men det är risken många är villiga att ta som Backer bara för att se att ett spelprojekt blir verklighet.

Project Eternity
Broken Sword - the Serpent's Curse Adventure
Planetary Annihilation - A Next Generation RTS
Defense Grid 2
Dead State: The Zombie Survival RPG
Carmageddon: Reincarnation
Starlight Inception
Shadowrun Returns
Make Leisure Suit Larry come again!
The Banner Saga
TAKEDOWN
Wasteland 2
Double Fine Adventure

Kul att du hittate några få spel som inte finns ännu, sen kan man diskutera hur skadade de kommer bli utav sina utvecklares inkompetens.

Skrivet av Uvania:

Exakt, de spelutvecklarna är konstnärer som vill visa upp sina mästerverk för allmänheten utan att någon publisher sitter och backstabbar dem i ryggen..

Det är lika fjantigt och naivt som det låter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yeti:

Om du hade tänkt efter bara lite granna så hade du kommit på att spel som det finns förbokningar tillgängliga på fortfarande gör mer information om spelets funktioner och utformning än i princip alla crowd fundade projekt.

Men du det är säkert en gris i den där säcken som killen säger, slå till vet jag, han måste ju vara oerhört ärlig och hängiven för att han är "indie".

Du menar som förhandsinformationen om Mass Effect 3 från Casey Hudson/BioWare/EA där mycket visade sig vara direkta lögner, bl a om slutet?

Skrivet av Yeti:

Kul att du hittate några få spel som inte finns ännu, sen kan man diskutera hur skadade de kommer bli utav sina utvecklares inkompetens.

Att göra en sådan kommentar om den listan av spel visar tyvärr att du inte har speciellt stor koll på vad det handlar om. Synd.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Yeti:

Ja helt säkert är det alltid den stygga utgivaren som är skyldig, de människor som faktiskt SKAPAR spelet är ju bara o så oskyldiga små änglar som är offer för den demoniska utgivaren. Eller nej, så är det nog inte, när de skapar spelet kan de inte förvänta sig är någon med någon form utav logik inte skulle hålla dem anvariga för spelets kvalitet

Har jag inte sagt men det är ju knappast en tillfällighet att alla företag som EA köper upp har gått från göra rena mästerverk till att idag göra mediokra spel. Bioware, Westwood, Dice, Bullfrog är bara ett par exempel på dessa utvecklare. Du får tycka vad du vill, fortsätt för all del att köpa samma spel i ny förpackning, själv har jag tröttnat på att göra så. Kicksarter är en tillbakagång till när utvecklare gjorde spel för att de brann för det, inte för att tjäna en massa pengar på det (ironiskt nog är det då spel är som bäst).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Att göra en sådan kommentar om den listan av spel visar tyvärr att du inte har speciellt stor koll på vad det handlar om. Synd.

Snarare att jag outade som den bullshit det är och du gillar inte sanningen.

Men du han säger det är en gris i säcken, slå till för kattsingen han är ju "indie" också så han MÅSTE ju vara en ouppskattad konstnär som bara vill dela sin kärlek med världen och inte alls tjäna pengar.

Permalänk
Skrivet av Yeti:

HAHAHAHAHAHAHA, här sitter ni och gnölar "ooooooh samma spel om igen" och hyllar sedan i samma veva personer som tänker göra samma sak för de är små och "indie".

Nej, det är för att dessa personer har skapat sig ett rykte. Men jag räknar inte med att en person som inte förstår vad personer som Brian Fargo, David Braben och Roberta/Ken Williams inneburit för hela spelindustrin ska förstå detta.

Edit:
Nostalgi brukar det heta ja, antar att det är därför GoG säljer så många spel, folk är nostalgiska=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Nej, det är för att dessa personer har skapat sig ett rykte.

För det mesta som gamla has beens.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CorranHorn:

Nej, det är för att dessa personer har skapat sig ett rykte. Men jag räknar inte med att en person som inte förstår vad personer som Brian Fargo, David Braben och Roberta/Ken Williams inneburit för hela spelindustrin ska förstå detta.

Eller Tim Schafer, Ron Gilbert, Jane Jensen, Chris Jones, Aaron Conners eller Al Lowe. Och varför inte skaparna bakom Carmageddon eller Broken Sword-spelen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Jeg ønsker at det var mer info om selve spilldesignet, det eneste jeg vet for sikkert er at de sier at dette ikke er noe MMO spill.

Bidro med 37 usd for moro skyld.

Permalänk
Skrivet av Yeti:

För det mesta som gamla has beens.

Ja precis, Tim Schafer har ju inte gjort spel på år och dar, inte heller David Braben eller Jane Jensen eller de som ligger bakom Banner Saga. Skulle nog vilja hävda att det är bara ett fåtal som inte utvecklat spel och skulle kunna passa in på den definitionen men det visar ju samtidigt hur bra koll du har på spelindustrin.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Skrivet av Decoman:

Jeg ønsker at det var mer info om selve spilldesignet, det eneste jeg vet for sikkert er at de sier at dette ikke er noe MMO spill.

Du kanske redan har läst på hemsidan, men finns en rätt omfattande sammanställning här: http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=7vhRQPhL1YU

Här är en utförlig video där han visar spelet och även berättar mer om det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yeti:

Tidigare spel är absolut ingen fingervisning om framtida kvalitet. Peter Molyneux släppte ju bara superkvalitet under sin sista period eller hur? Ja just det.

Här tycker jag precis tvärt emot. Jag tycker absolut att det kan vara just en fingervisning om vad man kan förvänta sig i Star Citizen. Däremot är det inte en garanti, men det kan man ju aldrig få på något spel.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Ja precis, Tim Schafer har ju inte gjort spel på år och dar, inte heller David Braben eller Jane Jensen eller de som ligger bakom Banner Saga. Skulle nog vilja hävda att det är bara ett fåtal som inte utvecklat spel och skulle kunna passa in på den definitionen men det visar ju samtidigt hur bra koll du har på spelindustrin.

Hoppas du inser att de personer du räknade upp är riktiga typexempel på has beens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

De får massa pengar det är vad som händer, vilket är en utav anledningarna till att sådana här crowdfunding projekt är det mest användar fientliga sättet att skapa spel på som står att finna i världen idag. Folk sitter o sjunger om hur det är underbart för folk kan stödja de spel de "vill få gjorda". Men med absolut ingen information utom en allt som oftast vag beskrivning utav spelet ("andlig uppföljare" jo det säger ju jävligt mycket) så har de absolut inget underlag att avgöra om detta spel som kanske kommer att bli skapat är ett spel de faktiskt skulle gillar. Vad de köper är sin egna fantasi om spelets kvalitet, inget mer.

Vilket är anledningen till att jag aldrig skulle stödja sådant här.

Och det är samma anledning varför du ser skit på skit på skit spel som kommer ut
Det i den banan publisher tänker och vill inte lägga pengar på nya spelserier eller coola concept.

Så du kan nöja dig med att spela battlefield 30 och ha det så kul med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

här sitter ni och gnölar "ooooooh samma spel om igen" och hyllar sedan i samma veva personer som tänker göra samma sak för de är små och "indie" och spelar på er nostalgi som den vore ett munspel.

Inte riktigt så. Vi vill gärna spela ett spel och inte titta på en film. Vist Black ops och Modern warfare osv är häftiga filmer, men de är inte egentligen datorspel. De utnyttjar inte ens 10% av vad datorn som medium klarar av både vad gäller grafik och vad gäller öppen handling.

Med Star Citizen kan du på 10 minuter lätt hitta 5 saker som ALDRIG gjorts förut till något datorspel.

Vad Chris Roberts vill göra är ett spel som utnyttjar 100%.

Ett spel där man kan skapa missions till varandra i en öppen värld. Där du kan spela tillsammans med vänner som sköter ditt skepps turrets eller är redo att borda och ta över utslagna fiendeskepp. Där grafiken och menyerna/interface inte är anpassad för konsoler. Ett onlinespel där skicklighet och inte level avgör vem som vinner.

Eftersom de "tänker göra samma sak" kan väl du peka mig i rätt riktning var jag hittar detta spelet idag? Jag skulle verkligen vara tacksam isåfall!