Permalänk

Hålen i H80i har blivit "för stora"

Installerade min H80i idag på förmiddagen. Märkte sen att jag inte lade på tillräckligt med kylpasta så jag monterade bort fläktarna plus radiatorn.
Sen när jag fixat och greja så skulle jag skruva fast fläktarna och radiatorn, men då fäste inte skruvarna.
Hålen har på något sett blivit för stora. Skumt att detta kan hända då jag gjorde precis som man skulle. Så nu behöver jag hjälp av någon/några som har en lösning på problemet.
Det verkar som skruvarna skruvas rakt in i flänsarna bakom själva skruvhålen. Ska det vara så här ?

Permalänk
Inaktiv

Om jag förstår det rätt så verkar det vara ett riktigt dåligt ex/dålig produkt om själva skruvhålen expanderar.
Förstår inte heller vilka hål du syftar på, dem för att montera radiatorn, eller fläktarna, gissar att det är olika.

Skulle ringa ÅF.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Om jag förstår det rätt så verkar det vara ett riktigt dåligt ex/dålig produkt om själva skruvhålen expanderar.
Förstår inte heller vilka hål du syftar på, dem för att montera radiatorn, eller fläktarna, gissar att det är olika.

Skulle ringa ÅF.

Det är dessa fyra stycken hål man monterar fläktarna på. Alltså hålen i radiatorn.

Permalänk
Medlem

Låter som du dragit sönder gängen... Du får antingen låtsas att det var fel på den och be om en ny, eller gänga om till en större dimension och skaffa ny bultar.

Du skall verklien inte dra bultarna in i kylflänsarna, då är det för långa.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Det är dessa fyra stycken hål man monterar fläktarna på. Alltså hålen i radiatorn.

är det plast eller metall man skruvar in i ?

är det plast har du nog dragit för hårt första gången, är det metall har du nog gängat på dom snett, eller i båda fallen kan det vara skitkvalite...

bild?

Permalänk
Medlem

Stick till Swedol och köp M4 gängtapp. Det tar inte många sekunder att gänga om i mässing.

Edit: Aha, Sala! Spring ner med den till Järnia och fråga om hjälp.

Permalänk
Medlem

Hmm, skall nog vara lite uppmärksam när jag monterar min H80i...

Fick hem den i söndags, men har inte haft tid att montera in den ännu. Blir väl i slutet av veckan.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av S2:

Hmm, skall nog vara lite uppmärksam när jag monterar min H80i...

Fick hem den i söndags, men har inte haft tid att montera in den ännu. Blir väl i slutet av veckan.

Ja, jag installerade den endast en gång sen skulle jag installera den igen efter ommontering då var det kört.

Permalänk
Medlem

Är det skillnad på H80 och H80i..?

Min H80 har jag monterat och tagit ur flertalet gånger, utan att den pajat.
I slutet av veckan ska den ur igen och hamna i min andra dator..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Är det skillnad på H80 och H80i..?

Min H80 har jag monterat och tagit ur flertalet gånger, utan att den pajat.
I slutet av veckan ska den ur igen och hamna i min andra dator..

Jag vet inte det var völ min som strulade tror jag. Tror inte det
är ett vanligt problem. Ska se om större skruvar löser problemet.
Tycker inte det var skilnad i temperatur mellan dessa två.

Permalänk
Medlem

skillnaden mellan H80 och H80i är ny pump, nya slangar och corsair link stöd. Kanske gör en grad eller 2 med ny pump, men är nog samma typ av radiator.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Jag vet inte det var völ min som strulade tror jag. Tror inte det
är ett vanligt problem. Ska se om större skruvar löser problemet.
Tycker inte det var skilnad i temperatur mellan dessa två.

Har precis samma problem, gängorna gick sönder efter första skruvningen... Ska skicka tillbaka den och köpa en Khüler 620 istället.

Visa signatur

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||

Permalänk
Medlem

Fick hem min nya H100i i eftermiddags.. får se imorgon om den är lika känslig som era verkar ha varit..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

bara hänga upp fläkten med buntband.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Moderator
Moderator

Tråd redigerad.

Detta gäller några inlägg som stred mot § 9 samt citering av detta.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.