Permalänk
Medlem

Val av CPU kylare (Hjälp)

hej!

Jag undrar vilken av corsairs vattenkylningar (H100,H80,H70 och H60) som är "bäst" att köpa, vill ha en som är så tyst som möjligt och kyler bäst. Jag har en AMD FX-4170 som är klockad till 4.3 om jag inte minns helt fel kan vara mer.

Undrar även om det går att byta ut fläktarna.
Den ska sitta i ett Fractal design R4.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

finns ekomomin så är väll h100 bäst, me dubbelkolla bara så att den får plats (har starkt för mig att den gör det i r4 chassit).
Och vad jag vet så ska fläktarna gå att byta ut på alla corsairs vattenkylare (och även andra märken också).

Förresten, var inte h100i på gång? kanske kan vara värt att kolla upp;)

Lycka till!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

H100i är ju den bästa just nu och det går att ändra fläktar på den ja. kör själv med en h70 med corsair sp120 fläktar och de kylare bra och låter inte speciellt mycket. om du har pengar så rekommenderar jag dig att köpa hel vattenkylning så temperaturerna blir ännu lägre och sen så kan man utöka med andra saker som större radiator, kylning för grafikkort och liknande.

Tilläg: H100i/H100 passar inte helt i ett R4 men man kan få in det om man sätter den i andra hål än de färdiga som redan finns.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk

Den som kyler bäst utav dem är ju garanterat h100. För en sådan klock skulle jag nog kört h60 eller h70 och sedan byta ut fläktarna till tystare modell har hört att orginal fläktarna skall vara ganska högljudda iaf på h100 vet ej om det är samma fläktar dock.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

Den som kyler bäst utav dem är ju garanterat h100. För en sådan klock skulle jag nog kört h60 eller h70 och sedan byta ut fläktarna till tystare modell har hört att orginal fläktarna skall vara ganska högljudda iaf på h100 vet ej om det är samma fläktar dock.

Skrivet av Derbi_QuiZ:

H100i är ju den bästa just nu och det går att ändra fläktar på den ja. kör själv med en h70 med corsair sp120 fläktar och de kylare bra och låter inte speciellt mycket. om du har pengar så rekommenderar jag dig att köpa hel vattenkylning så temperaturerna blir ännu lägre och sen så kan man utöka med andra saker som större radiator, kylning för grafikkort och liknande.

Tilläg: H100i/H100 passar inte helt i ett R4 men man kan få in det om man sätter den i andra hål än de färdiga som redan finns.

Skrivet av bourne94:

finns ekomomin så är väll h100 bäst, me dubbelkolla bara så att den får plats (har starkt för mig att den gör det i r4 chassit).
Och vad jag vet så ska fläktarna gå att byta ut på alla corsairs vattenkylare (och även andra märken också).

Förresten, var inte h100i på gång? kanske kan vara värt att kolla upp;)

Lycka till!

Tackar för svaren!

Har läst att pumpen ska vara halv taskig och att flera personer har fått reklamera den är det något ni har upplevt?

Permalänk
Skrivet av Morran:

Tackar för svaren!

Har läst att pumpen ska vara halv taskig och att flera personer har fått reklamera den är det något ni har upplevt?

När jag köpte min H70 så var jag tvungen att göra en RMA då punpen lät som fan men med den nya så är det helt tyst. allt beror på hur tur du har, kan bli så att du får en perfekt som första eller så kanske du måste byta flera gånger. men om du köper den så ska du ta den några dagar att fungera bra då den jag har nu lät som bara den efter montering men efter en dag så var det borta

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com