Processor överklockning. Kan inte höja VCore mer än 1,350v. HJÄLP!

Permalänk

Processor överklockning. Kan inte höja VCore mer än 1,350v. HJÄLP!

Tjena jag skulle vilja överklocka min AMD Athlon 64 x2 4200+ (2,2GHz orginal, 2,6Ghz nu) lite mer! Jag kan bara höja Vcore till 1,350v, jag måste ha mer spänning för att kunna överklocka mer! Är det mitt moderkort som begränsar mig? Finns det nån lösning att kunna höja Vcore mer? Kör ej med stock-fläkten, har en rejäl Cooler Master fläkt så det är inga problem med kylningen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av laban1000:

Tjena jag skulle vilja överklocka min AMD Athlon 64 x2 4200+ (2,2GHz orginal, 2,6Ghz nu) lite mer! Jag kan bara höja Vcore till 1,350v, jag måste ha mer spänning för att kunna överklocka mer! Är det mitt moderkort som begränsar mig? Finns det nån lösning att kunna höja Vcore mer? Kör ej med stock-fläkten, har en rejäl Cooler Master fläkt så det är inga problem med kylningen!

Hur ska någon kunna svara på det när du inte anger moderkort?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Hur ska någon kunna svara på det när du inte anger moderkort?

Jag har försökt att få fram namnet på moderkortet men inget verkar funka... Min BIOS är i alla fall Phoenix - Award Workstation, om det kan hjälpa.

Permalänk
Medlem

tanka cpu-z kolla på mainboard -> model så får du fram namnet på ditt moderkort.

Permalänk
Skrivet av xedoz1:

tanka cpu-z kolla på mainboard -> model så får du fram namnet på ditt moderkort.

Model: NF-MCP68. Unknown.