Permalänk

Kylpasta, hjälp?

Hej är lite osäker med det där Kylpastan som finns på CPU:n,
Jag ska förnya det. Men då är det så att jag ska köpa en ny kylare vilket då blir en : Antec KÜHLER H2O 620
Jag vet att jag måste ta bort Kylpastan innan jag lägger en ny.. Men eftersom jag köper en ny kylare, så kommer det vara applicerat redan väl? alltså på CPU kylaren..? Så måste jag fortfarande applicera kylpasta på själva CPU:n då eller? xD Förlåt om jag verkar vara helt dum. Dock om det inte är applicerat på kylaren så ska jag lägga ett helt lager på cpu:n eller en klick? eller ska jag bara lägga en klick med kylpasta på kylaren. Hjälp!
Skulle vara skönt om ni förstod vad jag faktiskt menade
Är inte så värst bra på att förklara saker...

Kylpastan heter : Arctic Silver 5
Och Medlet jag kommer ta bort den gamla pastan heter: ArctiClean.
/SWEGAMERS.

Permalänk
Medlem

Nej det kommer inte vara nån kylpasta på kylaren, däremot kan du få med en mindre tub pasta.

Lägg en liten klick på cpun och skruva fast kylaren, pastan kommer smetas ut automatiskt av trycket från kylaren.

Permalänk
Inaktiv

Montera av fläkten, ta bort den gammla pastan och montera sedan vattenkylarn.
Jag byggde en burk till min vän med samma slutna system och där fanns det redan applicerat.

Jag tar inget ansvar och ber dig att ta en extra titt ifall du fick ett undantag.

Permalänk
Avstängd

Det enda du behöver göra är att rengöra cpun efter avmontering nuvarande kylare med kemisk ren bensin eller t röd eller liknande. Kylpastan är redan applicerad på den nya kylaren, så att du inte behöver köra själv.

Permalänk

Tackar då förstår jag Uppskattar verkligen era svar.
Kollade lite på YouTube så därför vet jag att jag inte ska ta så mycket Pasta.

Permalänk
Medlem

om det är så att det inte finns kylpasta felappliserad, gör ett långt S eller en tärnings fem med smån prickar.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

om det är så att det inte finns kylpasta felappliserad, gör ett långt S eller en tärnings fem med smån prickar.

Bättre om man tar en klick i mitten eftersom det kan bli luftbubblor om man gör på ditt sätt.

Permalänk
Medlem

Ett riskorn i mitten brukar racka for mig Kor alltid med artic silver, inbillar mig sjalv att det ar bast.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic