Electronova OÜ - Trovärdiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej alla nyfikna besökare!

Ni har inte reggat er på rätt sätt tror jag :P, om jag kollar under t.ex Inets profilbild på deras inlägg i forumen finns det en "custom" text som indikerar att de inte är "Medlem", "Moderator" osv.

Läs denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Permalänk
Electronova

Hej igen,

Tack för din synpunkt.

Självklart har vi diskuterat detta med Klarna, men deras avgifter för oss är totalt för höga vilket som vi inte vill skall drabba vår slutkund. Klarna är ett företag som endast tillhanda håller faktura lösning, dom ligger Inte med varan från oss i lager hos sig själva. Det är VI som ligger med lager och skickar till kunden, så leveransen kan aldrig påverkas att den kan utföras snabbare än det vi arbetar med i dag.

Anledningen i stort är att vi vill leverera varor till våra kunder, snabbt, enkelt och utan på-drivande kostnader som skapas av andra aktörer för dom skall vara med och tjäna pengar på stegen.

Vi älskar att få synpunkter, för kunden är vårt viktigaste moment. Har vi inte kunden, då kan vi inte driva vår verksamhet. Är vi inte uppriktiga i våra uttalande och med våra leveranser, då är vi stympade inte bara inom perioden av en vecka.

Nu har vi funnit en partner vi testar som gillar jobba med oss till låga omkostnader, som du ser på groupon och där dom har en super säker betallösning så vi får chansen att visa vad vi går för. Som jag även sagt, kommer vi under nästa vecka hålla vårt hopp till att vi har en betalkorts lösning klar. Detta är viktigt, och jag förstår att kunden reagerar att vi önskar betalning via överföring Swift-E ban account för det skulle även gjort mig lite fundersam.

Har du själv någon personlig favorit du gärna ser vi kan göra en kampanj på? Du får så gärna skicka oss några rader. Alltid kul att vi kan få ett bra samspel med våra kunder, och då kanske möjligheten att göra ett stort inköp och kunna lägga upp detta antingen via vår hemsida eller med vår partner GroupOn. Går även bra via vår e post info (a) electronova.se

Bästa Hälsningar// David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av Navicula:

Ni har inte reggat er på rätt sätt tror jag :P, om jag kollar under t.ex Inets profilbild på deras inlägg i forumen finns det en "custom" text som indikerar att de inte är "Medlem", "Moderator" osv.

Läs denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Hej där.....

Tack för ditt Inlägg. Klart jag ser detta du anvisar, och detta är något vi har missat. jag är ledsen om detta kan skapa osäkerhet, men vi kommer direkt ta kontakt med moderator och ordna detta till allas belåtenhet.

Hälsningar // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av Electronova:

Hej där.....

Tack för ditt Inlägg. Klart jag ser detta du anvisar, och detta är något vi har missat. jag är ledsen om detta kan skapa osäkerhet, men vi kommer direkt ta kontakt med moderator och ordna detta till allas belåtenhet.

Hälsningar // David

Förtydligande:

Vi vill gärna möta reflektioner från forumets användare och visa att vi finns bakom skalet. Man måste få rätten i ett demokratiskt samhälle få ge sina egna synpunkter i vad som gäller inlägg som kan miss tolkas, eller att vi kan ge rätt information på ett uttalande där man är frågande.

När vi registrerade oss har vi gjort detta med våra uppgifter som finns på vårt bolags hemsida, vi har samtliga uppgifter angivna så forumet kan kontakta oss om något skulle vara eller kunna uppfattas felaktigt.

Regards again // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej igen,

Tack för din synpunkt.

Självklart har vi diskuterat detta med Klarna, men deras avgifter för oss är totalt för höga vilket som vi inte vill skall drabba vår slutkund.

Så som jag förstått det betalar man en viss fast månadssumma för tjänsten och sedan en viss procent på summan för produkten?

Är den fasta månadssumman så hög så att ni inte skulle kunna, rent ekonomiskt, klara av att erbjuda den? Att det sedan kostar en viss procent från produktens summa är ju helt och hållet upp till köparen. Erbjud både förskottsbetalning och faktura, väljer köparen att ta det på faktura så höjs produktens kostnad då faktura-avgifter tillkommer.

Ser inget konstigt med detta då de flesta webbutiker idag gör så (faktureringsavgift på 59:- osv.) och det är då helt upp till kunden om hen vill betala lite mer för att använda det.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Ingen som reagerar på att alla deras svar verkar vara gjorda med Google Translate?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Electronova
Skrivet av Electrix:

Så som jag förstått det betalar man en viss fast månadssumma för tjänsten och sedan en viss procent på summan för produkten?

Är den fasta månadssumman så hög så att ni inte skulle kunna, rent ekonomiskt, klara av att erbjuda den? Att det sedan kostar en viss procent från produktens summa är ju helt och hållet upp till köparen. Erbjud både förskottsbetalning och faktura, väljer köparen att ta det på faktura så höjs produktens kostnad då faktura-avgifter tillkommer.

Ser inget konstigt med detta då de flesta webbutiker idag gör så (faktureringsavgift på 59:- osv.) och det är då helt upp till kunden om hen vill betala lite mer för att använda det.

Hej igen...

Jo dina påstående stämmer. Men det är samtidigt flera aspekter som gör att detta fördyrar vår hantering. Man har i sina krav att INTE betala ut dom innevarande beloppen till oss på minst 10 arbetsdagar. Detta gör ytterligare att vi och vårt företag får agera Bank till andra leverantörer med sina betal lösningar.

Jag personligen tycker Klarna är ett bra allternativ, men i slutet drabbas kunden (du) och även vi (företaget), och detta ruckar på våra redan små marginaler som mycket även styrs av den aktuella kursen mellan Euro och Sek. Vi känner inte att det är rätt att debitera en faktura avgift, till våra kunder bara för vi skall täcka upp en betal lösnings partners höga kostnader.

Det är Klart att alla vill rädda sitt eget hus, eftersom Klarna i detta fallet står risken med förlust av kapital. Men vi blir även drabbade av detta, då Klarna från oss kräver att vi skall ta ansvar för Kundförlusten.

Men håll ut, vi har just nu flera lösningar på gång, och vi vill fortsätta vara Bra på det vi gör.

Kindly // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av Torach:

Ingen som reagerar på att alla deras svar verkar vara gjorda med Google Translate?

Hej på dej du!

Tyvärr så fungerar inte Google Translate så bra att använda i översättning när man skriver från sitt eget hjärta. Jag är glad att jag Kan både skriva och tala klar Svenska, vilket om du misstror mig gärna får ringa direkt till mig för att få detta bekräftat.

Jag är född i Sverige, bott i Sverige i 45 år innan jag breddade mina vyer för att finna andra trevliga platser att bosätta sig på. Valet genom Kärlek blev Tallinn, vilket du får tolka hur du vill

Om du ger mig din E post, så skickar jag mitt privata nummer för verifiering om du önskar. info (a) electronova.se skriv ditt användarenamn här, så jag kan identifiera dig.

Vi på vårt kontor talar: Svenska, Ryska, Finska, Estniska, Ukraina, Franska, Tyska, Spanska och vi behöver heller inga översättningsprogram

Önskar en fortsatt Bra Dag i ditt skrivande och tankar // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej på dej du!

Tyvärr så fungerar inte Google Translate så bra att använda i översättning när man skriver från sitt eget hjärta. Jag är glad att jag Kan både skriva och tala klar Svenska, vilket om du misstror mig gärna får ringa direkt till mig för att få detta bekräftat.

Jag är född i Sverige, bott i Sverige i 45 år innan jag breddade mina vyer för att finna andra trevliga platser att bosätta sig på. Valet genom Kärlek blev Tallinn, vilket du får tolka hur du vill

Om du ger mig din E post, så skickar jag mitt privata nummer för verifiering om du önskar. info (a) electronova.se skriv ditt användarenamn här, så jag kan identifiera dig.

Vi på vårt kontor talar: Svenska, Ryska, Finska, Estniska, Ukraina, Franska, Tyska, Spanska och vi behöver heller inga översättningsprogram

Önskar en fortsatt Bra Dag i ditt skrivande och tankar // David

@Torach: Zing!

Visa signatur

| Lian Li PC-O11 XL | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair 3600Mhz VENGEANCE | ASUS Strix B550-A Gaming | Be Quiet Dark Power PRO 12 1200W | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | Sapphire Radeon RX 6900 XT Ultimate Toxic |

Permalänk
Electronova
Skrivet av RAGE77:

Halloj...

Är kanske inte riktigt med på noterna, men vilket budskap ösnakr du förmedla??

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Personen är avstängd, betyder det att detta är ett bluffföretag?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Ja jag är också lite nyfiken på vad som gjorde att de blev avstängda..?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Kan inte beskriva hur mycket feel-good jag får när företagsutsända svarar i trådar som denna - Min verklighetsbild av corporate ruling försvinner

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Ja jag är också lite nyfiken på vad som gjorde att de blev avstängda..?

En ren gissning är att de kontaktade en moderator eller blev kontaktade av en och för att få agera som ett företag på sidan, SweC kräver då vissa uppgifter av dem som de inte kunde/var villiga att ge för att bekräfta att de inte var ett bluffbolag och därmed avstängd.
Detta är dock bara en gissning.

Edit:
Vill man kolla dem så ring deras nummer som de påstår att det är skype men enligt hitta.se går det till ett annat företag.

Edit 2:
Det andra bolaget verkar inte heller direkt öppet och så

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

En ren gissning är att de kontaktade en moderator eller blev kontaktade av en och för att få agera som ett företag på sidan, SweC kräver då vissa uppgifter av dem som de inte kunde/var villiga att ge för att bekräfta att de inte var ett bluffbolag och därmed avstängd.
Detta är dock bara en gissning.

Ja det verkar ju så, vore dock bäst om en moderator kunde kommentera detta så man vet exakt vad som påverkade detta. Om de inte ville ge ut uppgifter som kunde styrka att de inte är ett bluffbolag borde vi få veta detta innan vi gör ev. köp och kanske blir lurade.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

En ren gissning är att de kontaktade en moderator eller blev kontaktade av en och för att få agera som ett företag på sidan, SweC kräver då vissa uppgifter av dem som de inte kunde/var villiga att ge för att bekräfta att de inte var ett bluffbolag och därmed avstängd.
Detta är dock bara en gissning.

Edit:
Vill man kolla dem så ring deras nummer som de påstår att det är skype men enligt hitta.se går det till ett annat företag.

Det är ett skype onlinenummer, som vem som helst med skype kan köpa online.
Bara att ett annat företag tidigare använt det och inte rensat, alternativt att de hör ihop och de klantat sig

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Det är ett skype onlinenummer, som vem som helst med skype kan köpa online.
Bara att ett annat företag tidigare använt det och inte rensat, alternativt att de hör ihop och de klantat sig

Ah okej, går det att söka på dem på något sätt vem som har det eller vart det går sedan?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ah okej, går det att söka på dem på något sätt vem som har det eller vart det går sedan?

I skype kan de i sin tur ha vidarekopplat det till vilken telefon som helst, så det går nog inte komma åt kontoinfon på skype direkt.
Det är ingen direkt kontroll, så man kan ju ange Joakim von anka som ägare på kontot om man vill.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Hur går detta ihop att dom säljer Galaxy Note 2 via Groupon för 4399kr?
Jag tänker på priset som är väldigt lågt.
http://www.groupon.se/deals/hela-sverige/wwwelectronovase/133...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Hur går detta ihop att dom säljer Galaxy Note 2 via Groupon för 4399kr?

http://www.groupon.se/deals/hela-sverige/wwwelectronovase/133...

Går ihop?
Groupon tar inget ansvar för det som säljs, det gör säljaren.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Tror inte heller sweclockers gör någon bedömning om det är bluff eller inte.
Förmodligen sitter det i PM som de skickade till de som var lite extra kritiska.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maskaren:

Personen är avstängd, betyder det att detta är ett bluffföretag?

Skrivet av Electrix:

Ja jag är också lite nyfiken på vad som gjorde att de blev avstängda..?

Skrivet av Ferrat:

En ren gissning är att de kontaktade en moderator eller blev kontaktade av en och för att få agera som ett företag på sidan, SweC kräver då vissa uppgifter av dem som de inte kunde/var villiga att ge för att bekräfta att de inte var ett bluffbolag och därmed avstängd.
Detta är dock bara en gissning.

Edit:
Vill man kolla dem så ring deras nummer som de påstår att det är skype men enligt hitta.se går det till ett annat företag.

Edit 2:
Det andra bolaget verkar inte heller direkt öppet och så

Korrekt. Man måste man ha kontakt med forumledningen innan man får börja representera ett företag här på forumet.

Notera även att enskilda modereringsfall inte diskuteras av moderatorerna i forumet.

Litet tillägg för att undvika ytterligare diskussion
Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Electronova

Back again efter rättelser :-)

Halloj igen Bästa Elektronik Älskare,

Nu är vi registrerade i enlighet med vad alla regler säger på detta forum.

Vill även flika in till >HCP< vadbeträffar våran deal med GroupOn.

Läs gärna här: https://grouponsweden.zendesk.com/entries/22008236-groupon-sv...

Kör på nu Grabbar och Tjejer, och vi vill bara vara Bra och billiga på kanon produkter.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Då kan jag helt enkelt ställa en vanlig fråga istället, när kommer ni få Nexus 4 8GB eller 16GB på lager / är beställningsbara?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electronova:

Hej på dej du!

Tyvärr så fungerar inte Google Translate så bra att använda i översättning när man skriver från sitt eget hjärta. Jag är glad att jag Kan både skriva och tala klar Svenska, vilket om du misstror mig gärna får ringa direkt till mig för att få detta bekräftat.

Jag är född i Sverige, bott i Sverige i 45 år innan jag breddade mina vyer för att finna andra trevliga platser att bosätta sig på. Valet genom Kärlek blev Tallinn, vilket du får tolka hur du vill

Om du ger mig din E post, så skickar jag mitt privata nummer för verifiering om du önskar. info (a) electronova.se skriv ditt användarenamn här, så jag kan identifiera dig.

Vi på vårt kontor talar: Svenska, Ryska, Finska, Estniska, Ukraina, Franska, Tyska, Spanska och vi behöver heller inga översättningsprogram

Önskar en fortsatt Bra Dag i ditt skrivande och tankar // David

Väga hea, eesti on illus maa! Ja köik illus nained eestilt
Kummitus kummitas kummutis! Aga, suur önne!

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Electronova

Nexus

Skrivet av Electrix:

Då kan jag helt enkelt ställa en vanlig fråga istället, när kommer ni få Nexus 4 8GB eller 16GB på lager / är beställningsbara?

Tere...

Jo vi kan leverera Nexus, men eftersom vi inte aktivt får marknadsföra produkter här, så ber jag dig skicka ett mail till oss via hemsidan.

Då får du alla uppgifter där. Vi förhandlar ett större inköp, för du är inte den första som frågar och det är just detta som påverkar priset. Vi gör vårt bästa för att landa.....sorry 16GB..menar jag på under 500 euro pengen... Men det beror på vår kvantitet vi kan lägga vid intresset från våra kunder. Maila oss gärna så får du djupare info.

Med Vänliga Hälsningar / Parimate tervitustega / Best Regards / С уважением

David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av Höstregn:

Väga hea, eesti on illus maa! Ja köik illus nained eestilt
Kummitus kummitas kummutis! Aga, suur önne!

Suur tänu

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av HCP:

Går ihop?
Groupon tar inget ansvar för det som säljs, det gör säljaren.

https://grouponsweden.zendesk.com/entries/22008236-groupon-sv...

Läs och analysera innan du ventilerar

Ha en bra kväll // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av jorgen69:

Hur går detta ihop att dom säljer Galaxy Note 2 via Groupon för 4399kr?
Jag tänker på priset som är väldigt lågt.
http://www.groupon.se/deals/hela-sverige/wwwelectronovase/133...

Det är väl Gött att vi kan sälja Gööör Billigt ?!?!? )

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av HCP:

I skype kan de i sin tur ha vidarekopplat det till vilken telefon som helst, så det går nog inte komma åt kontoinfon på skype direkt.
Det är ingen direkt kontroll, så man kan ju ange Joakim von anka som ägare på kontot om man vill.

Hej där HCP....

Mycket bekymmer för lite glädje....

Men det är tyvärr så att OM man skall registrera ett Online nummer, så måste man registrera detta via Skype. Även därför att vi skall kunna koppla vårt företagskort där vi kan betala för den kredit tid vi använder, då vi ringer upp kunder på det mobila nätet.

Olyckligt i allt detta var när vi valde nummer, till denna tjänst att vi inte själva gjorde en bakgrunds koll på hur aktivt detta varit, och det var synd nu när man tänker i efterhand. För vi har erhållit så många onödiga och samtidigt konstiga samtal från personer, som varit anknutna till detta nummer så det kan vara lite tufft i bland. men det är lätt att lära av misstagen, men svårt att rätta dessa i slutändan.

Självklart har vi helt vanliga landnummer, men dessa är via vårt huvud kontor i Estland. Det är bara för vi skall hålla en god service och spara pengar på dyra samtal, som vi använder Skype som är ett otroligt bra allternativ i dagens tekniska samhälle.

Men dom kunder som tvivlar, får gärna vårt direkt nummer som vi inte håller hemligt om man frågar. Eller som vi tidigare berättat, hälsa på oss och ta en kopp fika om ni är i Tallinn

Hälsningar i kvällen från ett Regnigt Tallinn // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se