Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av kattmataren:

Beställde min vita 2012-10-25 med estimated delivery date 2012-10-31 i beställningsbekräftelse mailet.
Fick idag ett SMS med orderbekräftelse och status tracking länk och ett estimated delivery date 2012-12-03. Verkar som Telia har startat leveransmaskinen!
Hoppas det inte är samma dator som räknar ut Beställnings och Order estimated delivery date...

/Iphone4 user

Fan också, då är det säkert den 3:e som gäller för alla i Sverige. Går helt enkelt inte att skicka ut mobilerna på en dag.

Men skiten är ju påväg iallafall så det är ju positivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Fan också, då är det säkert den 3:e som gäller för alla i Sverige. Går helt enkelt inte att skicka ut mobilerna på en dag.

Men skiten är ju påväg iallafall så det är ju positivt

Fast butikerna, såsom jag har förstått efter lite mail, kommer att få telefonerna innan 29:e nov, för att kunna hinna skicka ut dem så de finns ute till kunderna till 29:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luppen!:

Detta svar fick jag från Telias kundtjänst när jag frågade när dom får in den, och om man är helt körd om man som jag inte förhandsbokat.

"Hej!
Tack för din förfrågan.
I dagsläget har vi ingen information om/när vi eventuellt kommer att få in telefonen till försäljning. På följande länk hittar du uppdaterad information om de telefoner vi saluför:

http:/¤/¤www.¤telia.¤se/¤privat/¤mobilt/¤mobiltelefoner"

Killen jag pratade med sa att jag skulle få min under vecka 48 om två veckor.
Då det är vecka 47 nu vet jag inte riktigt vad han menade.

EDIT: Det gäller den gula, käns bra att komma ifrån tråkiga svarta/vita telefoner!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Fast butikerna, såsom jag har förstått efter lite mail, kommer att få telefonerna innan 29:e nov, för att kunna hinna skicka ut dem så de finns ute till kunderna till 29:e.

Ok jag kanske läste fel men jag tyckte nån sa att mobilerna kommer till lagret den 29:e

Edit: ska kolla med Halebop igen och se vad dom säger.

Permalänk
Medlem

En liten fråga.
Kommer jag kunna ansluta min Lumia 920 till min dator via nätet? Låt oss säga att jag lämnar datorn på och går till jobbet. På lunchen blir jag lite småsugen på att kolla på ett avsnitt av baywatch som ligger på min burk.
Kan jag koppla upp mig mot min dator och titta?

Om detta är möjligt, är jag tvungen att ha windows 8 på burken eller går det med windows 7?

Permalänk

fick detta som svar,

"Den kommer skickas ut 29:e november. Det tar 2-3 dagar innan du kan hämta ut den."

Permalänk
Skrivet av mppl:

En liten fråga.
Kommer jag kunna ansluta min Lumia 920 till min dator via nätet? Låt oss säga att jag lämnar datorn på och går till jobbet. På lunchen blir jag lite småsugen på att kolla på ett avsnitt av baywatch som ligger på min burk.
Kan jag koppla upp mig mot min dator och titta?

Om detta är möjligt, är jag tvungen att ha windows 8 på burken eller går det med windows 7?

bör funka den har ju silverlight stöd & ie 10, hoppas åxå att det ska funka får väl googla lite på detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

halebop & andra mobil operatörer ska väl brand telefon innan lev eller? Medans en ren går ut direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

bör funka den har ju silverlight stöd & ie 10, hoppas åxå att det ska funka får väl googla lite på detta

Skickades från m.sweclockers.com

Säg gärna till om du hittar något!!

Permalänk
Skrivet av mooseslayer:

halebop & andra mobil operatörer ska väl brand telefon innan lev eller? Medans en ren går ut direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Vad menar du?

Han menar väl att dom ska sätta dit en logga på mobilen i sig eller en logga som kommer fram när du startar upp den? Eller så menar han att operatörerna måste låsa in telefonerna på deras nät innan de kan skickas iväg. Nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Ser att vissa butiker nu har v.50 som leverans datum..

Permalänk

Läste detta nyss av någon som har skrivit ett omdöme! på prisjakt!

"OBS NOKIA Har ändrat på kommande telefoners ytskikte! DVS Att de inte skall vara
så hala. Främst då på färgerna röd och gul som var enkla att tappa pga ytan. Detta enligt uppgift från Telenors kundjänst idag 22/11-2012. Uppdaterar min recension så fårt jag fått telefonen, ville mest dela med mig av informationen så att inte folk tar väljer telefonen pga den fått kritik för att vara enkel att tappa."

Kan detta stämma?? Är det någon annan som har hört något om detta??

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Läste detta nyss av någon som har skrivit ett omdöme! på prisjakt!

"OBS NOKIA Har ändrat på kommande telefoners ytskikte! DVS Att de inte skall vara
så hala. Främst då på färgerna röd och gul som var enkla att tappa pga ytan. Detta enligt uppgift från Telenors kundjänst idag 22/11-2012. Uppdaterar min recension så fårt jag fått telefonen, ville mest dela med mig av informationen så att inte folk tar väljer telefonen pga den fått kritik för att vara enkel att tappa."

Kan detta stämma?? Är det någon annan som har hört något om detta??

Låter väldigt konstigt tycker jag. Lite väl sent av Nokia att komma på de nu

Permalänk
Medlem

Håller med om att det vore konstigt om Nokia bytte ytskiktet på sina Lumia 920-mobiler, eller jag skulle i varje fall bli väldigt förvånad. Men samtidigt är det väl inte heeeelt osannolikt givet att den ursprunliga leveranstiden (åtminstone i Sverige) var satt till i mitten av november, men plötsligt ändrades till nu månadsskiftet november/december. Också konstigt om Telenor skulle ljuga om en sådan grej. Frågan är snarare kanske huruvida bra koll de egentligen har.

Jag har beställt en gul Nokia Lumia 920 och även om jag faktiskt diggar den blanka ytan så skulle jag absolut inte bli besviken om den ersattes med en matt yta.

Permalänk
Skrivet av snakke:

Håller med om att det vore konstigt om Nokia bytte ytskiktet, eller jag skulle i varje fall bli väldigt förvånad. Men samtidigt är det väl inte heeeelt osannolikt givet att den ursprunliga leveranstiden (åtminstone i Sverige) var satt till i mitten av november, men sedan ändrades till nu månadsskiftet november/december. Också konstigt om Telenor skulle ljuga om en sådan grej. Frågan är snarare kanske huruvida bra koll de egentligen har.

Jag har beställt en gul Nokia Lumia 920 och även om jag faktiskt diggar den blanka ytan så skulle jag absolut inte bli besviken om den ersattes med en matt yta.

Nej, det var operatörer och butiker som gissade det datumet, Nokias första officiella var 29e.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

I stand corrected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Nåjaaa! 22 november, i dag börjar de säljas i Finland, och nu är min röda beställd från TeleFinland! Står att telefonen är i lager och att beräknad leveranstid är 7 dagar, hoppas att jag får den snabbare! Deras förbeställning sålde slut på några dagar, så jag är ju inte först i kön precis, men finns den i lager så finns den.

Beställde min röda från Elisa/Saunalahti för några dagar sen, lär dock få vänta upp till 2 veckar på den ännu =/

Elisa hade fått in 5000 Lumia 920 totalt, alla var slutsålda redan på förbeställning. Helt galet

Permalänk
Medlem

Lumia 920 vs Galaxy S3 prestandatester. (tiden att ladda applikationer, webbsidor m.m)

http://www.youtube.com/watch?v=m4LFVRYoBYo

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Beställde min röda från Elisa/Saunalahti för några dagar sen, lär dock få vänta upp till 2 veckar på den ännu =/

Elisa hade fått in 5000 Lumia 920 totalt, alla var slutsålda redan på förbeställning. Helt galet

Visst är det galet, när började förhandsbokingen på de finska sidorna? Typ... 2:a november kanske? Då kunde man på TeleFinland förhandsboka den under kanske 3 dagar, innan den var "Tillfälligt slut". I dag ändrade de som sagt tillbaka till "I lager" när den började säljas på riktigt, men redan nu är den "Tillfälligt slut" igen och går alltså inte att beställa. Tur att jag hann beställa innan dess, hoppas det betyder att jag får den snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Lumia 920 vs Galaxy S3 prestandatester. (tiden att ladda applikationer, webbsidor m.m)

http://www.youtube.com/watch?v=m4LFVRYoBYo

Rätt coolt med tanke på att s3 har 1 GB mer ram och 2 kärnor mer.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 308:

Ser att vissa butiker nu har v.50 som leverans datum..

Den verkar ha sålt bättre än förväntan. I USA ser det ut att bli brist på dem till Black Friday som är en viktig helg:
http://www.booksnreview.com/articles/1690/20121120/nokia-lumi...
http://www.ubergizmo.com/2012/11/nokia-lumia-920-sold-out-vir...

Permalänk

köpte denna på ebay till min vita L920 63:- med skärm film

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

köpte denna på ebay till min vita L920 63:- med skärm film
http://i.ebayimg.com/t/New-Leather-Case-Cover-Pouch-LCD-Film-...

Länka annonsen tack!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av mooseslayer:

köpte denna på ebay till min vita L920 63:- med skärm film
http://i.ebayimg.com/t/New-Leather-Case-Cover-Pouch-LCD-Film-...

Kollade in dem igår och blev väldigt intresserad! Efter en god natts sömn och en liten påminnelse av dig fick även mig att lägga en beställning

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Länka annonsen tack!

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p5713.m570.l1313&_nkw=nokia+lumia+920+wallet+case&_sacat=0&_from=R40

Permalänk
Avstängd

Satt och funderade på att beställa en 920 på tele2.se men dom hade ingen grå. Enligt nokias sida finns den i grå. När jag tittade runt bland övriga operatörer så erbjöd vissa bara gul och svart.

Man kan ju vänta med beställningen till telefonen finns i lager, men kommer det grå? Mailade operatörerna igår men har inte fått svar.

Va tror ni?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spicata:

Med leveransstart den 29:e

Permalänk
Medlem

Såg bara den gröna "plutten" som normalt talar om att den är klar för beställning direkt.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==