Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Satt och funderade på att beställa en 920 på tele2.se men dom hade ingen grå. Enligt nokias sida finns den i grå. När jag tittade runt bland övriga operatörer så erbjöd vissa bara gul och svart.

Man kan ju vänta med beställningen till telefonen finns i lager, men kommer det grå? Mailade operatörerna igår men har inte fått svar.

Va tror ni?

Såvitt jag har förstått så är blå (cyan) och grå inte tillgängliga i Europa. Kanske de kommer om ett par månader, kanske tidigare, kanske inte alls.

Permalänk
Avstängd

Aha kunde tänka mig något sådant djävulskap.

Blå finns inte ens på nokia.se , kan tänka mig en blå också, har en blå 800 nu.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkar som cyan börjar dyka upp lite överallt nu också. Väntar bara på första bästa butik i sverige som får in den så köper jag direkt Kan inte tänka mig någon annan färg, vill ha en som är matt och inte den svarta!

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Verkar som cyan börjar dyka upp lite överallt nu också. Väntar bara på första bästa butik i sverige som får in den så köper jag direkt Kan inte tänka mig någon annan färg, vill ha en som är matt och inte den svarta!

Sitter med och väntar på att den kommer till någon butik i sverige (:

Permalänk

Hur störd är man på en skala 1-10 om man klickar på den här tråden en sisådär 100 gånger per dag?
"off the scale" som dom säger i USA

Helt sjukt vilken abstinens man har..,

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hur störd är man på en skala 1-10 om man klickar på den här tråden en sisådär 100 gånger per dag?
"off the scale" som dom säger i USA

Helt sjukt vilken abstinens man har..,

100 ggr? Vad optimistisk du är

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hur störd är man på en skala 1-10 om man klickar på den här tråden en sisådär 100 gånger per dag?
"off the scale" som dom säger i USA

Helt sjukt vilken abstinens man har..,

Vad skönt att jag inte är ensam om det i alla fall

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Hur störd är man på en skala 1-10 om man klickar på den här tråden en sisådär 100 gånger per dag?
"off the scale" som dom säger i USA

Helt sjukt vilken abstinens man har..,

En 1:a skulle jag säga. Jag har samma procedur jag med, plus en massa annat googlande om 920:an. Helt normalt beteende enligt mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hur störd är man på en skala 1-10 om man klickar på den här tråden en sisådär 100 gånger per dag?
"off the scale" som dom säger i USA

Helt sjukt vilken abstinens man har..,

Haha, ja sjukt är det. Har inte haft så mycket abstinens sen iphone 3G kom ut !
Vill ha lumian nu ! Sen om cyan kommer när jag får min så byter jag in den direkt, gula är ju inte den snyggaste om cyan skulle dyka upp i sverige. Mumma

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hur störd är man på en skala 1-10 om man klickar på den här tråden en sisådär 100 gånger per dag?
"off the scale" som dom säger i USA

Helt sjukt vilken abstinens man har..,

Det var inte igår man hade ett sånt ha begär för en Nokia. Men jag har min Galaxy S3 i dagsläget och väntar på efterföljaren till Lumia 920 istället. Hoppas då på ännu bättre kamera samt att WP8 har tagit sig då

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Här är en review som kanske är till de personer som har iPhone och kanske tvekar lite på wp8 och 920
http://www.youtube.com/watch?v=d1S8t6o18JY

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Här är en review som kanske är till de personer som har iPhone och kanske tvekar lite på wp8 och 920
http://www.youtube.com/watch?v=d1S8t6o18JY

Mest intressanta var att han tyckte inte att det inte var så dåligt utbud utav appar ändå, vilket är skönt att höra. sen som vanligt, snygg mobil !

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Läste detta nyss av någon som har skrivit ett omdöme! på prisjakt!

"OBS NOKIA Har ändrat på kommande telefoners ytskikte! DVS Att de inte skall vara
så hala. Främst då på färgerna röd och gul som var enkla att tappa pga ytan. Detta enligt uppgift från Telenors kundjänst idag 22/11-2012. Uppdaterar min recension så fårt jag fått telefonen, ville mest dela med mig av informationen så att inte folk tar väljer telefonen pga den fått kritik för att vara enkel att tappa."

Kan detta stämma?? Är det någon annan som har hört något om detta??

Jag kan inte påminna mig om att jag sett någon kritik om att den skall vara hal och med tanke på att min vita Lumia 900 inte var hal så verkar det hela lite ologiskt. Skulle kunna tänka mig att Telenor blandat ihop de matta Lumia 800 med de blanka 920 (samma blanka som det var på 900).

Jag föredrar matt färg och har beställt en svart, men eventuell "halhet" hade inget med valet att göra (iom att jag inte upplevde min 900 som hal).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av Tazavoo:

Visst är det galet, när började förhandsbokingen på de finska sidorna? Typ... 2:a november kanske? Då kunde man på TeleFinland förhandsboka den under kanske 3 dagar, innan den var "Tillfälligt slut". I dag ändrade de som sagt tillbaka till "I lager" när den började säljas på riktigt, men redan nu är den "Tillfälligt slut" igen och går alltså inte att beställa. Tur att jag hann beställa innan dess, hoppas det betyder att jag får den snart!

Verkkokauppa.com skickade iväg min med posten idag! Förhandsbokade den 06.09.2012. Den som väntar på något gott, väntar för länge.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

3 butiken på Frölunda Torg i Göteborg eller snarare Västra Frölunda hade fått upp Dummy telefoner av både gul och svart 920. Fick känna lite på vikten idag, kändes mycket gedigen det lilla man kan utvärdera ett dummy exemplar.

Nästan så att jag tyckte att den blanka gula var minder hal än den svarta matta vilket jag har beställt.

Permalänk

Blir en tur ner till Frölunda torg imorgon då Tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsaunitz:

3 butiken på Frölunda Torg i Göteborg eller snarare Västra Frölunda hade fått upp Dummy telefoner av både gul och svart 920. Fick känna lite på vikten idag, kändes mycket gedigen det lilla man kan utvärdera ett dummy exemplar.

Nästan så att jag tyckte att den blanka gula var minder hal än den svarta matta vilket jag har beställt.

Det man läst på olika forum där 920n är släppt så säger många just det, att den blanka är mindre hal då fingrarna greppar bättre på den ytan.

Permalänk
Medlem

Om man köper en svart L920 tror ni man kommer kunna byta ut skalet cyan senare om det nu visar sig att färgen kommer släppas i Sverige?

Det känns som att det inte borde vara ett jättestort ingrepp.. frågan är hur det påverkar garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Om man köper en svart L920 tror ni man kommer kunna byta ut skalet cyan senare om det nu visar sig att färgen kommer släppas i Sverige?

Det känns som att det inte borde vara ett jättestort ingrepp.. frågan är hur det påverkar garantin?

Är nog inte så jättelätt då mobilen är gjuten i ett stycke, en så kallad unibody inget löstagbart skal med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Om man köper en svart L920 tror ni man kommer kunna byta ut skalet cyan senare om det nu visar sig att färgen kommer släppas i Sverige?

Det känns som att det inte borde vara ett jättestort ingrepp.. frågan är hur det påverkar garantin?

Annars så borde du kunna köpa ett cyan färgat cover så slipper man meka med telefonen om det skulle vara bökigt att byta ut bak och framsidan...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av pjm1891:

Det man läst på olika forum där 920n är släppt så säger många just det, att den blanka är mindre hal då fingrarna greppar bättre på den ytan.

Vete fan om jag inte ångrar mig lite att jag valde svart. Fan den gula såg och kändes mycket trevlig.

Permalänk

Kolla in Le55on på youtube om du har planer på att byta skal senare.
Han går igenom precis varenda steg (dock med 900 men 920 borde nog komma om ett tag)

Löjlig skillnad på Nokia och Apple ang det, man måste vara raket forskare för att plocka isär en femma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag var och kände lite på telefonen (dummie) idag. Måste säga att den kändes stabil i handen men den väger lite och man märker faktiskt skillnad om man jämför andra telefoner. Men inget som man inte vänjer sig med. Dessutom såg den gula bra fin ut (väldigt exklusiv). Nästan så att jag ångrar att jag tog den svarta.

Nu är det bara att vänta igen. Jag orkar inte längre.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Kolla in Le55on på youtube om du har planer på att byta skal senare.
Han går igenom precis varenda steg (dock med 900 men 920 borde nog komma om ett tag)

Löjlig skillnad på Nokia och Apple ang det, man måste vara raket forskare för att plocka isär en femma

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade in filmen på 900an. såg ut att vara riktigt enkelt att byta skärm och batteri, får hoppas att det blir lika enkelt på 920.

Permalänk
Medlem

Den där generalen är verkligen helt jävla pantad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Den där generalen är verkligen helt jävla pantad.

Då har du inte mött personer som verkligen är "pantade"

"generalen" är som vilken person som helst egentligen...
Lite väl extrem men inte pantad skulle jag tycka

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Då har du inte mött personer som verkligen är "pantade"

"generalen" är som vilken person som helst egentligen...
Lite väl extrem men inte pantad skulle jag tycka

Kollade på några av hans videos, han vet inte vad mellanting är för något.
Antingen är något det sämsta han någonsin sett eller det absolut bästa.
Det är ju inte direkt som om att L920 inte har en enda brist. Fast enligt honom är den självklart det bästa sedan skivat bröd.
L920+Monster Beats By Dre = Music Heaven dessutom, att höra Beats och Heaven i samma mening gör mig relativt illamående.
Dessutom är CoD det bästa FPS'et som någonsin gjorts.
Jösses.

Permalänk

Fattar inte hur ni pallar kolla på hans videos, han är ju extremt jobbig och skrikig samt att det är extremt dålig kvalité på alla filmer.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560