Permalänk

Nätaggregat vilket håll är bäst?

Hej

Har ett Corsair TX 650W och undrar om fläkten(nätagg) ska vara in mot datorn så den även tar varm luft från datorn eller ska vara så den blåser in värmen?
vilket är bäst??

hoppas ni fattar vad jag menar

Permalänk

Nej jag förstår inte. Nätagget vill ha sval luft och om du har ett fläkthål där den suger luft från undersidan tex så ska den vara åt det hållet. Du vill inte att den suger varm luft om den inte måste pga chassits konstruktion

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Har du den i toppen eller botten?

Permalänk
Medlem

Nätaggregatets fläkt ska helst monteras utåt av chassit, dvs. så den blåser ut den varma luften. Bäst är om det finns ett fläktfilter för att förhindra damm i fläkten också.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonnyboy87:

Hej

Har ett Corsair TX 650W och undrar om fläkten(nätagg) ska vara in mot datorn så den även tar varm luft från datorn eller ska vara så den blåser in värmen?
vilket är bäst??

hoppas ni fattar vad jag menar

Skriv vilket chassi du har.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om du har den i botten så ska den normalt sett peka nedåt... I toppen så beror du på om du har fläkthål, ifall inte så måste den peka nedåt. Sen har nog batman fel, i princip alla nätagg suger in luft.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Skriv vilket chassi du har.

nzxt phantom

Permalänk

okej så det är bäst men är det farligt att sätta tvärt om ser att en del gjort detta..ex mitt nätagg lyser blåt skulle vara snyggt omman ser det

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnyboy87:

nzxt phantom

Det vettigaste är att sätta den som det är tänkt, dvs så den tar in kall luft från undersidan och skickar ut det baktill.

Klart man kan vända på agget så den tar inifrån lådan, till bekostnad att nättaget kan låta mer när kylningsbehovet ökar och fläkten får arbeta mer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av jonnyboy87:

okej så det är bäst men är det farligt att sätta tvärt om ser att en del gjort detta..ex mitt nätagg lyser blåt skulle vara snyggt omman ser det

Då har du inte tx 650V2.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Då har du inte tx 650V2.

OJ nej fel av Corsair 600W Gaming series kollade bara på inet sorry

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonnyboy87:

nzxt phantom

NZXT Phantom har så pass bra kylförmåga att det nog inte spelar nån större roll hur du vänder på agget (+- ett par grader, vem bryr sig?).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...