Microsoft ersätter Hotmail med Outlook

Permalänk

Otroligt dåligt.

Jag har förvisso inte testat nya Outlook-tjänsten - Men detta är, om ni frågar mig, ytterligare en förklaring till varför Microsoft tappar. Varför bryta hela den klockrena HTML-stödda kodningen som mailprogram haft länge (och antagligen kommer att ha länge framöver också), och istället ersätta den med någon egenkomponerad, icke kodbaserad Word-variant? Utvecklingen för Outlook generellt har gått bakåt i tiden.

...och följer man samma grund med den webbaserade Outlook-klienten. Ja, då finner jag ännu en bock på min lista för varför jag ALDRIG någonsin kommer att vilja ha en Microsoftprodukt igen. Att köra på funktionalitet som inte är kompatibelt med något annat än varumärkets egna produkter (i det här fallet Microsofts egna program) är inte bra. Jag tror inte det minsta på detta!

Jag brukade köra en fusk-variant när jag behövde skicka HTML från min jobbmail. Vi körde en apgammal variant av IBM Lotus Notes, vilket jag trodde var bland det värsta man kunde köra. Men HTML-stödet var ju minst sagt begränsat och krångligt. Då tog jag helt enkelt till min gamla Hotmail och körde in all HTML där och skickade över, vilket Notes accepterade! Men nu verkar även Microsoft ha vänt ryggen till allt vad mailutskick heter. Sedan ett par månader tillbaka kör vi nu alltså Microsoft Outlook på jobbet. Och jag måste bara säga att jag inte trodde att jag kunde bli mer missnöjd efter Lotus Notes. Men jag hade fel. Ett sådant fatalt snedsteg som allt vad "design" innebär i Outlook får man inte bara utsätta sig själv för. Och återigen - det är ju högst troligt att webbklienten följer samma grund som själva mjukvaran. Och ja... det är illa... mycket, MYCKET illa!

Permalänk
Medlem

vad kommer hända med tex battle net konton som är kopplade till hotmail.. menar man loggar ju in med sin emejl när man ska spela diablo 3 eller starcraft 2 osv.. måste man göra nån ändring med blizzard så dom ändrar ens konto till en annan andress?

Permalänk
Skrivet av Gozs:

vad kommer hända med tex battle net konton som är kopplade till hotmail.. menar man loggar ju in med sin emejl när man ska spela diablo 3 eller starcraft 2 osv.. måste man göra nån ändring med blizzard så dom ändrar ens konto till en annan andress?

Vad jag vet ändras inte din nuvarande adress. Det behövs bytas om du byter till annan mejladress. Men har sakta övergett Hotmail (jag vägrar att gå till det nya utseendet). Man ar vad jag sett, eget val om man vill ha det nya utseendet eller inte.

Provade Outlook i win 8 och där funkade det dåligt, kunde inte se alla mail och antar dom kör ett liknande dåligt system än.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag vet ändras inte din nuvarande adress. Det behövs bytas om du byter till annan mejladress. Men har sakta övergett Hotmail (jag vägrar att gå till det nya utseendet). Man ar vad jag sett, eget val om man vill ha det nya utseendet eller inte.

Provade Outlook i win 8 och där funkade det dåligt, kunde inte se alla mail och antar dom kör ett liknande dåligt system än.

ah ok jag menar att dom skulle stänga ner @hotmail.com konton totalt.. kan dom inte bara säga att man inte kan skapa nya @hotmail istället? blir förvirrad I need my games

Permalänk
Medlem

Så länge du inte avslutar kontot så har du kvar din gamla adress. Outlook.com är hotmail fast i ett annat namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Så länge du inte avslutar kontot så har du kvar din gamla adress. Outlook.com är hotmail fast i ett annat namn.

ok, iofs har jag varit med om detta förut.. hehe.com togs ju bort men har fortfarande den till min msn

Permalänk
Skrivet av Gozs:

ah ok jag menar att dom skulle stänga ner @hotmail.com konton totalt.. kan dom inte bara säga att man inte kan skapa nya @hotmail istället? blir förvirrad I need my games

Skrivet av Gozs:

ok, iofs har jag varit med om detta förut.. hehe.com togs ju bort men har fortfarande den till min msn

Dom vad jag vet inte röra adresser som redan existerar. T.ex kan man ju inte (vad jag vet) skapa hotmail.com efter förra ändringen (men adressen har inte påverkas för mig). Vet inte hur det är med din special adress (har inte provat sådant själv). Men den vanliga bör inte ändras utan din tillåtelse.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar