[GUIDE] Större utbud i Netflix!

Permalänk
Medlem

[GUIDE] Större utbud i Netflix!

Tjenare!

Introduktion
Tycker ni också att utbudet är lite klent i Netflix? Skulle vilja ha tillgång till andra streamingtjänster som exempelvis Hulu?

Kan tycka att det är förståeligt, det är ju relativt nytt på denna sidan pölen fortfarande. Men det finns ett sätt att öka sitt utbud markant, och med ett enkelt tillägg i antingen Chrome eller Firefox.
Hur vid listan är, i vilka tjänster och på vilka sidor som Media Hint kommer att fungera, det kan jag inte säga än.
Netflix och Hulu fungerar så här långt. Har ni tips om andra sidor så hör gärna av er!

Innan detta tillägget, om man söker på exempelvis South Park, så får man endast upp långfilmen från '99.

Det är inte mer än ett par enkla steg, sedan har ni ett märkbart större utbud av serier att välja mellan. Media Hint tar alltså bort regionsspärren.
Låter kalas? Då kör vi!

Vad behövs?
Google Chrome eller Mozilla Firefox
Konto på Netflix
Tillgång till Internet

I Firefox

Stäng ner Netflix och gå in i Add-on Manager i Firefox.
Sök efter tillägget media hint och installera.

Gå nu in på Netflix igen och sök återigen på South Park och märk skillnaden i träffar

I Chrome

I Chrome är det inte direkt svårare, men går absolut mindre smidigt.
Ladda ner tillägget här och gå sedan in i Verktyg > Tillägg i Chrome.

Dra mediahint_0.1.11.crx in i rutan och släpp. När ni gör detta så installeras tillägget i Chrome.

Gå in på Netflix och avnjut det större utbudet!

Det borde gå väldigt snabbt, men om ni stöter på några problem så är det bara att höra av er.
Jag har ännu inte utforskat exakt vilka andra serier o.s.v som man kan få tag på om man installerar Media Hint, men det finns absolut mer att välja mellan!

God lycka!

Mvh,
markiiie

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Tack, nice guide!

Permalänk
Medlem

Då detta tar bort en s.k regionsspärr, så fungerar Media Hint på mer än just Netflix.
Jag har provat på Hulu och det fungerar utmärkt på även denna sidan. Prova gärna fler amerikanska streamingsidor och återkom med resultat!

Därmed ändrar jag titeln och lite i guidetexten.

EDIT: Har även fått höra att när man avaktiverar denna regionsspärr så försvinner lite av det utbudet som är speciellt för vår region.
Det är så klart enkelt att gå tillbaka till det "normala", genom att antingen ta bort eller avaktivera Media Hint bland sina tillägg för stunden

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Testade och funkar bra.

Permalänk
Medlem

Borde kanske ligga under guider?

Detta bryter heller inte några rättigheter eller lagar, mer än kanske netflix egna.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Jag hade lite problem med Media Hint då netflix inte ville buffra klart filmen jag ville kolla på, utan jag fick något felmeddelande istället.
Testade att ändra routerns DNS server med proxydns.co vilket fungerade bra och gjorde det även möjligt att kolla på netflix us via apple tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DUNXIII:

Testade och funkar bra.

Härligt att höra!

Skrivet av running_wild:

Borde kanske ligga under guider?

Detta bryter heller inte några rättigheter eller lagar, mer än kanske netflix egna.

Jag letade efter en guide-kategori i forumet och kom hit:
http://www.sweclockers.com/forum/140-guider/

Men kunde inte skapa en tråd där, så detta var det närmsta jag kunde hitta. Någon hjälpsam mod flyttar den säkert om de tycker att tråden passar bättre någon annanstans

Skrivet av piGGen:

Jag hade lite problem med Media Hint då netflix inte ville buffra klart filmen jag ville kolla på, utan jag fick något felmeddelande istället.
Testade att ändra routerns DNS server med proxydns.co vilket fungerade bra och gjorde det även möjligt att kolla på netflix us via apple tvn.

Hur kom du att tänka på denna lösningen?
Folk har frågat mig om det på något sätt går att göra så att det fungerar med t.ex. PS3. Men jag har väldigt begränsad erfarenhet av denna konsol.

Vad har proxydns.co får funktion?

Nyttig läsning: "Det rättsliga läget kring att använda sådana här tjänster är oklart. Enligt juridisk expertis som CS talat med är det antagligen inte ett brott mot upphovsrättslagen att göra det, det är heller inte troligt att det kan ses som dataintrång om det bara handlar om en teknisk lösning för att skaffa sig en amerikansk ip-adress. Däremot kan det förstås bryta mot avtalsvillkoren hos den aktuella tjänsten, som Netflix."
- http://www.idg.se/2.1085/1.478351/hack-ger-fler-filmer-pa-net...

Det låter mer troligt att om de skulle hitta en lösning för att motverka media hint, så skulle de inte göra något mer åt saken. Kanske en varning åker ut, om de på något sätt skulle kunna se vilka som har använt sig utav media hint. Men det tror jag kan bli väldigt svårt för dem.
Det jag tänker är att de fixar nog hellre sitt "problem" och behåller sina användare, än att avbryta betalande användares prenumerationer för att det möjligtvis någonstans inte riktigt går ihop med användaravtalet

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Härligt att höra!

Jag letade efter en guide-kategori i forumet och kom hit:
http://www.sweclockers.com/forum/140-guider/

Men kunde inte skapa en tråd där, så detta var det närmsta jag kunde hitta. Någon hjälpsam mod flyttar den säkert om de tycker att tråden passar bättre någon annanstans

Hur kom du att tänka på denna lösningen?
Folk har frågat mig om det på något sätt går att göra så att det fungerar med t.ex. PS3. Men jag har väldigt begränsad erfarenhet av denna konsol.

Vad har proxydns.co får funktion?

På deras hemsida står detta:

  • No more geographic limitations in your internet browsing.

  • Only geographically limited websites get bypassed by Cloud-based Proxy.

  • All the rest of your surfing remains unaltered.

  • Reliable, Simple, Smart, Easy.

Hittade några andra som verkar ha liknande tjänster, playmo.tv och tunlr.net

Permalänk
Medlem

Grymt, tack!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

En fråga. Jag kör netflix med mediahint på en mac mini men kvaliten är urusel i jämförelse med safari utan media hint.

Vad beror det på? Känns även som fpsen är avsevärt lägre. Mediahint är väll ett hack och inte en proxy? Fungerar det bättre med chrome eller handlar det helt enkelt om mediahint?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magenti:

En fråga. Jag kör netflix med mediahint på en mac mini men kvaliten är urusel i jämförelse med safari utan media hint.

Vad beror det på? Känns även som fpsen är avsevärt lägre. Mediahint är väll ett hack och inte en proxy? Fungerar det bättre med chrome eller handlar det helt enkelt om mediahint?

Tacksam för svar!

I Chrome, får du samma dåliga kvalitet när media hint är av som när det är på?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Det här var ju underbart! Sitter och kollar på the daily show på Hulu nu utan problem. Tackar oerhört mycket för tipset

En fråga jag har dock, går det att registrera Hulu premium i Sverige?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

En fråga jag har dock, går det att registrera Hulu premium i Sverige?

Det går utmärkt, men kräver lite list!
US dns, Paypalkonto med en US adress, samt att du använder samma adress vid reg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloon:

Det går utmärkt, men kräver lite list!
US dns, Paypalkonto med en US adress, samt att du använder samma adress vid reg.

Skulle du kunna ge lite mer ingående guide? Jag prövade att använda vertyget här i början av tråden, det gjorde att jag kan registera och kolla på videos på hulu men när jag registerar plus så börjar den klaga. Jag prövade att lägga till en amerikansk adress i mitt paypal men det tyckte den inte var ok. När behöver jag dns?

Edit: Jag löste detta nu. Det jag gjorde var att skapa ett nytt paypal konto registerat på en adress i usa. Jag kunde köra det vanliga kortet utan problem. Man får dock ha den amerikanska adressen som billing adress på kortet även om det är svenskt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell