Kan jag köra igång moderkortet utan distanser?

Permalänk
Medlem

Kan jag köra igång moderkortet utan distanser?

Hejsan, jag måste köra igång ett moderkort fast problemet är att jag inte har ett passande chassi.
Jag har dock en antistatisk påse.

Går det att köra igång moderkortet ovanpå den påsen utan att kortet skadas?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Ja det kan du göra men lägg inte moderkortet på påsen då det är insidan som är antistatisk utan lägg den på kartongen till den eller något liknande.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Ja det kan du göra men lägg inte moderkortet på påsen då det är insidan som är antistatisk utan lägg den på kartongen till den eller något liknande.

FEL att tror att man inte kan lägga den på påsen.
såg ett klipp med en kille som säger han gör det hela tiden.... och han har dessutom mätt upp hur mycket ström plast påsen leder.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av alatan:

Hejsan, jag måste köra igång ett moderkort fast problemet är att jag inte har ett passande chassi.
Jag har dock en antistatisk påse.
Går det att köra igång moderkortet ovanpå den påsen utan att kortet skadas?

Jag är lite osäker på om påsen är det bästa då den sägs vara halvledande.

Jag brukar själv köra på ett vanligt träbord, men en kartong går också bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Hejsan, jag måste köra igång ett moderkort fast problemet är att jag inte har ett passande chassi.
Jag har dock en antistatisk påse.

Går det att köra igång moderkortet ovanpå den påsen utan att kortet skadas?

Lägg morderkortet på dess kartong. Själv har jag lagt moderkort på mitt köksbord i trä

Utsidan av antistatiska påsar kan bli statisk. Det är ju meningen att man ska ha grejer på insidan