Permalänk
Medlem

Dell S2340L och backlight bleeding

Köpte en IPS skärm (Dell S2340L) från inte.se, jag förstår att IPS skärmar brukar ha lite backlight bleeding och att det oftast inte går att komma ifrån men i mitt fall verkar det lite extremt som ni kan se på bilden här under.

http://i.picpar.com/9c4b8a305739b715733b6adf9b8aaaa0a3c6fb21....

Igår dök det också upp tre döda eller frysta (gråa) pixlar, en är nere i hörnet och stör inte men den andra är mitt i med en väldigt svag blå skugga runt sig. Den tredje kom igång igen. Jag har felanmält skärmen till inet, är det någon här som har behövt byta skärm hos inet förr? Hur är dom när det gäller sånt?

Tycker skärmen har otroligt bra bild annars så det är synd att den fick dom här problemen.

Permalänk
Medlem

Me men FY-FAN va det ser ut!! :S

Den skall du mycket riktigt sända tillbaka till inet omgående!

Annan info: backlight bleed är inget som påverkas av paneltyp direkt, utan hänger på vad för typ av bakgrundbelysning som används samt hur bra konstruktionen är på att sprida ljuset jämnt (innan de kommer till panelen). Viktigast av allt är dock hur panelen sitter fastklämd på "ljusspridaren". I ditt fall ser det ut som metalramen som panelen sitter fastklämd med ger ett väldigt ojämnt tryck och därför släpper panelen igenom mer ljus där trycket är som högst.

Har själv tagit bort metalramen i min 3007wfp då skärmen led av liknande blödningssymptom som din, så snart ramen var borta så försvann likaså samtliga spår av BL bleed

Hade det inte varit för dina döda pixlar så hade jag rekommenderar dig att göra det samma.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Tack för svaret! Har bara haft skärmen i tre dagar, fick den i fredags så vet inte om jag skulle våga skruva isär den. Nackdelen med att få en vara på en fredag är väl att man måste vänta två extra dagar på support.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Hej

Jeg er helt enig i, at din skærm lider af mere BLB end det man kan kalde acceptabelt.

Hvis du får brug for hjælp med ombytningen, er du altid velkommen til at kontakte mig. Du sender mig blot Dell ordrenummer (dette skulle du kunne få af Inet), i en privat besked. Så ser jeg gerne på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra att ni är aktiva i forumet Dell
Är trevligt att få lite support direkt från forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

@DellCare: Tack för svaret! Har skickat ett PM till dig.