Permalänk

Xbox 720 på Webhallen?

Hittade denna nyss när jag sökte efter Xbox. Väldigt intressant!
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/142333-xbox_720_...

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Har funnits länge. Placeholder. PS4 har också funnits att boka ett år tillbaka eller så

Man kan boka spel som det inte ens finns ngn info om än heller tex Zelda till Wii U. Ingen har en aning om när det kommer släpppas. Tidigast 2014 eller så.

Permalänk

Haha, jaa!
Hört någonstans runt 2014 och 2015 för den maskinen.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuffingpågatan:

Haha, jaa!
Hört någonstans runt 2014 och 2015 för den maskinen.

Dom satsa på att släppa den runt julhandeln 2013

Permalänk
Medlem

Jag bokade tex Wii U förra sommaren långt innan de hade en aning om vad den skulle kosta. Då hade de också ett pris på 6000 tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Dom satsa på att släppa den runt julhandeln 2013

Tveksamt med tanke på att de inte visat upp ngt än. Jag tror mer på julen 2014

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Tveksamt med tanke på att de inte visat upp ngt än. Jag tror mer på julen 2014

Jag skulle nog satsa på sen 2013 eller tidig 2014.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Avstängd

Endast en ny konsol kommer släppas nästa år enligt flera utvecklare/utgivare. Spännande att se om det blir PS4 eller Xbox 720!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Endast en ny konsol kommer släppas nästa år enligt flera utvecklare/utgivare. Spännande att se om det blir PS4 eller Xbox 720!

Jag tror på PS4, mest pga. att Sony har problem med att hålla pirater utanför, så dom är ju illa tvungna att släppa en ny konsol ganska snart kan man tycka.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tveksamt med tanke på att de inte visat upp ngt än. Jag tror mer på julen 2014

De har ju skickat ut massa prototyper till spelutvecklare och så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av wersaq:

Jag tror på PS4, mest pga. att Sony har problem med att hålla pirater utanför, så dom är ju illa tvungna att släppa en ny konsol ganska snart kan man tycka.

Så mycket som jag hoppas på den nya boxen, så är det nog sant det du säger.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Nästa xbox kommer garanterat inte heta xbox720.

Den kommer antagligen att visas upp på nästa E3 och släppas runt julhandeln 2013.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Nästa xbox kommer garanterat inte heta xbox720.

Den kommer antagligen att visas upp på nästa E3 och släppas runt julhandeln 2013.

Den kommer heta 720 jo

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wersaq:

Jag tror på PS4, mest pga. att Sony har problem med att hålla pirater utanför, så dom är ju illa tvungna att släppa en ny konsol ganska snart kan man tycka.

Jag tror också på att Sony blir före Microsoft, men inte av samma anledning som dig. Finns väldigt mycket piratkopiering till 360 också, vad nu det har med konsollanseringar att göra. Sony har satt sig i en väldigt dålig sits och har absolut inte råd att ge Microsoft samma försprång som de fick senast. Tror att Sony kommer göra allt i sin makt för att få ut sin nästa konsol före konkurrenten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Den kommer heta 720 jo

Nej det kommer den inte och det finns inget logiskt i att den skulle göra det.

Xbox 360 syftade på den gröna ringen som är 360grader dvs en cirkel. Så nästa xbox kommer inte syfta på 2st cirklar.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Den kommer heta 720 jo

Källa?

Permalänk
Avstängd

Så länge det finns marknad för 360 och ps3 kommer dom aldrig släppa dom nya generationerna...

Företagen går back enormt mycket på att tillverka konsoler så dom vill helst inte göra nya ;)..

Har hört att Xbox ska hete Infinity eller nåt sånt..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Playstation Orbis ska i a f visas upp på GDC i slutet av mars nästa år är det sagt, och ja... Sony ska visst satsa på Julhandeln 2013 för launch.

Nya Xbox vet jag ingenting om...

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Playstation Orbis ska i a f visas upp på GDC i slutet av mars nästa år är det sagt, och ja... Sony ska visst satsa på Julhandeln 2013 för launch.

Nya Xbox vet jag ingenting om...

Du känner folk på Sony eller? Den där infon kan jag inte htta ngnstans.
Finns ingen info alls om de nya konsollerna. Allt är bara massa spekulationer.

Tror inte ngn av dem kommer släppa ut ngt redan nästa jul. Bägge 2 behöver dra ut på det så länge som möjligt.
MS har precis börjat gå runt på 360 och Sony vill minska sina förluster så mycket som möjligt innan de släpper ngt nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Så länge det finns marknad för 360 och ps3 kommer dom aldrig släppa dom nya generationerna...

Företagen går back enormt mycket på att tillverka konsoler så dom vill helst inte göra nya ;)..

Har hört att Xbox ska hete Infinity eller nåt sånt..

Dom säljer konsollerna med förlust får att få ut dom på marknaden men både Sony och Microsoft tjänar bra pengar på sina konsoller pga av royalties på SAMTLIGA sålda spel

PS. Nästa Xbox släpps julen 2013 och kommer att visas upp på E3 2013

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Dom satsa på att släppa den runt julhandeln 2013

Enligt IGN så stämmer detta här, i okt-nov 2013 ska den komma, och i två utgåvor!

http://www.ign.com/articles/2012/11/22/report-two-versions-of...

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Underbart med en tråd fylld av rykten som motaäger varandra då och då och alla som skriver tar som ren fakta. Det finns ingen pålitlig info än gott folk

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Så länge det finns marknad för 360 och ps3 kommer dom aldrig släppa dom nya generationerna...

Företagen går back enormt mycket på att tillverka konsoler så dom vill helst inte göra nya ;)..

Har hört att Xbox ska hete Infinity eller nåt sånt..

Infinity låter mer rimligt än 720.

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Haha, vafan, över ett år kvar tills vad som knappt ens med mycket god vilja kan kallas preliminärt släppdatum. Det är fan så man blir mörkrädd när man ser hur långt vissa handlare går för att hora förbokningar...

Lika illa som att börja sälja julpynt i juni eller nåt...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Lika illa som att börja sälja julpynt i juni eller nåt...

Eller som att sälja julmust året runt, men kallar det olika. sommarmust , påskmust osv

Permalänk

Haha, ska konsolerna komma 2014-15 så fattar jag inte alls hur de tänkt... de tänker använda komponenter som redan idag är kassa för att göra en ny konsol som släpps om 2-3 år? Om detta faktiskt är sant (vilket jag verkligen hoppas att det inte är) så undrar jag verkligen inte hur man kan vilja stödja en produkt som är så bakåtsträvande

Skrivet av kaput:

Haha, vafan, över ett år kvar tills vad som knappt ens med mycket god vilja kan kallas preliminärt släppdatum. Det är fan så man blir mörkrädd när man ser hur långt vissa handlare går för att hora förbokningar...

Lika illa som att börja sälja julpynt i juni eller nåt...

Om du blir mörkrädd över något så litet som att försöka fixa några extra bokningar så har du inte sett hur affärsmarknaden ser ut... Antar att du aldrig har hört talas om Apple eller Ubisoft om du tycker detta var så hemskt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Haha, vafan, över ett år kvar tills vad som knappt ens med mycket god vilja kan kallas preliminärt släppdatum. Det är fan så man blir mörkrädd när man ser hur långt vissa handlare går för att hora förbokningar...

Lika illa som att börja sälja julpynt i juni eller nåt...

De tjänar fortfarande inget på förbokningar, inget, nada nothing. Man betalar fortfarande inte förens de skickat så det kan ju inte direkt kallas hora förbokningar. Det gäller fortfarande att ha bra pris och snabb frakt för att folk ska behålla sin förbokning. Det är ju inte direkt något att bli mörkrädd för. Om du ska klaga på något där man har saker i förväg så är det tidningar som har dödsannonser för många kända personer i förväg så att de kan få ut det snabbt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Jag tror på PS4, mest pga. att Sony har problem med att hålla pirater utanför, så dom är ju illa tvungna att släppa en ny konsol ganska snart kan man tycka.

Ursäkta men vad har det med saken att göra? PS3'an föll väl relativt nyligen? syftar då på LV0 nycklar.
Innan dess så har det väl bara varit 3.41/3.55 som det har gått att pirata på.
På 360 sidan så har det väl funnits hackade firmwares för DVD'n bra mycket längre?

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Nej det kommer den inte och det finns inget logiskt i att den skulle göra det.

Xbox 360 syftade på den gröna ringen som är 360grader dvs en cirkel. Så nästa xbox kommer inte syfta på 2st cirklar.

Lite logiskt är de väl eftersom 720 grader är 2 cirklar. Vilket blir en uppgradering från en cirkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

De tjänar fortfarande inget på förbokningar, inget, nada nothing. Man betalar fortfarande inte förens de skickat så det kan ju inte direkt kallas hora förbokningar. Det gäller fortfarande att ha bra pris och snabb frakt för att folk ska behålla sin förbokning. Det är ju inte direkt något att bli mörkrädd för. Om du ska klaga på något där man har saker i förväg så är det tidningar som har dödsannonser för många kända personer i förväg så att de kan få ut det snabbt.

Nja? Det där är väl inte alls sant. En förbokning innebär en kund som får nyhetsbrev, och kunden blir glad och förhoppningsfull när den ser ett mejl som heter "webhallen" eller dylikt, om den förknippar webhallen med dess bokning. Så det finns visst ett värde i förbokningar.

Många flygbolag ser detta som extremt värdefullt om de kan få kunden att bestämma sig säg 6 månader innan, eftersom de då har många chanser att skicka erbjudande. En kund är oftast som mest nöjd/positiv innan den får sin produkt!

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!