Permalänk

asus radeon hd7970 dcii

som titel lyder har jag problem med assassin's creed 3? allt funkar utmärkt förutom singel player? är det någon som vet vad det är för problem?

lägger upp en film på youtube så får ni se!

tack i förhand.

http://youtu.be/F2GiULIxVIU vid låga grafik inställningar

http://youtu.be/a6sgoM1DKv0 max settings

är det problem med mitt grafikkort?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 922 ll Moderkort: Gigabyte 970a-ud3 l Kylning: Corsair H80 Core
Processor: Fx 8120 l RAM: 16GB DDR3 1600 MHz
Nätaggregat: cool master 720w l Grafikkort: asus Radeon HD7970 dcii

Permalänk

Jag har exakt samma kort som dig, spelar på medium på allt i eyefinity 5760x1200 och inga problem alls.

Jag ser inget fel på låg grafik, kanske lite morkare gameplay?

Vilka drivrutiner har du just nu?

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Skrivet av Dawidowski:

Jag har exakt samma kort som dig, spelar på medium på allt i eyefinity 5760x1200 och inga problem alls.

Jag ser inget fel på låg grafik, kanske lite morkare gameplay?

Vilka drivrutiner har du just nu?

12.11 ccc och grafikkortet 9.0 tror jag, vad har du?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 922 ll Moderkort: Gigabyte 970a-ud3 l Kylning: Corsair H80 Core
Processor: Fx 8120 l RAM: 16GB DDR3 1600 MHz
Nätaggregat: cool master 720w l Grafikkort: asus Radeon HD7970 dcii

Permalänk

12.11 beta7? Provat med andra?

Grafikkortet 9.0? vad menar du med det?

Jag kor med 12.11 beta7 utan problem alls

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Skrivet av Dawidowski:

12.11 beta7? Provat med andra?

Grafikkortet 9.0? vad menar du med det?

Jag kor med 12.11 beta7 utan problem alls

går du in på datahandering och går till grafikkortet så står det version 9.10.8.0

ja det är betan 12.11

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 922 ll Moderkort: Gigabyte 970a-ud3 l Kylning: Corsair H80 Core
Processor: Fx 8120 l RAM: 16GB DDR3 1600 MHz
Nätaggregat: cool master 720w l Grafikkort: asus Radeon HD7970 dcii

Permalänk
Skrivet av Dawidowski:

12.11 beta7? Provat med andra?

Grafikkortet 9.0? vad menar du med det?

Jag kor med 12.11 beta7 utan problem alls

Skrivet av DennisSWE021:

går du in på datahandering och går till grafikkortet så står det version 9.10.8.0

ja det är betan 12.11

har hittat problemet, i spelet grafik inställningar så finns det nått som heter kantutjämning. så fort jag rör det så spökar spelet. vet du vad det har för betydelse i spelet?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 922 ll Moderkort: Gigabyte 970a-ud3 l Kylning: Corsair H80 Core
Processor: Fx 8120 l RAM: 16GB DDR3 1600 MHz
Nätaggregat: cool master 720w l Grafikkort: asus Radeon HD7970 dcii

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisSWE021:

har hittat problemet, i spelet grafik inställningar så finns det nått som heter kantutjämning. så fort jag rör det så spökar spelet. vet du vad det har för betydelse i spelet?

Kantutjämning, även kallat anti-alising, är det som rundar av alla kanter i spel. Ofast går den från 0x till 4x. Denna inställning är oftast den som sinkar mest vid användning, den tar mycket kraft av grafikkortet. Varför det buggar vet jag inte dock, det kan hända att det löser sig med en ny drivrutin i framtiden, det brukar kunna bli fel med nya spel!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisSWE021:

har hittat problemet, i spelet grafik inställningar så finns det nått som heter kantutjämning. så fort jag rör det så spökar spelet. vet du vad det har för betydelse i spelet?

En liten googling senare:

"Taaadaaaa..."

Edit: Vad var problemet med att använda den förra tråden du skapade i ämnet?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Flera trådar om samma ämne är inte tillåtet.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.