Rösta fram Årets datorbutik 2012!

Permalänk
Medlem

Röstade för Net2World för sina gryma priser snabb och sjysst service samt frakt på högst 1 dag!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Har inte köpt särskilt mycket, så jag kan inte säga att jag haft någon betydande kontakt med diverse butiker, därav tänker jag inte rösta i år.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Mycket bra gjort med omröstningen! Blir nog lite mer rättvisare resultat såhär. Inet är INTE bäst på allt, även om de är bra på mycket.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Oj vad förvånad jag blir om Inet vinner igen. -.-
Dom är bra, men jag fattar inte varför dom är så högt upp då dom knappast är överlägsna.

Komplett kommer högst upp för mig.

Även om Webhallen som butik är bra så kan jag inte göra annat än att rata dom efter hur dom behandlade mig när jag sökte jobb hos dom. Lovade mig i princip först jobbet sedan hörde dom aldrig av sig, inte ens ett mejl. Extremt oseriöst och barnsligt beteende.

Haha välkommen till arbetsmarknaden!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Att rösta är såklart svårt, har inte gjort större inköp i år egentligen, men då Inet har 2 fysiska butiker ganska nära mig, + en bra postorderverksamhet så vinner de över Dustin och Komplett eftersom de saknar vettig fysisk närvaro. Inet ska ha minus för prisskillnader web/butik, men å andra sidan kan man få sakerna snabbare. CDON satte jag som uppstickare, varifrån jag köpte en SSD pga pris. Dustin har bra studentpriser, f.ö, speciellt på kablar och liknande. Webhallen har en butik här men den känns mer som en spelbutik än en datorbutik, säkert kul för "gamers" men dit räknar inte jag mig.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

CDON.com för min del iaf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Röstat på inet föregående år, men i år blir det CDON. Bäst priser, bra leveranstider, bra utbud samt väldigt fina erbjudanden/rabatter!

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Kan vi rösta fram någon annan butik än INET i år? Det är inget fel med den butiken, men det finns många andra butiker som förtjänar att bli belysta. CDON.com är ett bra exempel, lika snabb leveranstid som inet men billigare komponenter i MAJORITETEN av fallen, speciellt grafikkort jämfört med INET.

Jag har beställt prylar på CDON ett antal gånger nu och INGEN gång har dom fått iväg paketet samma dag. Ofta får man snabbt ett mail om att ordern är skickad men sen tar det en dag eller ibland två innan några uppgifter dyker upp på postens spårningssida. Hos Inet har jag fått paketet dagen efter VARJE gång jag beställt grejer som finns på lager. Inte hela världen kanske att vänta en dag extra men lika snabba är de inte.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Devildoll:

Har inte köpt särskilt mycket, så jag kan inte säga att jag haft någon betydande kontakt med diverse butiker, därav tänker jag inte rösta i år.

Respekt för den inställningen och inte bara kör på av vana, utan faktiskt röstar som upplevelsen har varit, eller inte varit under året

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Mycket bra gjort med omröstningen! Blir nog lite mer rättvisare resultat såhär. Inet är INTE bäst på allt, även om de är bra på mycket.

Rättvist? En av de nominerade (Misco) går inte ens att rösta på.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Nä nu får de reseta röstningen för man kan inte välja Misco i "Välj en eller flera butiker som du har handlat hos, besökt eller på annat sätt haft erfarenhet av under 2012." och det är ju inte riktigt rätt mot Misco kan jag tycka. För de kommer ju inte få någon röst nu vilket inte är schysst.

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Haha välkommen till arbetsmarknaden!

Tack! Jag älskar den!

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Jag har beställt prylar på CDON ett antal gånger nu och INGEN gång har dom fått iväg paketet samma dag. Ofta får man snabbt ett mail om att ordern är skickad men sen tar det en dag eller ibland två innan några uppgifter dyker upp på postens spårningssida. Hos Inet har jag fått paketet dagen efter VARJE gång jag beställt grejer som finns på lager. Inte hela världen kanske att vänta en dag extra men lika snabba är de inte.

Det beror ju på vart man bor. När jag byggde ihop min speldator i signaturen så beställde jag nätagg hos inet, grafikkort hos dustin och resten hos cdon. Fick allt samma dag vid samma tid. Så jo, jag kan säga av egen erfarenhet att dem är lika snabba, att det inte är så för dig är ju inte så konstigt då man inte kan nå ut till alla lika fort hela tiden, det är ju självklart.

Vad som är ännu viktigare är INETs priser, jag tjänade ca 1200:- på att handla LIKADANA komponenter hos cdon istället för inet. Grafikkortet handlade jag hos webhallen för 2990:-, det kommer inte inet i närheten av.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Rättvist? En av de nominerade (Misco) går inte ens att rösta på.

Oj det såg jag inte, my bad! Hört att Misco ska vara bra även fast jag aldrig handlat av dem.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Nä nu får de reseta röstningen för man kan inte välja Misco i "Välj en eller flera butiker som du har handlat hos, besökt eller på annat sätt haft erfarenhet av under 2012." och det är ju inte riktigt rätt mot Misco kan jag tycka. För de kommer ju inte få någon röst nu vilket inte är schysst.

Har skickat på alla ställen jag kan hitta för att meddela att det är fel.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Cdon har skött allting fantastiskt väl med samtliga mina beställningar. Både leveranstid och efterservice när jag fick problem med grafikkort. Förstår inte gnället på deras kundservice. När saker är så pass mycket billigare mot konkurrenterna på en marknad som redan är så hårt pressad så kan man inte ha butiker och kundtjänst i samma omfattning.

Ergo, min röst.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att CDON har tagit åt sig av tidigare kritik och gjort något konstruktivt av det. Mina erfarenheter av dem har bara varit positiva så jag tycker att de förtjänar min röst. Inet, Komplett eller Webhallen i all ära, men 2012 har CDON varit en bättre webbutik.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Oj vad förvånad jag blir om Inet vinner igen. -.-
Dom är bra, men jag fattar inte varför dom är så högt upp då dom knappast är överlägsna.

Komplett kommer högst upp för mig.

Även om Webhallen som butik är bra så kan jag inte göra annat än att rata dom efter hur dom behandlade mig när jag sökte jobb hos dom. Lovade mig i princip först jobbet sedan hörde dom aldrig av sig, inte ens ett mejl. Extremt oseriöst och barnsligt beteende.

Vad har din jobbsökning för relevans i denna undersökning? "Extremt oseriöst och barnsligt beteende" att låta det påverka ditt betyg som konsument...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk

Jag vill då promota Proshop som flera gånger ligger väldigt lågt i prissättning de gånger man jämfört på prisjakt, har handlat av dem ett par gånger i år och jag är då mycket nöjd.

Sen har jag Overclockers som fysisk butik som man kan gå till så dom kommer självklart på en stark andraplats!

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Åkan:

Nä nu får de reseta röstningen för man kan inte välja Misco i "Välj en eller flera butiker som du har handlat hos, besökt eller på annat sätt haft erfarenhet av under 2012." och det är ju inte riktigt rätt mot Misco kan jag tycka. För de kommer ju inte få någon röst nu vilket inte är schysst.

Skrivet av KaakaaN:

Oj det såg jag inte, my bad! Hört att Misco ska vara bra även fast jag aldrig handlat av dem.

Tack för buggrapporten, problemet är fixat nu. Är det någon som inte kunnat rösta på Misco alt. röstat på något annat alternativ och nu vill ändra, vänligen kontakta mig via PM så ordnar vi det!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hoppas inte Inet vinner, bara skit varje gång man handlar där. Kommer ju inte göra om det.
Vet ju inte deras totala statistik, men 9/10 färdigbyggda PCs som jag vet är köpta där har fått åka tillbaka 2-3 gånger innan de fungerar eller faktiskt har sakerna de ska ha.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

CDON fick min röst då jag aldrig haft problem med dom och för att deras priser är svårslagna. Dessutom tycker jag inte att det spelar någon roll om jag får mitt paket dagen efter eller två dagar efter lagd beställning.

Permalänk
Medlem

Oc.nu FTW

Jag har haft väldigt bra upplevelse för jag har handlat i butiken och de är trevliga och hjäpsamma

Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Medlem

Prismässigt kanske inte Inet vinner, men supportmässigt gör de det. Så jäkla lättarbetat! Och när jag sitter där med ett trasigt moderkort så kvittar det om jag sparade 200 kronor vid inköp om jag måste bråka och vänta i flera veckor för att få det utbytt.

"Kompetens kostar, inkompetens kostar mer!"

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Hemskt att behöva klicka i alla ställen jag handlat på, inser ju hur mycket pengar som rullat ut under året

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Det blev Webhallen för mig. Har handlat en del i butik där och servicen har varit mycket bra vid "problem". inget tjafs utan ny produkt utan krångel.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Komplett har levererat mina varor snabbare än Inet. Priserna är också helt okej. Kundsupporten är dock seg som attan, men när de väl svarar brukar man få en vettig lösning.

Inet har riktigt riktigt bra kundsupport, de hjälpte mig med mitt förra coilwhine grafikkort på lite mer än 1 vecka. Priserna är höga men det får man ta, jag hoppas innerligt att det går till högre löner för de anställda. De gör sitt jobb väldigt bra enligt mig.

Rösterna vägde mellan Komplett och Inet denna gång

Permalänk

Stod mellan webhallen och komplett för min del då jag inte handlat någon annanstans de senaste åren (med undantag för Dell, vilka jag också är otroligt nöjda med). Blev till slut webhallen ändå.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt handlat det mesta på CDON i år och bara nån enstaka grej från Inet till skillnad från innan då i princip allt handlades därifrån. CDON har blivit sjukt bra.

Sen vet jag inte om det är så för alla. Men jag hittade inte CDON som alternativ på sista frågan.

Permalänk
Medlem

Har handlat från Inet och CDON i år. Det var svårt att välja mellan dessa för mig. CDON hade snabbare leverans då de skickade min gpu-kylare i vadderat brev istället för vanligt paket samt att kylaren var billigare där också. Har inte varit tvungen att returnera nå i år så jag kan inte säga nå om den saken. Har bara behövt 2 saker under den tid jag köpt datordelar och båda var till Inet och jag har haft väldigt bra erfarenheter med deras support båda gångerna. Snabba på att svara på mail etc. Inga problem med returer. Jag röstade på Inet i år igen då jag har mest erfarenhet med den butiken. Men valde CDON som årets uppstickare.

Kollar alltid på Prisjakt först vart det är billigast. Är Inet bland de som har bäst pris så väljer jag oftast dem även om de är snäppet dyrare än den billigaste butiken för att jag har bra erfarenheter med Inet.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850