SweClockers-träff och mässa på Dreamhack Winter 2012

Permalänk
Medlem

Såg riktigt trevligt ut på Dreamhack som alltid
väldigt trevligt med "chiptunes" i era dreamhack videos, artist Dubmood?

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Kul var det att träffa alla Swec medlemmar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WoXeR123:

hahaha episk kommentar av support snubben! "En gång fick vi i en mac och då var det hammarn som gällde"

http://www.youtube.com/watch?v=otCpCn0l4Wo#t=2m9s

Skrivet av Superlight:

Åk på DHW istället. Anton sa att det var runt 31 grader men på sommaren kan det vara 40 grader där.. usch..

Lät ju nästan för mkt. Varmast har de ju i D-hallen, men när jag satt i D-hallen förra sommaren så var där inte så väldans varmt även om jag trodde det skulle vara värre.

Skrivet av Überklass:

Den viktigaste frågan: Vad kostade en Billys?

Alldeles för mkt. Rekommenderar istället en kebabrulle för 65.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Alldeles för mkt. Rekommenderar istället en kebabrulle för 65.

Jag hoppas på allvar du driver.
Black & White kycklingwok, 59 riksdaler och mer käk än en degig kebabrulle. Lättare att lägga ifrån sig, också.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Markthegreat:

Jag hoppas på allvar du driver.
Black & White kycklingwok, 59 riksdaler och mer käk än en degig kebabrulle. Lättare att lägga ifrån sig, också.

Om jag är oseriös är det i så fall väldig tydligt att jag är det.

B&W's wok har jag inte testat så jag kan inte uttala mig om den, men det kan ju bero på att jag för några år sedan tog några pizza-slicar(stavning?) i B&W's restaurang som både var väldigt dyra (med tanke på mängd) och inte smakade något vidare. Så jag kanske är lite rädd för att testa annat de har.
Sedan så har vi ju olika smak också, jag känner ju en del som tar rulle över wok de flesta dagar i veckan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Om jag är oseriös är det i så fall väldig tydligt att jag är det.

B&W's wok har jag inte testat så jag kan inte uttala mig om den, men det kan ju bero på att jag för några år sedan tog några pizza-slicar(stavning?) i B&W's restaurang som både var väldigt dyra (med tanke på mängd) och inte smakade något vidare. Så jag kanske är lite rädd för att testa annat de har.
Sedan så har vi ju olika smak också, jag känner ju en del som tar rulle över wok de flesta dagar i veckan.

Ursäktar om det lät hårt.
Jo, I somras var B&W rent ut sagt skit, maten smakade diskmedel, det var ingen kyckling i kycklingwoken, otrevlig personal med mera med mera, men i år var det faktiskt riktigt underbart där. Varm, go wok är aldrig fel.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

http://www.youtube.com/watch?v=otCpCn0l4Wo#t=2m9s

Lät ju nästan för mkt. Varmast har de ju i D-hallen, men när jag satt i D-hallen förra sommaren så var där inte så väldans varmt även om jag trodde det skulle vara värre.

Alldeles för mkt. Rekommenderar istället en kebabrulle för 65.

Jag synar din kebabrulle och höjer med Pastasalladstället.
Fräsch mat! Stod man sig jävligt fint på.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RakatKadaver:

Jag synar din kebabrulle och höjer med Pastasalladstället.
Fräsch mat! Stod man sig jävligt fint på.

Du menar de som är där i den gången intill D va?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Du menar de som är där i den gången intill D va?

Exakt!
Det var när de satte ut gatuprataren som jag nappade. Märkte inte av den på torsdagen.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Markthegreat:

Ursäktar om det lät hårt.
Jo, I somras var B&W rent ut sagt skit, maten smakade diskmedel, det var ingen kyckling i kycklingwoken, otrevlig personal med mera med mera, men i år var det faktiskt riktigt underbart där. Varm, go wok är aldrig fel.

Aha, kycklingwok utan kyckling är ju som kebabrulle utan kebab
Får väl testa nästa gång man är där.

Skrivet av RakatKadaver:

Exakt!
Det var när de satte ut gatuprataren som jag nappade. Märkte inte av den på torsdagen.

Ok, ett till tips till nästa gång då.

För övrigt så var jag där bara på lördagen (endagspass) så det "hann" inte bli så mkt ätande eftersom man inte blev så hungrig.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

I mitt fall spelar det roll. Jag har lagt oerhört många timmar på att modda och styla datorn. Försvinner inte själva grejen om det sitter gamla delar i den?

Ja om tanken är att ha en stylad/moddad dator. Men att inte åka till dreamhack för att man inte har senaste greherna är väl bara dumt.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Suck man måste ta sig dit å ha kul som man tänkt göra några år nu...
Ska ju även va typiskt att hårdvaran börjar bli gammal och pengarna inte allt för många...

Aja roligt att se någon från Pansar i Swec, inte väntat mig att se en svart basker med pansarnäven spatsera runt bland Swecare... (Utan att något explodera..) Något för kommande besök...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svenjolov:

Hutlösa 30 riksdaler tog de för EN (1) Billys pan-pizza.

hade dom begärt 50kr så hade folk köpt ändå
kanske man ska dit nästa gång och sälja bordsfläktar elr nått annat till Överpris .hmm

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av flammsig:

hade dom begärt 50kr så hade folk köpt ändå
kanske man ska dit nästa gång och sälja bordsfläktar elr nått annat till Överpris .hmm

Undra fall man får det eller om de säger till en att sluta om man gör det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HurMycket:

Undra fall man får det eller om de säger till en att sluta om man gör det.

Tagit från reglerna.

Citat:

§ 6.7 Det inte är tillåtet att sälja någonting på DreamHack utan tillstånd från DreamHack AB. Undantag är försäljning av enstaka privata begagnade ägodelar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Verkar som ett riktigt höjdar-DH. Nu är det minsann dags att få tummen ur och dra dit någon gång. (Aldrig varit där.) Värt att åka på DHS13 med 7970?

Skulle faktiskt säga att DHS12 var bättre, men man klagar ju inte på detta heller

Skrivet av WoXeR123:

hahaha episk kommentar av support snubben! "En gång fick vi i en mac och då var det hammarn som gällde"

Haha bästa Satt en kille med oss med en macbook, och skröt som fan första dagen dör att den aldrig kraschade osvosv. Det slutade med att han hade två blåa streck över hela skärmen, och den blinkade i konstiga färger så fort man gjorde något

Skrivet av Pierre232:

Har alla påsar under ögonen eller är det glasögon på 90% av personerna på bilden??

Skickades från m.sweclockers.com

Är man inte trött på DH så har man aningen druckit alldeles för mycket energidricka, eller gjort något riktigt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Jag är tveksam till att ventilationen är dimensionerad för att så många personer ska vara i lokalen under så lång tid.

Tro mig, ventilationen är byggt för fler personer. Däremot cirka 6 tusen datorer är en annan femma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Tro mig, ventilationen är byggt för fler personer. Däremot cirka 6 tusen datorer är en annan femma.

Skickades från m.sweclockers.com

Det blir en del värmeutveckling från datorerna.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av skibbetyskott:

Haha han med eyefinity, like a pro.

Hade jag förra gången då jag boka 2 platser och med cosmos chassit XD

Men MAN får ju inte enligt regler av Dreamhack använda mer en runt 275 watt och det gör jag bara med mina hårddiskar så vet inte om jag ska ta med den till summer om man inte får använda den :/

Men jag tyckte detta dreamhack winter va SJUKT mycket bättre en somras, nu va det sjukt bra organiserat och sovsal va TYST I ALLA FALL :):)

Men kön till alla finaler va ju helt SJUKKK lång

Sen gick jag ju runt nu på dreamhack i rosa onpice blev fottad av massa asiater och andra för jag hade en äkta flick version av onepice med 69 på.

All reklam är "bra"

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Onepiece OP

Skrivet av tvelander:

Sen gick jag ju runt nu på dreamhack i rosa onpice

All reklam är "bra"

Hade det när jag drev ett företaget förut. Fredagsmys hette det, och tro mig, det var djävligt bra reklam haha. Gratis dessutom(förutom kostnaden för kläderna/tryck då förstås).

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Socket 1155 - GPU: EVGA GeForce GTX 690 4096MB - Motherboard: MSI Z77A-S01 - Hårddisk: Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB - 2TB Seagate Barracuda 7200rpm - Kylning: Corsair Hydro H80 - 2x 120mm Noctua Silent - Chassi: Fractal Design Core 1000

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av thesmoothman:

Hade det när jag drev ett företaget förut. Fredagsmys hette det, och tro mig, det var djävligt bra reklam haha. Gratis dessutom(förutom kostnaden för kläderna/tryck då förstås).

Det är ju min privata så, det va bara några random som ville ta kort och jag bara va fan skit samma kul grej.

Jag får ju inget ut av det, utan att det just va kul

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Dhw2012 var sjukt nice. Någon som kan säga mig vad ett spel som man visade upp vid en monter hette. Det påminde väldigt mycket om star forge blandat med tribes.

Tacksam för input

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Dhw2012 var sjukt nice. Någon som kan säga mig vad ett spel som man visade upp vid en monter hette. Det påminde väldigt mycket om star forge blandat med tribes.

Tacksam för input

Du menar möjligtvis inte AlienArena? Jag jobbade i den montern

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Du menar möjligtvis inte AlienArena? Jag jobbade i den montern

Det kan det ha varit. Det var på en skärm som satt vid monterns utkant eller hur man nu ska säga det. Kommer du ihåg vad spelet hette?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC