Permalänk

Lite teorier i D3

Hej!

Jag har nu tänkt på lite saker:

Teori 1:
Får man bättre saker som craftas beroende på om man kör en högre act?
Typ Act 1 ger halvdåligt item, act 2 ger bättre osv?

Teori 2:
Får man bättre crafting saker ifall man har 5 Nephalem valors buffs?

Teori 3:
Bättre saker om man identifierar ett item med 5 buffs?

Finns flera saker som man kan tänka på typ...
Frågan är bara vad som stämmer...

Permalänk
Inaktiv

Bättre att köpa färdigt än att crafta skräp.
Resten har jag ingen aning om.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Bättre att köpa färdigt än att crafta skräp.
Resten har jag ingen aning om.

Fast bästa vapnena kommer ju ifrån crafting.
Finns ett enhandsvapen med 1200+ dps med:
Crit, haste, strenght, wep% damage & socket.

Så ja.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej till alla tre teorier

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JohanGashi:

Fast bästa vapnena kommer ju ifrån crafting.
Finns ett enhandsvapen med 1200+ dps med:
Crit, haste, strenght, wep% damage & socket.

Så ja.

Och hur många gånger behöver man crafta för att få det bästa, och vad kostar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Och hur många gånger behöver man crafta för att få det bästa, och vad kostar det?

Hur långt är ett snöre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hur långt är ett snöre?

Runt!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Istället för att heta "lite teorier i D3" skulle tråden heta "lite frågor ang D3... eller ang Crafting"

Men nej till alla frågor.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Istället för att heta "lite teorier i D3" skulle tråden heta "lite frågor ang D3... eller ang Crafting"

Men nej till alla frågor.

Det är väl olika teorier.
Hur vet ni om det inte är så?

& "citatet" till den som skrev ovan om hur mycket de skulle kosta:
visst kostar det 120K/item + massa mats men när man väl får itemet så .... kaos... hehe

Permalänk
Skrivet av JohanGashi:

Det är väl olika teorier.
Hur vet ni om det inte är så?

& "citatet" till den som skrev ovan om hur mycket de skulle kosta:
visst kostar det 120K/item + massa mats men när man väl får itemet så .... kaos... hehe

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men crafting är bara ilvl62 vilket innebär att det aldrig kan bli lika bra som ett droppat item. Dessutom är det rätt dyrt att crafta och det krävs riktigt bra items nu för tiden för att de ska vara värda några större summor.

Angående teori2:
Nej, MF och NV påverkar inte crafting.

Och sist teori3:
Nej statsen rollar när itemet droppar, så det spelar ingen roll om du har 0 eller 5 stacks eller byter till MF gear när de identifierar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanGashi:

Hej!

Jag har nu tänkt på lite saker:

Teori 1:
Får man bättre saker som craftas beroende på om man kör en högre act?
Typ Act 1 ger halvdåligt item, act 2 ger bättre osv?

Teori 2:
Får man bättre crafting saker ifall man har 5 Nephalem valors buffs?

Teori 3:
Bättre saker om man identifierar ett item med 5 buffs?

Finns flera saker som man kan tänka på typ...
Frågan är bara vad som stämmer...

Skulle inte tro nån av teorierna stämmer, däremot så droppas det bättre saker ju högre act du är på.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Istället för att heta "lite teorier i D3" skulle tråden heta "lite frågor ang D3... eller ang Crafting"

Men nej till alla frågor.

Ja precis.

Teori ≠ gissning eller fråga

Teori = förklaringsmodell med starkt bevisstöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Skulle inte tro nån av teorierna stämmer, däremot så droppas det bättre saker ju högre act du är på.

Fast det är inte helt korrekt.
Om du kör Act 1-2 med MP1+ så kan allt rolla ilvl63 stats.

Act 3-4 MP0+ rollar ilvl 63 stats.

Så med lite MP så går det ändå att få bästa dropsen i act 1

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fast det är inte helt korrekt.
Om du kör Act 1-2 med MP1+ så kan allt rolla ilvl63 stats.

Act 3-4 MP0+ rollar ilvl 63 stats.

Så med lite MP så går det ändå att få bästa dropsen i act 1

Nyheter för mig. Då går jag tillbaka och kör act1 igen med mp1 istället för att köra act3 med mp0?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Nyheter för mig. Då går jag tillbaka och kör act1 igen med mp1 istället för att köra act3 med mp0?

Det var ju en av de stora ändringarna i 1.0.5 utöver MP och Uber bossar

Citat:

Affixes on items will now roll their level based on the level of the monster killed rather than the item's level (this applies to all items including random affixes on Legendary and set items)

Det kan du ju göra, fast A3 mp0 är lättare än A1 MP1 samt mer tätt med mobs än A1 överlag så i långa loppet tjänar du på A3.
Vill man dock ha variation så blandar man in lite A1 och A2.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag har en teori om att man får bättre loot när man inte spelat på ett tag.
Hade inte spelat på 2-3 veckor. Första rundan jag kör får jag 2st. legendary och 1 set item (!?)
Sedan har jag spealt konsekvent varje dag någon timma i en vecka. Inte ett skit... Finns andra som har likadan fudneringar kring detta. Någon som känenr samma sak!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag har en teori om att man får bättre loot när man inte spelat på ett tag.
Hade inte spelat på 2-3 veckor. Första rundan jag kör får jag 2st. legendary och 1 set item (!?)
Sedan har jag spealt konsekvent varje dag någon timma i en vecka. Inte ett skit... Finns andra som har likadan fudneringar kring detta. Någon som känenr samma sak!?

Låter rätt otroligt faktiskt. Det borde ju vara tvärtom att man uppmuntrar att spela.

Är det sant så återkommer jag om ett år i så fall. Vilken loot hade jag inte fått då !!

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag har en teori om att blizzard har fifflat sönder med looten. tror inte ens på att den är RNG. inte helt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Låter rätt otroligt faktiskt. Det borde ju vara tvärtom att man uppmuntrar att spela.

Är det sant så återkommer jag om ett år i så fall. Vilken loot hade jag inte fått då !!

Tyckte också det var otroligt, men jag fick den uppfatningen att det kanske stämmer. Har aldirg fått så bra loot som när jag inte hade spelat på en vecka.
2 legend och 1 set i samma runda liksom på ca. 2h spelade.
Har läst att fler upplever samma sak. Tycker också det borde vara tvärtom, om något! men jag hoppas verkligen att´det inte stämmer. Det borde vara ren och skär statistik på looten och vad man får.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Jag har en teori om att blizzard har fifflat sönder med looten. tror inte ens på att den är RNG. inte helt iaf.

Vad är RNG?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vad är RNG?

Random Number Generation

Varje gång man identifyar ett item så ska det enligt dom vara helt random vilka stats det får.
Men jag tror inte på att det är helt random. chansen för att få en bra roll känns lite som att köpa en lott och försöka vinna en miljon.

Permalänk
Medlem

Ja det är inte lätt det där med hur looten fungerar.. Spelade 2 rundor MP4 Alkaizer runs och hitta inget. Körde samma runda på MP0 och fick 2 legendarys så ja ehmm..

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ja det är inte lätt det där med hur looten fungerar.. Spelade 2 rundor MP4 Alkaizer runs och hitta inget. Körde samma runda på MP0 och fick 2 legendarys så ja ehmm..

När du körde MP0, hade du varit inaktiv i sisådär en vecka då?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

När du körde MP0, hade du varit inaktiv i sisådär en vecka då?

Haha nej det körde direkt efter mina Mp4 runs ;D

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JohanGashi:

Det är väl olika teorier.
Hur vet ni om det inte är så?

& "citatet" till den som skrev ovan om hur mycket de skulle kosta:
visst kostar det 120K/item + massa mats men när man väl får itemet så .... kaos... hehe

Nej det är på sin höjd hypoteser.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Tyckte också det var otroligt, men jag fick den uppfatningen att det kanske stämmer. Har aldirg fått så bra loot som när jag inte hade spelat på en vecka.
2 legend och 1 set i samma runda liksom på ca. 2h spelade.
Har läst att fler upplever samma sak. Tycker också det borde vara tvärtom, om något! men jag hoppas verkligen att´det inte stämmer. Det borde vara ren och skär statistik på looten och vad man får.

Var borta i 2 veckor, kom tillbaka och hittade inte en enda legendary på 5 dagar sen började de droppa som godis igen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Var borta i 2 veckor, kom tillbaka och hittade inte en enda legendary på 5 dagar sen började de droppa som godis igen.

Jag tror inte man kan ta dej som exempel för olika teorier. Det regnar ju legendaries på dej hela tiden tycks det.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag tror inte man kan ta dej som exempel för olika teorier. Det regnar ju legendaries på dej hela tiden tycks det.

Så det faktum att jag inte fick en enda på nästan en vecka tyder på att det regnar legendaries på mig hela tiden?
Men det går till och från, vissa dagar inte en enda, andra dagar droppar det flera st per game och den åsikten delas av alla jag hört med förutom de som slöfarmar genom att spela ineffektivt som tycker att det droppas väldigt dåligt överlag.

Under hela helgen som just varit hittade jag hela 3 st som blev brimstones.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Så det faktum att jag inte fick en enda på nästan en vecka tyder på att det regnar legendaries på mig hela tiden?
Men det går till och från, vissa dagar inte en enda, andra dagar droppar det flera st per game och den åsikten delas av alla jag hört med förutom de som slöfarmar genom att spela ineffektivt som tycker att det droppas väldigt dåligt överlag.

Under hela helgen som just varit hittade jag hela 3 st som blev brimstones.

Jag ändrar mej och säger att det regnar lite skurar på dej då. Och om du försöker pika mej angående ineffektiv farming så biter den inte.

Att göra en runda på MP1 går bara marginellt snabbare än MP4 för mej. Mobsen är inte det tidskrävande ,det är förflyttningen mellan dom.
Dock kan jag säga att sedan jag fick min hf-ring den 2012-11-17 så har jag kört i medeltal 2 rundor per dag. Och där har droppats nada.
Så kanske inte regn , mer öken för min del.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W