Permalänk
Medlem

Vad är detta i min dator?

Hej!

Vad är det här för något som sitter i slottet?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

file:///C:/Users/Jesper/Desktop/SDC13193.JPG
Hej!

Vad är det här för något som sitter i slottet?

hur bifogar jag bild från datorn här?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för dator? Imagechack ska funka att använda iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Gå till http://imgur.com/ och tryck ikonen som ser ut som ett moln med en pil uppåt. Välj bild och ladda upp, sen kopierar du bildadressen och postar här i tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

hur bifogar jag bild från datorn här?

Jag brukar ladda upp dem på http://tinypic.com/ den är smidig och enkel.

Sen tar man bara bildlänks-knappen i toolbaren ovanför inlägget man skriver.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Jag brukar ladda upp dem på http://tinypic.com/ den är smidig och enkel.

Sen tar man bara bildlänks-knappen i toolbaren ovanför inlägget man skriver.

http://imgur.com/eUF0o

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

Tack alla.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

Ta en bild bakifrån också, eller finns det ingenting alls på baksidan?

Ser ut som någon slags förlängning/extrapryl som ger dig tillgång till fler portar på baksidan av datorn. Skulle också kunna vara en fläktkontroller.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det ser ut som en fläktkontroller.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det är Fractals Fläktkontroller. KILL IT WITH FIRE!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Det är en fläktkontroller som följer med fractal designs define chassit (ditt).
Bror min har en likadan i sin R3:a

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Det är en fläktkontroller som följer med fractal designs define chassit (ditt).
Bror min har en likadan i sin R3:a

Det är bara en skruv där bak typ en sådan som binder ihop chassi delarna

Skrivet av Slaktardej:

Det är Fractals Fläktkontroller. KILL IT WITH FIRE!

Skrivet av Jalle64:

Ja det ser ut som en fläktkontroller.

Skrivet av Willhelm:

Ta en bild bakifrån också, eller finns det ingenting alls på baksidan?

Ser ut som någon slags förlängning/extrapryl som ger dig tillgång till fler portar på baksidan av datorn. Skulle också kunna vara en fläktkontroller.

Ok då vet man tack för detta. Kan jag flytta den till ett annat slott eller måste den vara just där?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Det är Fractals Fläktkontroller. KILL IT WITH FIRE!

haha Håller med till 100%

Permalänk
Skrivet av Jesper.k:

Det är bara en skruv där bak typ en sådan som binder ihop chassi delarna
Ok då vet man tack för detta. Kan jag flytta den till ett annat slott eller måste den vara just där?

Flytta runt som du behagar.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Ok då vet man tack för detta. Kan jag flytta den till ett annat slott eller måste den vara just där?

Du kan ha den var du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Flytta runt som du behagar.

Skrivet av Marcusk:

Du kan ha den var du vill.

Ok tack så mycket då vet man lite mera. Jag har också en fläkt som inte snurrar har det med den att göra?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Skrivet av Jesper.k:

Ok tack så mycket då vet man lite mera. Jag har också en fläkt som inte snurrar har det med den att göra?

Följ dess sladdar och se.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Ok tack så mycket då vet man lite mera. Jag har också en fläkt som inte snurrar har det med den att göra?

ifall fläkten är kopplad till fläktkontrollen så ja, skruva då på skruvsaken där bak

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Ok tack så mycket då vet man lite mera. Jag har också en fläkt som inte snurrar har det med den att göra?

Följ sladden till den fläkten du har och se vart den går. Går den via controlern så har det förmodligen med saken att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Följ dess sladdar och se.

Skrivet av Zyzz:

ifall fläkten är kopplad till fläktkontrollen så ja, skruva då på skruvsaken där bak

Ok tack igen ska kolla det när jag byter mitt grafikkort på onsdag.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

Lite underligt att så många inte visste vad det var^^

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Det är bara en skruv där bak typ en sådan som binder ihop chassi delarna

Ok då vet man tack för detta. Kan jag flytta den till ett annat slott eller måste den vara just där?

Fractal Designs sunkiga fläktkontroller, om det finns lediga "3/4pins" vita kontakter i moderkort kan du koppla in fläktarna där istället och kasta den i soptunnan om du vill!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oliver91:

Fractal Designs sunkiga fläktkontroller, om det finns lediga "3/4pins" vita kontakter i moderkort kan du koppla in fläktarna där istället och kasta den i soptunnan om du vill!

Vad är det för sunkigt med den? Funkar ok på mitt R3 iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Ok tack igen ska kolla det när jag byter mitt grafikkort på onsdag.

No offense men du verkar inte riktigt ha koll på läget. Okej nu är byta grafikkort en tämligen enkel uppgift men du verkar inte vara speciellt insatt i datorvärlden

Tänk på att gjorda dig med chassiet så att du chassi och grafikkort inte har olika laddning.

Angående fläkten som inte snurrar, testa att koppla den direkt till 12v linan via adapter eller på moderkortet och låt den gå på max. Snurrar den fortfarande inte så bör du kassera fläkten.

Lycka till i alla fall

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad är det för sunkigt med den? Funkar ok på mitt R3 iaf.

den bildar ju en kabelhärva inne i datorn

http://www.inet.se/produkt/5322195/fractal-design-adjust-108-...

jag köpte denna istället som tillåter mig att gömma alla kablar på baksidan av moderkortsplåten med allt annat!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xwerty:

No offense men du verkar inte riktigt ha koll på läget. Okej nu är byta grafikkort en tämligen enkel uppgift men du verkar inte vara speciellt insatt i datorvärlden

Tänk på att gjorda dig med chassiet så att du chassi och grafikkort inte har olika laddning.

Angående fläkten som inte snurrar, testa att koppla den direkt till 12v linan via adapter eller på moderkortet och låt den gå på max. Snurrar den fortfarande inte så bör du kassera fläkten.

Lycka till i alla fall

Antar att du menar ett esd band? för det har jag hemma. Jag har blivit bättre på datorer nu med åren men du skulle ha set mig för ett par år sedan

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Flytta runt som du behagar.

Nej nej, flytta den raskt till papperskorgen. Den är inte bra och skall inte användas enligt min åsikt...

Permalänk
Medlem

Ska jag ta bort befintliga patchar till det gamla grafikkortet när jag byter det?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Lite underligt att så många inte visste vad det var^^

Mm, bilden var ju så otroligt fin...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

När jag köpte mitt fractal chassi använde jag deras fläktkontroller, funkade bra i början men efter några månader gick den sönder. Bättre o slänga den o skaffa en vettig fläktkontroller.