Podcast 9: "Dresscode mjukisbrallor"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 9: "Dresscode mjukisbrallor"

Dreamhack Winter är över och det är dags för redaktionen att sammanfatta äventyren i Jönköping. Dessutom pratas det nya datorer och Årets datorbutik i det senaste avsnittet av SweClockers Podcast.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dresscode Siberia V2

Permalänk
Avstängd

Nice, nu har man nått att lyssna på när man farmar honor i wow ikväll

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Dresscode P12

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IntelAti:

Dresscode Siberia V2

Det är mycket lodigare än mjukisar om något ! sämre lurar får man nästans leta efter på ÖB

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Älskar era Podcasts!:) 24/7 radio podcast plz?

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Det är mycket lodigare och mjukisar om något ! sämre lurar får man nästans leta efter på ÖB

Headset inriktade till gamers är generellt rent skit.

Permalänk
Medlem

Fanns faktiskt inte någon stridsvagn på plats, det va Stridsfordon 90 som de hade ^^ Liten tinkertoy i gemförelse

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Äntligen Inte bara varannan fredag att se fram emot längre

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Högre bitrate på podcast-filen please!
Det bör vara minst 128kbps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuvok:

Högre bitrate på podcast-filen please!
Det bör vara minst 128kbps

I regel behövs inte hög bitrate för tal I och med det extremt okomplicerade ljudet.

Hög bitrate gör det bara jobbigt för mobila enhetet, ofta utan någon vinst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen! Nu har jag något att döda 40 min på jobbet med.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Gott! Jag som antog att det inte skulle komma någon podcast denna veckan eftersom ni varit på DH. Joy!

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu blev det offentligt också, digitala bönder...ja, vi kan väl i alla fall hävda att vi provar allt på mumble.sweclockers.com!

/Icke Bondevar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nästa gång ni ska åka till ett event eller nått så kan jag sponsra en frinatt på valfrit Best Western, Scandic eller Choice. ^^
Vet hur det är att bo på dåliga hotell då jag bor på hotell 3 av 4 veckor i månaden

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nu blev det offentligt också, digitala bönder...ja, vi kan väl i alla fall hävda att vi provar allt på mumble.sweclockers.com!

/Icke Bondevar.

Det blev väldigt många nya ordspråk som blev myntade under helgens skördar på mumble

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pyootr:

Det blev väldigt många nya ordspråk som blev myntade under helgens skördar på mumble

Jo det, skulle det inte släppas en light version av spelet, där en spelare kan ersätta en bot som dräng...?

Skämt åsido så har det varit väldigt roligt att lyssna på när stadspojkar försöker lära sig grunderna i jordbruk och djurskötsel. Mycket humor.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Här har ni grabbar!

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jo det, skulle det inte släppas en light version av spelet, där en spelare kan ersätta en bot som dräng...?

Skämt åsido så har det varit väldigt roligt att lyssna på när stadspojkar försöker lära sig grunderna i jordbruk och djurskötsel. Mycket humor.

"vissa" är stadsgrabbar, har ju 10 meter till närmsta Ko. Hadde nog vart bättre om de fått komma hit och slita lite på gård

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Det är mycket lodigare än mjukisar om något ! sämre lurar får man nästans leta efter på ÖB

Förstår inte alla som skaffar sig Siberia headsets. "Den har en cool färg och LED" ... OCH headset handlar väl om ljud och inte utseende.
Pantade barn endast

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MurrGutt:

Förstår inte alla som skaffar sig Siberia headsets. "Den har en cool färg och LED" ... OCH headset handlar väl om ljud och inte utseende.
Pantade barn endast

Hur det sitter också, liter mer prio på det för gamers.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Missade er och vill gärna träffas, så ni borde göra detta igen på DH summer.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Var inte på DH men fick iallfall några minuters pratstund med er på inet idag:)
(Den förlorade skruven)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Hjälpsam

Jag vill minnas att ASUS Markus var med där på träffen också men han är lite diskret av sig

EDIT, jupp han står bredvid mig långt till vänster på bilden, har svarta Tshirts på oss.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Finns det något bättre än Fredagspanelen och Sweclockers Podcast? Nae, alltså det är helt klart veckans höjdpunkt förutom Dexter och The Walking Dead.

Tackar stort för all tid ni lägger ner på detta, grabbar, det är underbart vad det känns som att Sweclockers har växt i det sista!

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem

Jag har ett par seberia och min son med och vi är nöjda fast vi har ingen version med blinkande lampor på
Sedan om jag har version 1 eller 2 vet jag inte har haft dom i 2 år köpte dom på dh för 2 år sedan för jag glömde min andra lurar hemma.
Dom satt skönt när jag testa dom och ljudet är okej för dom pengarna.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Entusiast

Vart får man tag på reservskruvar till datorer? Min Asus UL30A tappade en skruv för några månader sedan och det vore trevligt med en ny. Har ni en bra dealer?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vart får man tag på reservskruvar till datorer? Min Asus UL30A tappade en skruv för några månader sedan och det vore trevligt med en ny. Har ni en bra dealer?

Jag var på inet idag samtidigt och killen i kassan hänvisade till tillverkaren (asus i detta fall).

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Jag med troll face då??? såg väll glad ut?

Permalänk
Medlem

HARDSTYLE E LÅNGT IFRÅN DÖTT I SVERIGE!!
jag är själv hardstyler och ifrån Sverige kommer en av dom främsta grupperna Wasted Penguinz.
Visst jag känner bara en till hardstyleare men på DH summer 2012 var Noisecontrollers där och en massa annat folk...

Visa signatur

Citera för svar!