Acer Iconia W700 värt att köpa för Windows 8 Pro?

Permalänk
Medlem

tog och slog till på en w700 i5. fungerar bra, har inte hunnit spela ännu men laddar ner civ 5 nu och ska testa det. i desktopmode så fungerar det ok men inte perfekt, det krävs ofta ett extra tryck eller två. en stylus hade varit najs men för kostnadwn så får man mycket. storleken och vikten är inga problem än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

tog och slog till på en w700 i5. fungerar bra, har inte hunnit spela ännu men laddar ner civ 5 nu och ska testa det. i desktopmode så fungerar det ok men inte perfekt, det krävs ofta ett extra tryck eller två. en stylus hade varit najs men för kostnadwn så får man mycket. storleken och vikten är inga problem än så länge.

Vart köpte du den?:) kam du prova typ fifa13 och black ops2 ?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Vart köpte du den?:) kam du prova typ fifa13 och black ops2 ?:)

Intel gpun och tunga 3d spel funkar inte så bra! Finns många benchmarks du kan googla på. Möjligen kan du spela fifa på lägsta upplösningen.

W700 unboxning.

Permalänk
Medlem

Sa ni inte att tangentbord inte följde med? Det gör det ju på filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Sa ni inte att tangentbord inte följde med? Det gör det ju på filmen.

I de amerikanska versionerna medföljer tangentbord. Kanske i andra regioner också, men inte här i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

I de amerikanska versionerna medföljer tangentbord. Kanske i andra regioner också, men inte här i Sverige

Det är ju dock flera här som har denna platta, från sverige, och har tangentbord... plus varför skulle dem ta bortnågot sådant viktigt?

Permalänk
Medlem

Det säger du. Jag vet av personlig erfarenhet att inget medföljer till i3-versionen och en annan kille med i5:an skrev att det inte medföljde något till den heller (klick). Vilka "flera" tänker du på?

Varför? Ptja, man vill kanske slippa att erbjuda olika tangentbords-layouter för olika regioner. Inte vet jag, det kan säkert finnas flera skäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Det säger du. Jag vet av personlig erfarenhet att inget medföljer till i3-versionen och en annan kille med i5:an skrev att det inte medföljde något till den heller (klick). Vilka "flera" tänker du på?

Varför? Ptja, man vill kanske slippa att erbjuda olika tangentbords-layouter för olika regioner. Inte vet jag, det kan säkert finnas flera skäl.

Låter konstigt... varför ska vi betala mer och få mindre ?:(
Men vad får man med? Får man med fodralet åtminnstånde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Låter konstigt... varför ska vi betala mer och få mindre ?:(
Men vad får man med? Får man med fodralet åtminnstånde?

Fodralet följer med. Inget tangentbord. Men det finns en uppsjö av tangentbord att köpa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mettior:

Fodralet följer med. Inget tangentbord. Men det finns en uppsjö av tangentbord att köpa..

Tur att fodralet hänger med Dockan också va?:)
Har du plattan?

Permalänk
Medlem

Stämmer det verkligen att det inte finns någon video-ut på dockan? Och att de plockat bort Thunderbolt kontakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humpe:

Stämmer det verkligen att det inte finns någon video-ut på dockan? Och att de plockat bort Thunderbolt kontakten?

den har väl mini-hdmi?

Permalänk
Medlem

Okej så jag har en viktig fråga...
Jag känner för att köpa en Acer w700 pga bra kvalite och specs till ett väldigt bra pris om man jämför med andra plattor (flera tusen kr billligare)
Men min fråga är...varför så mycket billigare?
Plus... jag hade tänkt mig använde den istället för min skol-laptop...tror ni denna klarar av dessa "krav"? Plus att jag vill kunna avnända den som en ganska "powerful" laptop
Skulle bli jätte glad om ni kunde hjälpa mig
Tack på förhand!:)

Permalänk
Medlem

Om det är någon här inne som har eller har någon koll på iconia w510:

Ska hämta ut min imorgon och tänkte handla mini-usb - usb adapter samt minneskort. Frågan gäller minneskortet, vad kan den läsa för typer?
Klarar den någon av dessa 64gb varianter?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...gb_mb-sgcgb-eu
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv..._hd_video_64gb

Om inte, vad är det bästa den klarar av?

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Okej så jag har en viktig fråga...
Jag känner för att köpa en Acer w700 pga bra kvalite och specs till ett väldigt bra pris om man jämför med andra plattor (flera tusen kr billligare)
Men min fråga är...varför så mycket billigare?
Plus... jag hade tänkt mig använde den istället för min skol-laptop...tror ni denna klarar av dessa "krav"? Plus att jag vill kunna avnända den som en ganska "powerful" laptop
Skulle bli jätte glad om ni kunde hjälpa mig
Tack på förhand!:)

Kan inte svara på varför den är billigare, men vad gäller prestandan så måste man ha klart för sig att det är tal om en potent surfplatta, inte en potent dator. i5-varianten är att jämföra med en ok ultrabook, vilket inte är något prestandamonster jämfört med andra laptops. Om det räcker till, ptja, förmodligen. Beräkningstunga saker kommer ta längre tid, men om det inte hör till de vanligaste arbetsuppgifterna så klarar den sig fint (på pappret) i vardagligare sysslor. Att spela på den (som du av någon anledning verkar inne på) borde ses enbart som en bonus. En del äldre spel fungerar säkert utmärkt, andra spel kanske funkar med låga inställningar och sänkt upplösning. Oavsett så skulle jag inte räkna med att något spel fungerar utan alltså enbart se det som en eventuell bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Kan inte svara på varför den är billigare, men vad gäller prestandan så måste man ha klart för sig att det är tal om en potent surfplatta, inte en potent dator. i5-varianten är att jämföra med en ok ultrabook, vilket inte är något prestandamonster jämfört med andra laptops. Om det räcker till, ptja, förmodligen. Beräkningstunga saker kommer ta längre tid, men om det inte hör till de vanligaste arbetsuppgifterna så klarar den sig fint (på pappret) i vardagligare sysslor. Att spela på den (som du av någon anledning verkar inne på) borde ses enbart som en bonus. En del äldre spel fungerar säkert utmärkt, andra spel kanske funkar med låga inställningar och sänkt upplösning. Oavsett så skulle jag inte räkna med att något spel fungerar utan alltså enbart se det som en eventuell bonus.

Okej, det är så att min skol-laptop har en i3 processor,4gb ram och intel graphics Family... så jag antar att plattan kommer att spöa skiten ur den (om man kollar på pappret)
Anledningen till att jag vill kunna spela på den är för att jag pendlar en hel del till skolan, skulle vara kul om man kunde ta en fifa13 match påväg hem från skolan
Måste säga att jag gillar denna platta väldigt mycket Ska kolla om dem har fått in den i någon affär i örebro, annars ska jag nog känna på i3 modellen då den är samma design o allt för att få in känslan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Om det är någon här inne som har eller har någon koll på iconia w510:

Ska hämta ut min imorgon och tänkte handla mini-usb - usb adapter samt minneskort. Frågan gäller minneskortet, vad kan den läsa för typer?
Klarar den någon av dessa 64gb varianter?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...gb_mb-sgcgb-eu
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv..._hd_video_64gb

Om inte, vad är det bästa den klarar av?

Väldigt tacksam för svar!

Flash-minneskort som stöds microSD, microSDHC
Maximalt stödd kapacitet 32 GB

Permalänk
Medlem

Adamn901: Alright, tack! Otroligt dålig koll på micro sd kort. Men denna vore säker att köpa alltså?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/141185-samsung_micros...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Okej, det är så att min skol-laptop har en i3 processor,4gb ram och intel graphics Family... så jag antar att plattan kommer att spöa skiten ur den (om man kollar på pappret)
Anledningen till att jag vill kunna spela på den är för att jag pendlar en hel del till skolan, skulle vara kul om man kunde ta en fifa13 match påväg hem från skolan
Måste säga att jag gillar denna platta väldigt mycket Ska kolla om dem har fått in den i någon affär i örebro, annars ska jag nog känna på i3 modellen då den är samma design o allt för att få in känslan

Du kan tex spela Counterstrike GO utan problem m.m.
Man får inte glömma att plattan är mindre så en upplösning på 1280x700 eller något sådant är bra grafik på den skärmen
men kräver oehört mycket mindre kraft än 1920x1200. Flera nya spel kommer flyta helt okej på plattan.
Counterstrike 1.6 och Quake 3 Flyter på som bara den på w510 tex så w700 åter dom till mellanmål typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feddy:

Du kan tex spela Counterstrike GO utan problem m.m.
Man får inte glömma att plattan är mindre så en upplösning på 1280x700 eller något sådant är bra grafik på den skärmen
men kräver oehört mycket mindre kraft än 1920x1200. Flera nya spel kommer flyta helt okej på plattan.
Counterstrike 1.6 och Quake 3 Flyter på som bara den på w510 tex så w700 åter dom till mellanmål typ.

Hur tror du den klarar fifa13 och black ops 2? Det är dem två jag hade tänkt spela mest, och Cs kull att höra att Cs flyter på^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Tur att fodralet hänger med Dockan också va?:)
Har du plattan?

Jag har i5 modellen. Dockan följer såklart med.
Den har micro (tror jag) hdmi ut ellermini hdmi ut.. det följer med en kabel så du får vga ut.
Jag använder min till mail excel å word. Ibland lätt driva spel.

Hemma har jag dockan som sitter kopplad med mus å tangentbord samt en skärm.
På jobb å till å från jobb bara plattan.. Har även köpt en pekpenna så det blir lättare att navigera i desctop mode.
Foralet har en hållare för denna så det är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mettior:

Jag har i5 modellen. Dockan följer såklart med.
Den har micro (tror jag) hdmi ut ellermini hdmi ut.. det följer med en kabel så du får vga ut.
Jag använder min till mail excel å word. Ibland lätt driva spel.

Hemma har jag dockan som sitter kopplad med mus å tangentbord samt en skärm.
På jobb å till å från jobb bara plattan.. Har även köpt en pekpenna så det blir lättare att navigera i desctop mode.
Foralet har en hållare för denna så det är bra.

Har du kunnat prova några spel? Jag vill gärna kunna lira fifa13 på den
Skönt att höra att fodralet funkar som "stöd" då jah inte hade orkat släpa med dockan till skolan. Men kan man ladda utan dockan, direkt i plattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Har du kunnat prova några spel? Jag vill gärna kunna lira fifa13 på den
Skönt att höra att fodralet funkar som "stöd" då jah inte hade orkat släpa med dockan till skolan. Men kan man ladda utan dockan, direkt i plattan?

Ja du kan spela på den , men spel i 1080p kan du glömma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Adamn901: Alright, tack! Otroligt dålig koll på micro sd kort. Men denna vore säker att köpa alltså?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/141185-samsung_micros...

Ja det tror jag nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Ja du kan spela på den , men spel i 1080p kan du glömma!

Men frågan är vilka spel

Permalänk
Medlem

Folk inser väl att det är Intels egna Grafik som sitter i plattan ? Jag menar, den är ju inte direkt gjort för att spela på.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Zsf6bX-gIzU

Om man kollar på denna så borde acer w700 med i5 och intel 4000 klara black ops 2 på normala settings

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Har du kunnat prova några spel? Jag vill gärna kunna lira fifa13 på den
Skönt att höra att fodralet funkar som "stöd" då jah inte hade orkat släpa med dockan till skolan. Men kan man ladda utan dockan, direkt i plattan?

Skrivet av Blu3n0va:

http://www.youtube.com/watch?v=Zsf6bX-gIzU

Om man kollar på denna så borde acer w700 med i5 och intel 4000 klara black ops 2 på normala settings

Intel Core i5 3317U vs Intel i7-3770...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Intel Core i5 3317U vs Intel i7-3770...

Men det är väll samma grafik va? Men i5 kan väll inte vara så dålig :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Men det är väll samma grafik va? Men i5 kan väll inte vara så dålig :S

Samma chip, olika frekvenser och ev. cachestorlekar. Därtill är själva processorn betydligt långsammare, att det är en i5:a säger ingenting om prestandan. Ta och leta upp prestandatester med motsvarande hårdvara för sjutton, istället för att ställa samma jäkla frågor om och om igen!