Hur känner ni inför Wii U?

Permalänk

Hur känner ni inför Wii U?

hur många har beställt och när hur känner ni ?:D

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Kittlar lite i lilltån

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Beställde juni 2011 Tagit ledigt halva fredagen så ja jag är väldigt taggad. Samlar mer eller mindre på spelkonsoller så det är alltid jättekul när det släpps ngt nytt.

Permalänk
Medlem

Tagga Wii U om det släpps GTA V till den......... för några imponerande Nintendo titlar kommer det väl knappast dyka upp nu i början?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa i julklapp till grabben (dvs även mig ) om det finns i butik, inte förbokat.. kanske dumt.. men annars får de bli annat tills de finns..

Permalänk

Väntar tills fler titlar lanseras, har dessutom kvar 3 spel på mitt Wii att avsluta så det är ingen panik.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Som (nöjd) Wii-ägare är jag totalt ointresserad av Wii-U.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

New Super Mario Bros. U låter väldigt lockande. Kommer förmodligen skaffa ett Wii U efter jul.

Permalänk

Den är för dyr tycker jag. Väntar in nästa Playstation istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Helt ointressant för mig, men frugan kommer vilja ha en för Mario och Zelda så jag köper nog ett wiiu till henne.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

är sugen, men den är alldeles för dyr och svag.

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk

inväntar premium modellen får den tidigast imorgon senast fre

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Klen å kontrollen verkar enormt obekväm, är snarare den sista konsollen ut i nuvarande generation än den första i nästa. Zelda är alltid kul, dock tråkigt (och konstigt) att Nintendo tillåts köra copy paste på att sina stora titlar, konsoll efter konsoll.. Ska vi gissa att peach å Zelda blir kidnappade igen? Mario ska samla en hög med stjärnor och Link en grapplehook, pilbåge m.m. medan de ska rädda dem?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Den är för dyr tycker jag. Väntar in nästa Playstation istället.

Tror du nästa Playstation kommer vara billigare eller? PS3 kostade ca 6 tusen när den kom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

hur många har beställt och när hur känner ni ?:D

Iskallt intesse...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Klen å kontrollen verkar enormt obekväm, är snarare den sista konsollen ut i nuvarande generation än den första i nästa. Zelda är alltid kul, dock tråkigt (och konstigt) att Nintendo tillåts köra copy paste på att sina stora titlar, konsoll efter konsoll.. Ska vi gissa att peach å Zelda blir kidnappade igen? Mario ska samla en hög med stjärnor och Link en grapplehook, pilbåge m.m. medan de ska rädda dem?

Vore tufft om Zelda blev en krigare och ska ut på äventyr för att rädda Link istället.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Tror du nästa Playstation kommer vara billigare eller? PS3 kostade ca 6 tusen när den kom...

Det sägs att Sony inte vill göra samma misstag igen och att Orbis kommer att kosta mindre, men vem vet.

(Mindre än 3:an dvs...)

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Eftersom älsta grabben är lite för liten och jag tycker det var lite dyrt så kommer jag vänta. Kan tänka mig det om ett år kanske om priset blivit lite bättre och inget annat dyker upp.
Iof kanske vanliga wii duger...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har mer eller mindre vuxit upp med Nintendo så kommer jag
köpa en konsol iaf. Kan dock inte säga exakt när, men det kommer bli ett inköp iaf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Tror du nästa Playstation kommer vara billigare eller? PS3 kostade ca 6 tusen när den kom...

Kan inte tänka mig att dem gör om det igen, blir nog lite att skjuta sig i foten kan man tänka sig.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Tror inte det går att släppa en konsoll som kostar mer än 4000 numera. Gränsen för vad folk är villiga att betala ligger där nånstans.

Permalänk
Medlem

Lite småsugen är man ju, främst för att få lite nya spel. Å andra sidan har Wii'n stått och dammat ett tag nu...
Väntar nog tills nästa PS och Xbox släppts, så får man se vilken som verkar mest intressant. Kommer garanterat inte köpa mer än 1 konsoll denna generation, har ju ändå PC'n att spela på.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Tror du nästa Playstation kommer vara billigare eller? PS3 kostade ca 6 tusen när den kom...

Vem har sagt det? Den kanske är värd sitt pris? Tycker du Wii U är värd sitt pris då? Sen bara för att Playstation 3 kostade 6 tusen när den kom så säger det inget om vad nästa kommer kosta. Jag kommer följa nästa Playstation konsol istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Vem har sagt det? Den kanske är värd sitt pris? Tycker du Wii U är värd sitt pris då? Sen bara för att Playstation 3 kostade 6 tusen när den kom så säger det inget om vad nästa kommer kosta. Jag kommer följa nästa Playstation konsol istället.

Du tycker Wii U är för dyr och ska vänta på nästa Playstation istället, jag tror knappast att nästa Playstation kommer vara billigare än Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Du tycker Wii U är för dyr och ska vänta på nästa Playstation istället, jag tror knappast att nästa Playstation kommer vara billigare än Wii U.

Det är inte så svårt att förstå att han tycker Playstation är mer prisvärd än en wii/wii u och inte att han tror "ps4" blir billigare. Det är en personlig åsikt, personligen tycker jag xbox 360 och ps3 är mer nöje/kr än en wii och tror jag kommer tycka det även om denna nya generationen när alla tre är ute.
Men gillar man nintendos sprattelkontroller och supermario då är det klart att man inte tycker så.
Ska dock inte säga för mycket innan jag fått spela några timmar på en WII u IRL

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Du tycker Wii U är för dyr och ska vänta på nästa Playstation istället, jag tror knappast att nästa Playstation kommer vara billigare än Wii U.

Det vet vi inte. Och även om den blir dyrare kommer den högst troligen passa mig bättre. Precis som att andra föredrar Wii U. Jag säger inte att Wii U är dålig bara det att jag anser den vara för dyr.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Det vet vi inte. Och även om den blir dyrare kommer den högst troligen passa mig bättre. Precis som att andra föredrar Wii U. Jag säger inte att Wii U är dålig bara det att jag anser den vara för dyr.

Då missförstod jag dig, tänkte på ett annat sätt. Själv kommer jag nog varken köpa Wii U, nästa PS eller Xbox. Nintendo har dom roligaste spelen enligt mig, dock så tycker jag Wii U är så konstig. En gigantisk handkontroll man ska titta och pilla på blir bara för mycket, gamla hederliga Gamecube är det som gäller!

Permalänk

Känns för dyr för det man får som det är nu så väntar tills de går ner i pris och har säkerligen då ett större spelutbud att välja bland.
Om nu inte MS hinner släppa något innan det för då blir det deras maskin i stället.

Permalänk
Medlem

För min del blir det både och. Ser ingen anledning att sitta och vänta på ngt nytt när man kan spela på wii u tills de andra får tummarna ur och släpper ngt nytt. Jag kommer köpa nästa xbox och nästa playstation också.

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Då missförstod jag dig, tänkte på ett annat sätt. Själv kommer jag nog varken köpa Wii U, nästa PS eller Xbox. Nintendo har dom roligaste spelen enligt mig, dock så tycker jag Wii U är så konstig. En gigantisk handkontroll man ska titta och pilla på blir bara för mycket, gamla hederliga Gamecube är det som gäller!

Det var nog det vi gjorde bägge två! Jag lär köpa en konsol i alla fall antagligen Playstation jag föredrar det. Ja kontrollen till Wii U känns relativt konstig som sagt men den kanske är bra att spela på trots att det ser lite annorlunda ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I