Google planerar sälja Chromebook under eget varumärke

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Cortex A15 är långt ifrån bästa processorn som finns idag (nu pratar vi datorer om du missat det). Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med "tror". Varför jag tror att den har låg upplösning är för att den har det. Sedan kan man ju läsa ditt uttalande på ett annat sett och då blir svaret att jag tror att en högre upplösning blir för tungdrivet, men jag kan ju ha fel.

Den billigaste Samsung Chromebooken kostar ungefär 2700 svenska riksdaler. Källa på att den säljer dåligt så hänvisar jag till artikeln vi kommenterar, men du kanske inte läst den?
.

Du kanske skulle läsa på lite själv, den har ingen A5 processor, dessutom säger du att processorn är dåligt vilket är allt annat än sant inom ARM marknaden, bland det bästa som finns idag. Jag hoppades på att du skulle fatta det, att jag pratar om ARM och inte jämför med Intels i7.

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden på dessa Chromebooks ?

Jag ser helt klart en vinst i att utrusta elever med sådana istället för dyra plattor eller macbooks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Du kanske skulle läsa på lite själv, den har ingen A5 processor, dessutom säger du att processorn är dåligt vilket är allt annat än sant inom ARM marknaden, bland det bästa som finns idag. Jag hoppades på att du skulle fatta det, att jag pratar om ARM och inte jämför med Intels i7.

Inte? Tycker nog att det sitter en Samsung Exynos 5 i deras billigaste variant, kanske fått det om bakfoten. Jag är fullt medveten om vad den är kapabel till, men jag pratar laptops (där man med lätthett kan trycka i en Fusion/Trinity/i3 utan problem) och du pratar ARM i en laptop. Vilket var det jag poängterade.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

samsungs variant känndes rätt prisvärd för 2700.-.. för en andra eller tredjedator. mer användbart än en surfplatta

man måste nästan pilla på den lite innan man kan uttala sig.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Inte? Tycker nog att det sitter en Samsung Exynos 5 i deras billigaste variant, kanske fått det om bakfoten. Jag är fullt medveten om vad den är kapabel till, men jag pratar laptops (där man med lätthett kan trycka i en Fusion/Trinity/i3 utan problem) och du pratar ARM i en laptop. Vilket var det jag poängterade.

Ja okej, sak samma. Ber om ursäkt för att jag kritiserade dig/ditt inlägg lite väl hårt.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Hur är batteritiden på dessa Chromebooks ?

Jag ser helt klart en vinst i att utrusta elever med sådana istället för dyra plattor eller macbooks.

Upp till 8,5 timmar på en viss modell och 6 timmar på en annan enligt dem själva.

Jag är jävligt sugen på en Chromebook som ersättare till min långsamma jävla Asus 1215N netbook. Har stoppat in en SSD i den och kör Xubuntu men tycker ändå att det går för segt när jag använder den för dess huvudsyfte, nämligen att surfa. Netbooken har även rätt kass batteritid, tveksam skärm och dåligt tangentbord. Ska bli intressant att se hur (om det nu är sant) Googles egna Chromebook står sig på de punkterna. Får den bra recensioner (och släpps i Sverige) blir det definitivt ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Med tanke på att molntjänster blir mer och mer vanlig, så är iden med en dator med renodlat surf-os inte alls någon dum ide. datorn bootar upp "webbrowsern" på bara några sekunder, så är man igång.

Men ska konceptet lyckas, så krävs det att surfdatorn har ett väsentligt mycket lägre pris än en fullfjädrad laptop.

Tror att den visionen är ett par år för tidigt. Folk är inte vana vid det och internetuppkoppling är ändå relativt begränsad fortfarande. Tex flyg, tåg, utomlands. Jag anser att dom är före sin tid Kommer väll sluta med att Apple släpper samma sak om 4 år och alla tycker helt plötsligt det är coolt och dom kan inte leva utan det...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128