Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Abbs:

Hoppas några jobbar nattskift inatt då

Kan vara så att de helt enkelt började sortera svarta först.

Någon som har beställt en svart med Mecenat som fått mail om att telefonen är på väg?

Har beställt med mecenat, dock inte svart utan röd och jag har fått mail som säger att den är "under behandling"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Ändrade till natt och det hjälpte inte Ändra ISO till 800 och det hjälpte inte heller.

Jag hade samma bekymmer, oroblemet är att man "skakar" till telefonen om man använder kamera knappen, nu har jag vant mig men tryck på skärmen så ska du se att det fungerar. Jag har auto-läget på.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Skrivet av TrueCroj:

Tråkiga är att den blir typ 1000 kr dyrare om man köper kontant?

Köp på Elgigantens hemsida då? Dem har flera färger på lager och det är bland dem billigare priserna på den svenska marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkedaman:

Har beställt med mecenat, dock inte svart utan röd och jag har fått mail som säger att den är "under behandling"

Skickades från m.sweclockers.com

När beställde du din? Vill veta om min skickas imorrn om jag beställer idag, annars väntar jag hellre tills jag hållt en i handen innan jag beställer.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Skrivet av dacke666:

Dom svarta börjar leta sig ut från 3 ( en kille på 3's FB skrev att han kan hämta ut sin imon) nu vill jag ha min gula!!

Skickades från m.sweclockers.com

Såg det inlägget jag är nyfiken på när han beställde. Hoppas han svarar på när han beställde den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Jag hade samma bekymmer, oroblemet är att man "skakar" till telefonen om man använder kamera knappen, nu har jag vant mig men tryck på skärmen så ska du se att det fungerar. Jag har auto-läget på.

Det hjälpte inte... Jag kanske har fått en defekt produkt eller något? USB:n är skitseg och det gick inte att använda vantar på skärmen heller... Ja jag provade olika vantar och känsligheten var på hög.

Permalänk

Skickar Halebop ut imån eller på fredag?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

15:28 fick jag mail från halebop att min svarta lumia är på väg. Jag beställde den 19:e oktober.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Skrivet av Mellberg:

När beställde du din? Vill veta om min skickas imorrn om jag beställer idag, annars väntar jag hellre tills jag hållt en i handen innan jag beställer.

Den 24 november, kan återkomma senare och säga till om den skickats!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ZaRreE:

15:28 fick jag mail från halebop att min svarta lumia är på väg. Jag beställde den 19:e oktober.

De va som fan!! Då beställde jag den gula försent 28e oktober!!!

Aja jag har ingen brådska..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Sugen på att byta ut min iPhone 4, men måste känna på en Lumia 920 först

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jaha undrar om det börjar röra på sig hos Telenor den här veckan eller inte, med tanke på att ingen på företaget verkar ha någon koll alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

15:28 fick jag mail från halebop att min svarta lumia är på väg. Jag beställde den 19:e oktober.

Känns bra att de svarta modellerna rör på sig från halebop! Hoppas bara de packar min imorrn. Beställde 22 okt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjm1891:

Jaha undrar om det börjar röra på sig hos Telenor den här veckan eller inte, med tanke på att ingen på företaget verkar ha någon koll alls.

Nä, jag börjar tappa tron faktiskt.. om den inte ens kommer nästa vecka så blire nog inte telenor mer för mig =/
ett vettigt svar skulle faktiskt inte skada men dom vet nada.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Tråkiga är att den blir typ 1000 kr dyrare om man köper kontant?

Den kostar lika mycket i butik, iallafall på Elgiganten om du nu inte menar mecenat rabatten.

5490:- står det på El-gigantens senaste reklamblad. 29.e står det som säljstart, men ringde dem och dem sa att den kommer in i butik på fredag, 30.e

Dem ska lägga undan den första svarta åt mig. Kommer nog kosta på försäkring ifall den skulle försvinna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

öhhhh.... bevisar ju bara att det inte går å lita på leveransdatumen som företagen skriver ut O.o

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

öhhhh.... bevisar ju bara att det inte går å lita på leveransdatumen som företagen skriver ut O.o

Och inte heller vad deras support säger... skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Nä, jag börjar tappa tron faktiskt.. om den inte ens kommer nästa vecka så blire nog inte telenor mer för mig =/
ett vettigt svar skulle faktiskt inte skada men dom vet nada.

Det är just det! Fattar inte att samma företag kan ge så olika svar. Frågade på chatten för en stund sedan och fick detta.

Jag: "Hej är antagligen inte ensam om att undra detta, men har ni någon uppdaterad leveransinfo ang. lumia920?"
11/28/2012 11:04:57PM Kundservice (xxx): “Hejsan xxxxx, dessvärre har vi inte det mer än att telefonen släpps imorgon och börjar skickas.”
11/28/2012 11:05:36PM Jag: "ok så ni kommer att börja skicka imorrn? går envisa rykten om att ni är försenade."
11/28/2012 11:06:38PM Kundservice (xxx): “Vi har inte fått någon information ännu eftersom telefonen inte har släppts "på riktigt" än. Återkom gärna imorgon så kan vi kolla upp det.”
11/28/2012 11:06:51PM Jag: "ok"
11/28/2012 11:06:53PM Sessionen avslutad

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadik555:

Den kostar lika mycket i butik, iallafall på Elgiganten om du nu inte menar mecenat rabatten.

5490:- står det på El-gigantens senaste reklamblad. 29.e står det som säljstart, men ringde dem och dem sa att den kommer in i butik på fredag, 30.e

Dem ska lägga undan den första svarta åt mig. Kommer nog kosta på försäkring ifall den skulle försvinna.

Men jag menar, om jag tecknar ett abonnemang i två år så blir kostnaden för telefonen runt 4200 kr. Jag har inte beställt ännu och orkar inte vänta i +5 veckor så får nog köpa telefonen kontant och sen köra på något abonnemang. Kommer inte ihåg vad jag skrev tidigare hehe *(:

Sen tänkte jag på en till sak, på tre.se om man tar surf max så får man mobilen "gratis" alltså att man betalar inget extra för mobilen. Priset ligger på 299 oavsett om man tar abonnemanget med eller utan mobil :S. Förstår ni vad jag menar? om jag redan har en telefon och vill teckna mobil surf max för 299 kr så kostar det ju lika mycket som att köpa med ett abonnemang. Kostar ju fortfarande 299 kr :S haha damp

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

öhhhh.... bevisar ju bara att det inte går å lita på leveransdatumen som företagen skriver ut O.o

Skrivet av betan:

Och inte heller vad deras support säger... skumt

Det har redan tagits upp tidigare att Dustin fick in väldigt få enheter (ensiffrigt på vissa färger). Det är väl därför inte fel av dem att ange datumet då majoriteten av beställningarna kommer att gå iväg.

Permalänk
Medlem

Fick min tidigt idag frånTele2, skönt att för en gång skull få telefonen tidigare än planerat.

Permalänk
Medlem

Köpläge eller ?

Nu när mobilen ramlat in hos många, så vore det trevligt att få höra/läsa era intryck av den.

Har läst en del från andra ägare i usa ( windows phone central ) som rapporterar in deras intryck, men det hade förstås vart intressant hur den mottas på hemmaplan.

Jag minns när jag köpte min "gamla " SE arc och läste med intresse om alla fel och brister den hade och jag tvekade förstås innan jag slog till, men den har varit den bästa ( hittils ) mobil som jag ägt och hoppas nu att denna kan ta över tronen.

Det jag vill höra är hur flytet är i wp8, känslan i material, ev. damm i front kameran, skydds skal eller ej, färg och ev. "halhet" etc..

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Sen tänkte jag på en till sak, på tre.se om man tar surf max så får man mobilen "gratis" alltså att man betalar inget extra för mobilen. Priset ligger på 299 oavsett om man tar abonnemanget med eller utan mobil :S. Förstår ni vad jag menar? om jag redan har en telefon och vill teckna mobil surf max för 299 kr så kostar det ju lika mycket som att köpa med ett abonnemang. Kostar ju fortfarande 299 kr :S haha damp

Jag har benat lite i det där och du har både rätt och fel.
Helt rätt, abonemanget kostar samma oavsett om du tar mobil eller inte.
Lite fel, du kan ta deras billigaste abonemang för 49 i månaden och lägga till största surfpaketet, då betalar du 199 och har exakt samma abonemang. De gömmer det lite men man ser på "bilden" att det är det "paketet" man får plus en telefon.

Du betalar med andra ord 100 kr/mån för mobilen.

Permalänk
Medlem

Får se om folket på Halebop börjar jobba snart så de kan börja skicka ut telefoner. Om de nu inte bara fick in svarta.

Vad jag vet har ingen som har beställt röd, gul eller vit fått mail från Haleboo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Får se om folket på Halebop börjar jobba snart så de kan börja skicka ut telefoner. Om de nu inte bara fick in svarta.

Vad jag vet har ingen som har beställt röd, gul eller vit fått mail från Haleboo?

Väntar på en vit från Halebop och jag hoppas på att få höra något idag. Är på köplats 40, men jag räknar med att jag har den i handen tidigast måndag tisdag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Väntar på en vit från Halebop och jag hoppas på att få höra något idag. Är på köplats 40, men jag räknar med att jag har den i handen tidigast måndag tisdag..

Kan riktigt se framför mig hur en ensam kille/tjej jobbar på lagret. Det har kommit pallar med telefoner, men han är ensam och går sakta fram till första pallen med enheter som råkar vara svarta. Han tar en telefon, går till datorn där orderprogrammet ligger, skriver ut en adresstag och gör klart paketet. Sen börjar han om... andra pallar skymtas i bakgrunden med gula, röda och vita telefoner. Plötsligt ringer telefonen, det är från dagis. Han/hon får gå hem och VABa.

Samtidigt på telenors lager; Man letar förbrilt efter nycklarna så man kan komma in och kontrollera vad som överhuvudtaget finns där.

Permalänk
Skrivet av pjm1891:

Jaha undrar om det börjar röra på sig hos Telenor den här veckan eller inte, med tanke på att ingen på företaget verkar ha någon koll alls.

Jag har precis varit i chatt med Telenor...hoppas att det stämmer vad han säger

• Hej
• kan du kolla hur det ser ut med leverans av min lumia ?
• den släpps idag
• har beställt den 6 veckor sen
• xxxxxxxxxxx
• Hej xxxxxx. Jag skall kolla upp det, ett ögonblick.
• Telefonen ska vara på väg till dig idag. Du kommer inom kort att få hem en avi för att hämta ut telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gele77:

Kan riktigt se framför mig hur en ensam kille/tjej jobbar på lagret. Det har kommit pallar med telefoner, men han är ensam och går sakta fram till första pallen med enheter som råkar vara svarta. Han tar en telefon, går till datorn där orderprogrammet ligger, skriver ut en adresstag och gör klart paketet. Sen börjar han om... andra pallar skymtas i bakgrunden med gula, röda och vita telefoner. Plötsligt ringer telefonen, det är från dagis. Han/hon får gå hem och VABa.

Samtidigt på telenors lager; Man letar förbrilt efter nycklarna så man kan komma in och kontrollera vad som överhuvudtaget finns där.

du fick mitt humör att gå från botten till toppen ! hhaha..

Skrivet av Leonardo131078:

Jag har precis varit i chatt med Telenor...hoppas att det stämmer vad han säger

• Hej
• kan du kolla hur det ser ut med leverans av min lumia ?
• den släpps idag
• har beställt den 6 veckor sen
• xxxxxxxxxxx
• Hej xxxxxx. Jag skall kolla upp det, ett ögonblick.
• Telefonen ska vara på väg till dig idag. Du kommer inom kort att få hem en avi för att hämta ut telefonen.

ooh.. brevlådan it is

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

15:28 fick jag mail från halebop att min svarta lumia är på väg. Jag beställde den 19:e oktober.

Och jag som satt hela kvällen igår och väntade på mail om min svarta..
Jag beställde den 16 oktober..
Fan vad man blir särbehandlad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro, CM storm Enforcer, 3x 4Gb Corsair Vengeance 1600 MHz, Core i7 2600k @4,4 GHz, Asus ROG 7970 Matrix, Corsair tx650w, Asus xonar dIIx, Steelseries 6Gv2, Mionix Naos 8200