Baldur's Gate Enhanced Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

När Android-versionen kommer lär det ju bli ett köp.

Funderar faktiskt på spelet till plattan jag med, får ju så många timmar för några dollar

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Jag såg en trailer till spelet igår och ärligt talat, hur mycket jag än älskar Baldurs Gate-serien vet jag inte om jag har någon större lust att plocka upp spelet igen. Tänk på det inte är lika bra som man minns det, så förstör man sitt fina minne. Nej, kanske bättre då att spela nya spel och drömma om de forna dagar då man spelade Bg och Panescape Torment.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Entusiast

Laddar ner spelet nu, riktigt taggad!

Edit: Verkar som dem låser upp spelet kl 22:00 ikväll, kunde inte logga in efter spelet var nedladdat så får vänta tills dess..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Laddar ner spelet nu, riktigt taggad!

Edit: Verkar som dem låser upp spelet kl 22:00 ikväll, kunde inte logga in efter spelet var nedladdat så får vänta tills dess..

Med ditt nick är det en lågoddsare att du är taggad =)..

Var står det 22.00? Nånstans jag läste så stod det 8 PM UK time så jag trodde det skulle vara nu 21 svensk tid.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ta och köpa det nu men sidan verkar ju inte må så bra...

Permalänk
Medlem

Jag förbokade för flera månader sen och preloada men den ladda bara ner 1.3GB idag när jag kom hem från jobbet så sa den att jag tydligen skulle ha 1.8GB och den laddar ner resten i 88 Byte/s så det här lär ju ta 100 år

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar som att det kom en ~500MB stor uppdatering alldeles här på slutet, hade också preloadat men satte igång launchern i morse och då tankade den i hygglig fart.

Dock snackar ju Trent Oster om ytterligare någon uppdatering:

Citat:

The update is uploading. We had to patch close to 100 mb to fix a few bugs so it will take a bit of time. Please be patient. Please?

https://twitter.com/TrentOster/status/273885629513859072

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Verkar som att den tankar 1,7 -> 1,8 GB nu så verkar som att jag får den där nya uppdateringen till slut... (~40kB/s)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hmm jag kan spela det nu, men det verkar fan inte funka i wnidows 8...

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Hmm jag kan spela det nu, men det verkar fan inte funka i wnidows 8...

Vad händer (inte?)?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det funkar visst i windows 8, ändrade till mit nvidia kort i laptopen så fungerade det perfa

yay

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad händer (inte?)?

ta bort 766.beam
och 766.status under 0766 mappen

så skall du få updaten på 100 mb som skall göra så att man kan spela spelet.
fungerade för mig iallafall.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

så ruttet, nu är det tillbaks till gamla loader-läget igen. Står bara preload complete och länkar till manualer och forum (som är nere för underhåll). Lite illa att de är så dåligt förberedda.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

så ruttet, nu är det tillbaks till gamla loader-läget igen. Står bara preload complete och länkar till manualer och forum (som är nere för underhåll). Lite illa att de är så dåligt förberedda.

När du väl fått ned den där sista uppdateringen så går det att spela iaf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

När du väl fått ned den där sista uppdateringen så går det att spela iaf.

Den började tanka ner något skumt nog från 1.3 gb och som enligt loadern iaf nådde 1.8 gb. Förstår inte riktigt vad det är med den för det händer inget mer nu. Bara den vanliga texten som dyker upp som innan releasen.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

ush nu har den kommit till 1.4GB och den går i under 10 B/s

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som känner till om det finns en xp-cap remover för bg ee? Når max level annars ganska fort om man gillar att spela solo :/.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Missade BG när jag var liten. Sugen på att testa det nu. Någon som gillar denna nya versionen? Paddan eller PC bäst?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Någon som har några gameplay bilder, alltså egna bilder och inte "pr-bilder".

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;12943907']Någon som känner till om det finns en xp-cap remover för bg ee? Når max level annars ganska fort om man gillar att spela solo :/.

Du kanske har googlat dig till svaret redan, men om inte så finns det tydligen någon fil som man bara kan ändra i och sätta en ny xp-cap. Kommer inte ihåg vilken fil det var, men det fanns en tråd aldeles nyligen om just detta på officiella forumet. Leta där så lär du nog hitta svaret. (OBS: gäller PC)

Visa signatur

Dator: ASUS Pro WS X570-Ace - Ryzen 5 3600X vattenkyld - 4x8GB GSkill Ripjaws V 3600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Corsair Force MP600 1 TB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato Firmware

Permalänk

Hur går det för alla? Är ni nöjda? Själv måste jag vänta tills på söndag då polaren kommer hem så vi kan spela tillsammans, sjukt taggad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Hur går det för alla? Är ni nöjda? Själv måste jag vänta tills på söndag då polaren kommer hem så vi kan spela tillsammans, sjukt taggad!

Känns precis som BGtutu
Jag hade nog förväntat mig mer förbättringar, så som att få bort de småsaker man irriterat sig på med orginalet
MP är fortfarande lika krånglig, Går bara att ansluta med direkt med IP precis som förr, trodde det var en av grejerna de skulle fixa :/
Pathfinding är lika dålig som den var innan.
Det har lite buggar fortfarande, så som att man i multiplayer inte kan sova i Inn

MEN det är fortfarande samma grymma spel!
Dom har ordnat lite bättre invetarie, man ser mer stats där etc
Questlog är bättre.
Nya finare filmsekvenser

Jag kör nu en dvärg Kensai, har glömt bort hur svår BG kan vara innan man börjar levla upp

Permalänk

Dator eller Ipad? Hjälp!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, det nya introt.
Vad fan tänkte dom?

AI och pathfanding verkar de inte ha rört.
De får allt patcha på rätt duktigt innan jag ska tycka det är värt pengarna de vill ha för det.
Har BG1 o BG2 på GoG och det har aldrig varit några problem att köra med TuTu.

Har det namnet Enhanced för att sälja bättre eller kan de verkligen visa på RIKTIGA förbättringar

C

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dvudd:

Känns precis som BGtutu
MP är fortfarande lika krånglig, Går bara att ansluta med direkt med IP precis som förr, trodde det var en av grejerna de skulle fixa :/P

Men om man går in i multiplayermenyn så står det att detta kommer att bli bättre. När det sker är iofs en annan femma.

Skrivet av Ninotramp:

Dator eller Ipad? Hjälp!

Det är ännu ej godkänt för lansering på iPaden av Apple. Kommer att ske ngn gång nästa vecka troligen. De hade det klart, men så upptäckte de nya buggar så de fick ta tillbaka det igen :S
Till iPaden kommer spelet att vara billigare (kring 50 SEK), men då får man inte alla karaktärer m.m. För att få samma grejor som till PC:n så får man ladda hem DLC:s, och då landar man på kring 100 SEK tror jag...

Hursomhelst har jag lagt upp två filmer på YouTube med mina initiella intryck:
Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=HD-ZniyXjlc
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=E_10N1Xy4zg&feature=youtu.be

I del 2 buggar det sig då jag inte kan öppna första dörren till Candlekeep Inn

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Baldur's Gate *1*? Det var ohyggligt irriterande, vartannat steg man tog (bokstavligen vartannat) fick man ett random encounter, fienderna flydde ofta när de tagit skada men encounter avslutades inte förrän de var döda så man kunde få tillbringa en halvtimme med att jaga runt ett skadat monster på kartan för att försöka tränga in det i ett hörn så man kunde få in några träffar på det. Efter 50 gånger var det inte så kul. Finns mycket bättre gamla RPG'er, som Curse of the Azure Bonds. Eller Planescape: Torment.

Baldur's Gate *2* var det bra spelet i serien.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Najk:

Men om man går in i multiplayermenyn så står det att detta kommer att bli bättre. När det sker är iofs en annan femma.

Det är ännu ej godkänt för lansering på iPaden av Apple. Kommer att ske ngn gång nästa vecka troligen. De hade det klart, men så upptäckte de nya buggar så de fick ta tillbaka det igen :S
Till iPaden kommer spelet att vara billigare (kring 50 SEK), men då får man inte alla karaktärer m.m. För att få samma grejor som till PC:n så får man ladda hem DLC:s, och då landar man på kring 100 SEK tror jag...

Hursomhelst har jag lagt upp två filmer på YouTube med mina initiella intryck:
Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=HD-ZniyXjlc
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=E_10N1Xy4zg&feature=youtu.be

I del 2 buggar det sig då jag inte kan öppna första dörren till Candlekeep Inn

Bra gjort !! Tror såna spel som du inte vet någonting om och inte har några förväntningar på är spel som du kommer tycka är bäst. Samma sak hände för mig när jag testade TES III: Morrowind helt random. Helt fängslad och plötsligt var alla andra spel tråkiga då Morrowind var så mycket bättre. Har egentligen inte gillat något spel sen jag spelade Morrowind.

Nu ska jag börja spela och jäklar vad taggad jag är!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar mycket lovande, men jag skulle vilja anmärka på ett väldigt(för mig) stort problem.

I de gamla spelen kunde man ställa om "Frames per second" från 15 upp till 60, och detta har medfört att man sluppit blivit så fruktansvärt otålig.

Detta fungerar dessvärre inte längre. I och med att fånarna tagit bort den gamla inställningsmenyn finns detta alternativ inte längre kvar, och inte ens om man går in i baldur.ini och ändrar den manuellt blir det någon skillnad.

Spelet är nu låst till 30fps, och det känns verkligen inte som något man vill leva med, eftersom att man tidigare klarat ut spelet x antal ggr, och kan de flesta scenerna utan och innan.

Hjälp mig, någon! :'(

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Någon som börjat köra med några mods ännu? Mods har börjat dyka upp men ingen som intresserat mig.

Edit: Jag måste passa på att tipsa om dessa, det är portraits i bg2 style på kändisar som tex Arnold, Sean Connery och Halle Berry.

http://mynameisnotlilly.voltronarmy.com/?p=1932

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Medlem

Sweet

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |