Permalänk
Medlem

Nätagget är nu fixat! Följde schemat och rättade till de som satt fel så nu har jag testkört datorn och installerat win8 idag. Dessvärre verkar det som att pumpen till Arctic kylaren är defekt, den ger ifrån sig ett vibrerande och jobbigt ljud. Så blir nog att skicka tillbaka till alina.

Här kommer dagens uppdatering!

Moderkort och minnen på plats, lite besviken över den gula färgen på minnena men tror inte det kommer synas så mycket sen.

Närbild.

Fläktar på plats.

Corsairs nya H80i monterad.

Arctic Accelero Hybrid och monterad o klar.

Sådär då är nästan allt monterat. Saknas gör att koppla in SSD diskarna och lite kablar i nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Nätagget är nu fixat! Följde schemat och rättade till de som satt fel så nu har jag testkört datorn och installerat win8 idag. Dessvärre verkar det som att pumpen till Arctic kylaren är defekt, den ger ifrån sig ett vibrerande och jobbigt ljud. Så blir nog att skicka tillbaka till alina.

Här kommer dagens uppdatering!

Härligt att du fick ordning på nätagget! Börjar se riktigt schysst ut inuti! Ska du göra något med slangarna från raddarna?

typ sånahär kanske?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Härligt att du fick ordning på nätagget! Börjar se riktigt schysst ut inuti! Ska du göra något med slangarna från raddarna?

typ sånahär kanske?

Yes det var skönt! Tack för idén får fundera på det när allt är klart, funderade ett tag på om jag skulle spraya slangarna men tvekar lite då dom är så mjuka.

Permalänk
Medlem

Nice, detta ska följas. Diggar färgschemat (just för att det får en och tänka på ett visst lag(SM GULD!)). Skämt och sido, kul att alla inte kör på blå/svart, röd/svart eller vit/xxx. I övrigt ser det stilrent och bra ut med själva bygget och modifieringar än så länge. Keep it up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Yes det var skönt! Tack för idén får fundera på det när allt är klart, funderade ett tag på om jag skulle spraya slangarna men tvekar lite då dom är så mjuka.

ja färgen lär nog spricka rätt lätt då :/

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Inaktiv

Sedär, börjar ju arta sig gamle vän

Permalänk

Ska det monteras in ett fönster också så du kan se ditt fina bygge och hårda arbete?

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Yes det var skönt! Tack för idén får fundera på det när allt är klart, funderade ett tag på om jag skulle spraya slangarna men tvekar lite då dom är så mjuka.

Någon som kan fungera på slangarna är gul gängtejp, ifall du kan hitta det. Jag vet att folk har använt det för att färga slangarna på H80/H100 förut. Ingen aning ifall det ens finns i gult däremot, men det går alltid att kolla.

Grymt snygg build, jag gillar verkligen monteringen av radiatorn i fronten (Min sitter i botten av chassit då det är så mycket skit i vägen där fram). Hoppas det löser sig för dig med pumpen och att min feedback hjälpte dig lite iaf Ser fram emot att få se hur projektet fortlöper.

//Hukkie

Visa signatur

NZXT Phantom White / i7 2600K @ 4.6GHz (Corsair H80i) / ASUS Sabertooth P67 / EVGA GTX680 FTW 4GB (Arctic Accelero Hybrid) / Intel 520 Series 120GB / WD Black Edition 1.5TB / Corsair Vengeance 16GB 1600mhz CL9 (Corsair Airflow Fan) / Corsair AX850 (White sleeved cables) / BenQ XL2420T 120hz / Razer BlackWidow / SteelSeries Sensei + Razer Goaliatus Speed Edition / SteelSeries Siberia V2 Black & Gold

Permalänk
Medlem

Börjar se fantastiskt fint ut. Hoppas bara att SAIK håller hela vägen!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjolle:

Nice, detta ska följas. Diggar färgschemat (just för att det får en och tänka på ett visst lag(SM GULD!)). Skämt och sido, kul att alla inte kör på blå/svart, röd/svart eller vit/xxx. I övrigt ser det stilrent och bra ut med själva bygget och modifieringar än så länge. Keep it up!

Tackar, ja lite så jag tänkte också. Speciellt blåsvart och rödsvart är väldigt vanliga så ville sticka ut lite.

Skrivet av Spille:

ja färgen lär nog spricka rätt lätt då :/

Det jag tänker också, som sagt får se hur det ser ut färdigt eller om jag behöver piffa upp slangarna lite också. Tack igen för tipset!

Skrivet av anon99565:

Sedär, börjar ju arta sig gamle vän

Snart så kommer jag och härjar på slagfältet igen

Skrivet av kaffepulver:

Ska det monteras in ett fönster också så du kan se ditt fina bygge och hårda arbete?

Tanken har slagit mig, plus är att det är snyggt att se in på sin skapelse. Minus är att det troligtvis skulle bidra till en högre ljudnivå, eller vad tror du? Om inte så ska jag överväga det ännu en gång

Skrivet av Hukkie:

Någon som kan fungera på slangarna är gul gängtejp, ifall du kan hitta det. Jag vet att folk har använt det för att färga slangarna på H80/H100 förut. Ingen aning ifall det ens finns i gult däremot, men det går alltid att kolla.

Grymt snygg build, jag gillar verkligen monteringen av radiatorn i fronten (Min sitter i botten av chassit då det är så mycket skit i vägen där fram). Hoppas det löser sig för dig med pumpen och att min feedback hjälpte dig lite iaf Ser fram emot att få se hur projektet fortlöper.

//Hukkie

Jag hoppas bara att inte dörren ger för mycket motstånd så att den varma luften inte ventileras ut ordentligt. Jag har idag varit i kontakt med Alina och dom skickar ut en returfraktsedel så jag kommer få den utbytt till en ny, förhoppningsvis har jag den i mitten av nästa vecka. Dom kommer även öppna och testköra den nya för att säkerhetsställa att den inte har samma defekt. Tack för hjälpen tidigare i veckan!

Skrivet av Rocklets:

Börjar se fantastiskt fint ut. Hoppas bara att SAIK håller hela vägen!

Hehe jag håller mig neutral i den frågan utan att blanda in några personliga idrottsliga åsikter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av X-oiL:

Snart så kommer jag och härjar på slagfältet igen

Det tycker jag

När e du klar då?