Battlefield Week – tio år på slagfältet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tony32:

Aldrig haft så kul i ett spel någonsin som i Battlefield 2142. Bästa BF spelet genom tiderna imo. Tycker det är synd att många inte ens gav det spelet en chans då det spelet var otroligt roligt. Mycket unlocks, roliga maps och det bästa, titan gamemodet. Helt galet underbart. Måste leta fram skivan och lira när denna dagen kommer!

Håller med som sagt tidigare. Har för mig at BF3 eller om det var BC2 som innehåller hints till 2143 på vissa maps. Kolla upp det!

Edit: Battlefield Vietnam var även riktigt awesome. Spelade dock aldrig det online, bara lan med polarna. Lyfta fordon med stora helikoptern var sjukt awesome. Även flygplanens napalm bomber <3

Håller på och konfigurerar dem nu, säger följande namn dig något? Verdun, Suez Canal, Camp Gibraltar, Cerbere Landing?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flaxehytt:

Just bilderna i denna artikel är ju såklart från Google (eller liknande)... men jag kan inte se att SweClockers har satt ett eget watermark på dom??
Så länge bilderna inte är upphovsrättsskyddade så ser jag inget fel med att hämta bilder från nätet.

Innan kunde man klicka på dom, men inte nu längre.
Då var det ett genomskinligt Watermark där nere i högra hörnet "Sweclockers.com"

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Dwightschrute:

Innan kunde man klicka på dom, men inte nu längre.
Då var det ett genomskinligt Watermark där nere i högra hörnet "Sweclockers.com"

Dra på trissor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Nu kanske man skulle passa på och fråga en sen och dum fråga. Jag spelade mycket bf1942 och Vietnam. Hade tänkt att hoppa på bf3 tåget när det kom men det blev aldrig av. Nu till min fråga. Tänkte att jag skulle köpa det för ett tag sen men det är hur mycket paket och varianter som helst. Vad är det man ska köpa? Ett av dem senaste paketen som kom var små intensiva banor?

Skickades från m.sweclockers.com

Köp "Battlefield 3 Premium Edition" (Inte "Battlefield 3 Premium" som bara är expansionerna), det är grundspelet samt alla expansioner som har och kommer komma plus lite extra smått och gott.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Aldrig haft så kul i ett spel någonsin som i Battlefield 2142. Bästa BF spelet genom tiderna imo. Tycker det är synd att många inte ens gav det spelet en chans då det spelet var otroligt roligt. Mycket unlocks, roliga maps och det bästa, titan gamemodet. Helt galet underbart. Måste leta fram skivan och lira när denna dagen kommer!

Njaa.. En del unlocks var rikigt roliga men nästan alla vapen var i princip värdelösa. Det var ju till exempel omöjligt att skjuta någon på längre avstånd med krypskyttens automatkarbin, vilket var fullt möjligt med k-pistar så som MP5 i BF2.
Kartorna var dock jäkligt bra. BF2 hade bra kartor, men 2142 tog det ett steg längre. Med BF3 tog de 5 steg tillbaka.

Skrivet av Juicis:

Nu kanske man skulle passa på och fråga en sen och dum fråga. Jag spelade mycket bf1942 och Vietnam. Hade tänkt att hoppa på bf3 tåget när det kom men det blev aldrig av. Nu till min fråga. Tänkte att jag skulle köpa det för ett tag sen men det är hur mycket paket och varianter som helst. Vad är det man ska köpa? Ett av dem senaste paketen som kom var små intensiva banor?

Skickades från m.sweclockers.com

Don't do it man! Jag tror du kommer bli väldigt besviken.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Helvete, hade gärna varit med om inte helvetes moderkortet och nätagget gått sönder.....

Brukar aldrig vara med på sånt här men fan, låter riktigt kul, ser ut att bli proppfullt pga fokus på dom olika spelen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Inaktiv

Helikoptrarna i bf3 är rent skräp jämfört med bf2. Så otroligt drygt dom gjort det, med alla noob vapen mot flyg överallt.
Infanteri delen är okej tycker jag dock. Synd bara man inte kan briljera som i bf2 med helisarna, det var sjukt kul att äga upp alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grip-:

Köp "Battlefield 3 Premium Edition" (Inte "Battlefield 3 Premium" som bara är expansionerna), det är grundspelet samt alla expansioner som har och kommer komma plus lite extra smått och gott.

Tack för info

Skrivet av Moriquende:

Njaa.. En del unlocks var rikigt roliga men nästan alla vapen var i princip värdelösa. Det var ju till exempel omöjligt att skjuta någon på längre avstånd med krypskyttens automatkarbin, vilket var fullt möjligt med k-pistar så som MP5 i BF2.
Kartorna var dock jäkligt bra. BF2 hade bra kartor, men 2142 tog det ett steg längre. Med BF3 tog de 5 steg tillbaka.

Don't do it man! Jag tror du kommer bli väldigt besviken.

ja jag vet inte, har varit kluven länge. Som det skrevs tidigare i tråden så vart jag väldigt besviken att dom la ner BF 1943.
Det hade varit nåt som skulle slå ordentligt tror jag.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Kommer kika in på 1942, BF2 och förmodligen lite BF3 också om det finns plats på servrarna, ska bli skoj

Permalänk

Synd bara att Origin's version av BF1942 var fullkomligt ospelbar, då den saknar basic funktioner som strafe och prone (ligga ner).
Men å andra sidan så är det kanske inte så konstigt att det osar fail om en sak från EA...

Spelar hellre originalet 8 dagar i veckan.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Innan kunde man klicka på dom, men inte nu längre.
Då var det ett genomskinligt Watermark där nere i högra hörnet "Sweclockers.com"

Ah okej :/ Jag tror dock att dom har ett automatiskt system som sätter dit watermarks på bilderna när man klickar på dom och får upp den där förstorings rutan.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ge oss BF1942 med Frostbite 2.0-motorn så kommer jag personligen åka upp till Stockholm och kyssa Karl-Magnus Troedssons fötter!

Glöm inte att lägga upp en video på det!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BlackLightStar:

Synd bara att Origin's version av BF1942 var fullkomligt ospelbar, då den saknar basic funktioner som strafe och prone (ligga ner).
Men å andra sidan så är det kanske inte så konstigt att det osar fail om en sak från EA...

Spelar hellre originalet 8 dagar i veckan.

Wut? Det går visst att gå prone och strafe skjuta? Jag gjorde det nyss ingame.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackLightStar:

Synd bara att Origin's version av BF1942 var fullkomligt ospelbar, då den saknar basic funktioner som strafe och prone (ligga ner).
Men å andra sidan så är det kanske inte så konstigt att det osar fail om en sak från EA...

Spelar hellre originalet 8 dagar i veckan.

Går visst att använda strafe och prone, de har patchat spelet lite sedan de släppte den fria versionen.

Permalänk
Entusiast

Någon annan som inte kan hitta SweClockers.com Conquest #1 på Battlefield 3 men ändå #2?

Skulle helst spelat BC2 då det var min cup of tea men det spelet har jag tyvärr på Lagbox 360

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

BF2142<3. ÄLSKAR DET SPELET MED HELA MITT HJÄRTA!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Aww saknar Battlefield Vietnam (Inte BC2 Vietnam) Fan det var det bästa bf spelet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Uzanar:

Någon annan som inte kan hitta SweClockers.com Conquest #1 på Battlefield 3 men ändå #2?

Skulle helst spelat BC2 då det var min cup of tea men det spelet har jag tyvärr på Lagbox 360

Vi håller på att fixa lite med serverna så det kan bli lite knepigt, sök på SweClockers bara så ska det nog hittas.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Aww saknar Battlefield Vietnam (Inte BC2 Vietnam) Fan det var det bästa bf spelet

Saknade också det i listan! Det kanske inte är med för att det inte finns till Origin.

EDIT: Kul initiativ för övrigt!

Permalänk
Medlem

Helt tomt på 1942 servarna?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av plajton:

Aww saknar Battlefield Vietnam (Inte BC2 Vietnam) Fan det var det bästa bf spelet

Skrivet av b4l74z4r:

Saknade också det i listan! Det kanske inte är med för att det inte finns till Origin.

EDIT: Kul initiativ för övrigt!

Ett par andra har redan frågat, det var med på vår ursprungliga önskelista när vi tittade på vad vi kunde dra ihop under veckan men det togs bort pga resursbrist. Vi var tvungna att fokusera på vissa spel men om det är väldigt många som vill ha det så kanske vi kan göra något litet, ska fråga gänget men lovar inget. Vi har händerna fulla med 12 servers.

Skrivet av Rolfsaurus:

Helt tomt på 1942 servarna?

Vi börjar imorgon kl 19, som det står i tråden och i nyheten.

Fast du får gärna försöka starta upp servern och samla folk innan dess, självklart.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Inget Codename Eagle? Bah! Why even bother x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Bf2 fortfarande bäst. Grymma mechanics i det spelet!

+1 på det...

Vet vem du är, var du brukade spela och för vilka så hoppas se dig på servern imorgon Mvh - BfG veteran (inte officiell tag då vi aldrig ansökte om den, men spelat mycket med/mot dig )

Permalänk
Medlem

Glad som ett litet barn! Ohh ska leta upp min BF2 skiva DIREKT!
Låt oss liiira!

Edit: Med tanke på att ag endast hittade ett tjugotal servrar, vilken patch är den som används?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk

Pinsamt! Båda 1942 servarna är tomma.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av skogstomtarna:

Pinsamt! Båda 1942 servarna är tomma.

1, Klockan 4 på morgonen spelar inte många.
2, Vi skriver att vi startar 19.00 den 1 december.

Vad är tiden just nu när du skrev ditt inlägg?

Vi ses ikväll.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Man kanske kikar in på bf2 hehe, det var ett tag sedan.

Permalänk

Vilket är det 6e spelet, eller ska BF3 spelas i två dar?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheezez:

+1 på det...

Vet vem du är, var du brukade spela och för vilka så hoppas se dig på servern imorgon Mvh - BfG veteran (inte officiell tag då vi aldrig ansökte om den, men spelat mycket med/mot dig )

Hmbug= !!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Får nog ta och installera BC2 nu

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080