SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem

Vill tacka alla Anti Facebook folk här på Sweclockers, större chans för oss andra här som inte vägrar facebook

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

för guds skull grabben har du undgått allt som det skrivits om facebook?

facebook är också ett företag och deras enda intresse är att tjäna pengar på dig, då det är en gratis tjänst hur tror du att det går till? ignoranta svenskar.

ja och allt på nätet är sant Du vet om att det finns valmöjligheter även på Facebook va!
Facebook är ingen InternetGud om du/ni tror det!

Många som känner mig skulle nog inte kalla "grabben" men tack för komplimangen!

Jag vet mycket väl vad som har skrivits om Facebook. Vi kan väl dra Google som en liknelse på det du beskriver då. Eller du använder inte Google, eller Chrome (finns hur mycket som helst) ?

Vad har det med saken i fråga att göra?

Finns många gratistjänster som vill tjäna pengar på oss. skillnaden är att du kan om du vill skapa ett fejkkonto, vara med och vinna lite prylar, och sen avsluta det. Ignoranta svenskar som du skriver, får stå för dig, själv tycker jag att den meningen du skriver inte har med saken att göra! Du försöker lära ut, men trillar på flera felsteg på vägen

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vilka jäkla whiners det finns här.

Sweclockers erbjuder finfina priser på deras Facebooksida. Har ni inte Facebook? Vill ni inte skaffa Facebook? Det första går att lösa, det andra inte. Det är inte direkt så att Sweclockers inte vill erbjuda denna tävling till ni Facebookhatare, utan det är ni som väljer det. Sen är tävlingen på Facebook troligen mycket bättre i marknadsföringsperspektiv.

Foliehattar är väl ganska obekvämt också.

Permalänk
Medlem

Men vad besviken jag blev nu, inte för att sweclockers ställer till med tävlingar, utan att det går via facebook. Jag är varken för eller emot facebook, dock är det ingen tjänst jag är intresserad av, men för de som gillar tjänsten, använd den för all del. Men jag tycker det är helt fel att sweclockers ställer som krav att man måste ha facebookkonto för att delta i tävlingar, jag har som sagt aktivt valt att inte använda facebook, lika aktivt har jag valt att registrera mig och använda sweclockers, därför har jag mycket liten förståelse till att blanda in andra tjänster.

Permalänk

Nåja, får väl använda mitt fejkkonto ...:D

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Bu för facebook och app-krav!

Permalänk
Medlem

Gött med alla gnällspikar.. mer klappar till mig

Permalänk

Sluta gnälla på att julkalendern ligger på facebook! Finns flera som nämnt hur man gör ett konto utan att ge ut någon som helst info om dig själv. Var glada att Sweclockers gör en julkalender med fanatiska priser istället. Det ges bort hur mycket fina prylar som helst och det enda ni kan nämna är bu för facebook. Skäms på er!!!

Tack Sweclocker för att ni står ut med allt gnäll och ger oss en massa fina produkter! Ni är bäst!

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem

Låter trevligt men Facebook?.... Really?

Lycka till alla som deltar!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av fLipSidE0001:

Sluta gnälla på att julkalendern ligger på facebook! Finns flera som nämnt hur man gör ett konto utan att ge ut någon som helst info om dig själv. Var glada att Sweclockers gör en julkalender med fanatiska priser istället. Det ges bort hur mycket fina prylar som helst och det enda ni kan nämna är bu för facebook. Skäms på er!!!

Tack Sweclocker för att ni står ut med allt gnäll och ger oss en massa fina produkter! Ni är bäst!

Fast varför måste den vara på facebook och inte på sweclockers egen hemsida? Bara ett till konto att ha reda på till ingen nytta. Jag håller mer ovanstående, bu för facebook-krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nifrit:

Men vad besviken jag blev nu, inte för att sweclockers ställer till med tävlingar, utan att det går via facebook. Jag är varken för eller emot facebook, dock är det ingen tjänst jag är intresserad av, men för de som gillar tjänsten, använd den för all del. Men jag tycker det är helt fel att sweclockers ställer som krav att man måste ha facebookkonto för att delta i tävlingar, jag har som sagt aktivt valt att inte använda facebook, lika aktivt har jag valt att registrera mig och använda sweclockers, därför har jag mycket liten förståelse till att blanda in andra tjänster.

Amen för den klockren

Permalänk
Medlem

Tycker vi strejkar och alla sätter på adblock
Tills tävlingen börjar om och där den hör hemma.

ADBLOCK PÅ YES!

Ni proffs här på Swec kan väll göra en klockbook ist?

Permalänk

Dåligt av er att försöka tvinga folk att ha facebook för att tävla. Besviken på er. Facebook NEJ TACK.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Inaktiv

Skulle inte ni kunna flytta Jul kalender till sweclockers.com och strunta i facebook

Permalänk

De som ifrågasätter Facebook, läs den länk Jag lagt här nedan om ni använder något som Google tillhandahåller.
http://www.google.se/intl/sv/policies/terms/regional.html

Nu är det bara att säga må den mest tursamma Facebook användande SweC'aren vinna.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Dåligt av er att försöka tvinga folk att ha facebook för att tävla. Besviken på er. Facebook NEJ TACK.

Håller med fullständigt!

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

De som ifrågasätter Facebook, läs den länk Jag lagt här nedan om ni använder något som Google tillhandahåller.
http://www.google.se/intl/sv/policies/terms/regional.html

Nu är det bara att säga må den mest tursamma Facebook användande SweC'aren vinna.

"Eftersom Google är onda, så är det okej att bli våldtagen av Facebook"

För övrigt använder jag inga av Googles produkter. Firefox och DuckDuckGo är det som gäller.

som otaliga andra sagt: väldigt synd. Jag tar väl och sätter på adblock på swec igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

måste även tillägga att det inte är särskilt lätt att skapa "fejkkonto" på lagligt vis, vilket många här verkar tro. Man måste identifiera sig med telefon eller id-handling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ha ha fy vad skönt att det blir så några som går med i tävlingen. Det blir ju bara större chans för oss FB användare

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Facebook lurar dig till att göra oavsiktliga beslut angående din privata information:

http://techcrunch.com/2012/08/25/5-design-tricks-facebook-use...

Facebook går automatiskt igenom all din aktivitet för att avgöra om du är en brottsling. Eller kanske har dåliga politiska åsikter.

http://news.cnet.com/8301-1023_3-57471570-93/facebook-scans-c...

Facebook spårar var du är fysiskt och vilka sidor du använder, även om du är utloggad:

http://venturebeat.com/2011/09/25/facebook-tracking-logged-ou...

Facebook använder tvivelaktiga affärsmetoder för att tjäna pengar på tex stora företag och kändisar (kanske något för swec att tänka på):

http://dangerousminds.net/comments/facebook_i_want_my_friends...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

WOW! Shit vad alla whinar...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Helt utan anledning, förstås...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

facebook... nej tack

Permalänk
Proffsmoddare

Snart behöver man fb för att handla på Ica. Den dagen odlar jag min egen mat.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

00:00 typ nu då

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

00:00 typ nu då

/Homer_S

Bara fäör mig det inte händer något när man trycker på luckan?

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

samma här !

Permalänk
Skrivet av GuiceU:

Bara fäör mig det inte händer något när man trycker på luckan?

Nope inget här heller

Permalänk

man kanske måste ha lite tålamod..

Visa signatur

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Permalänk
Medlem

Ja men ..... brukar ha bra tålamod igentligen men nu sitter jag här som en 5 åring på julafton