SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem

Vi har en vinnare

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur juryn bedömer.
Har sett ett flertal rim som jag själv omedelbart hade dömt bort, antingen pga att de inte rimmar eller är alldeles för långa.
(Det ska vara ett julrim, inte en dikt.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:
Under vinterns mörka timmar, är det många skärmar som glimmar
Men det är långt kvar till tö, och du sitter med en dator som är slö
Så få nu datorn att gå som en raket, med ASUS uppgraderingspaket!

Permalänk
Medlem

Många som rimmar med uppgraderingspaket och raket

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Många som rimmar med uppgraderingspaket och raket

Vilket bara är såååå mainstream.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Undrar hur juryn tänker... Stod ju ingen längd men (enligt mig) ska ett paket rim inte vara så långt, men men, det ska ju inte heller avslöja vad som är i.

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Så många som gnäller över att man måste använda facebook... Sweclockers är ett företag och deras största prioritet är att få verksamheten att gå runt. Ger man bort en massa prylar utan att få något i värde tillbaka så håller inte det på längre sikt.

Jag misstänker att facebook har valts i marknadsföringssyfte av kalendern samt för att kunna kamma hem lite uppgifter om vad för typ av folk som vänder sig till tävlingen. Förhoppningsvis, men det vet man ju inte, så kommer mejl adresserna inte att säljas vidare...

Permalänk
Medlem

Sweclockers en julkalender på Facebook hade
Det en skara inte gladde
Tråden fylldes med tjafs
Tur att den inte låstes i ett nafs

Prylar för tusental kronor delas ut
Så, delta och njut
Annars kan du dra
så får vi andra det bra

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk

Här kommer mitt bidrag till lucka nummer ett:

Nu är det dags för Julaftons allra finaste stund,
Dem närmsta nätterna lär du inte få en blund.
Hårda paket i alla ära,
Men när du öppnar det här kommer du nog svära.
Vi kommer nog aldrig bli kvitt,
När du har monterat detta i chassit.
Eftersom det här i alla tester är det bästa,
Kommer din dator bli snabbare än dem flesta.
Med svart och rött som bas,
Ger dem här prylarna alltid full gas.
Så Bort med all seghet,
Här kommer Asus uppgraderingspaket

Många bra bidrag till den första tävlingen!

Permalänk
Skrivet av spac3mak3r:

Här kommer mitt bidrag till lucka nummer ett:

Nu är det dags för Julaftons allra finaste stund,
Dem närmsta nätterna lär du inte få en blund.
Hårda paket i alla ära,
Men när du öppnar det här kommer du nog svära.
Vi kommer nog aldrig bli kvitt,
När du har monterat detta i chassit.
Eftersom det här i alla tester är det bästa,
Kommer din dator bli snabbare än dem flesta.
Med svart och rött som bas,
Ger dem här prylarna alltid full gas.
Så Bort med all seghet,
Här kommer Asus uppgraderingspaket

Många bra bidrag till den första tävlingen!

Fint, men det ska inte stå ”dem” på något av de ställena där du skrivit det. Det bör vara ”de” på alla.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Fint, men det ska inte stå ”dem” på något av de ställena där du skrivit det. Det bör vara ”de” på alla.

Eller "dom".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Någon annan som bara kan se halva julkalendern? Kan se ett halvt tangentbord :/

Blev så på en laptop för mig (IE9), använd mobilen!

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Eller "dom".

DE utsätter DEM för något
tex: de tittade på dem
DOM är något man skriver om man inte vet helt säkert. (kan låta otroligt fel om men tex. skriver de när det ska vara dem)

EDIT: stavfel

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk

Petitesser nu va

Permalänk

Sådär, ny dag, nya utmaningar. Dagens blev något att tänka på! Men, från första luckan, var det någon här som verkligen rimmade på just Asus? Eller var det bara jag?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Tror jag skippar dagens tävling, är inte så extremt intresserad av priset, och har alldeles för dålig fantasi samt för lite FPS-vana för att komma på något.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

När vet vi vem som vinner vad?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast

Fasen, det var ju en jätterolig tävling idag, men jag har redan tangentbordet och jag avskyr musen, känns dumt att tävla.

Föresten finns det någon statistik över hur många som deltar i varje tävling? Skulle vara kul att se vad folk vill ha

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt om jag uppfattar vad man ska göra, ska man bara komma på ett nytt vapen med nån rolig effekt eller nått...? o.O

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag vet inte riktigt om jag uppfattar vad man ska göra, ska man bara komma på ett nytt vapen med nån rolig effekt eller nått...? o.O

Reglerna är ganska så rättfram!

Tänk på ett spel
Skapa ett vapen i ditt sinne
Beskriv vad vapnet ha för funktioner
Kanske till och med beskriv hur vapnet ser ut
Tillsätt en gnutta humor och skicka in ditt svar i julkalendern!

Fräckt att jag gjorde en trappa av det?

Skrivet av Orici:

När vet vi vem som vinner vad?

Tyckte mig se i något tidigare inlägg i tråden, skrivet av Andreas D, att det kunde ta ca. en vecka innan vinnaren i tävlingen är dragen! Klickar du dig in på julkalendern och sedan på de gamla luckorna så kommer där att stå vem som har vunnit när de har utsett en vinnare

EDIT: Här har vi det

Skrivet av Andreas D:

Vinnare utses så snart som möjligt, förhoppningsvis inom ~1 vecka efter luckans avslut.

Vinnare kontaktas via e-post och alla kan se vem som vunnit genom att klicka på de avslutade luckorna.

:happy:

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Måste säga att det är tråkigt att SweC anslutit sig till skaran företag som kräver medlemskap i Facebook för att kunna delta. Jag är redan medlem här på SweC, varför ska jag behöva bli medlem på ett tredjeparts-community för att kunna delta i detta?

Jag hoppas verkligen SweC inte fortsätter lägga de bästa sakerna på Facebook bara för att försöka fiska Like's från folk, jag är med i detta community, inte Facebook.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående inlägg. Facebook, nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Måste säga att det är tråkigt att SweC anslutit sig till skaran företag som kräver medlemskap i Facebook för att kunna delta. Jag är redan medlem här på SweC, varför ska jag behöva bli medlem på ett tredjeparts-community för att kunna delta i detta?

Jag hoppas verkligen SweC inte fortsätter lägga de bästa sakerna på Facebook bara för att försöka fiska Like's från folk, jag är med i detta community, inte Facebook.

Håller med helt.

Permalänk
Medlem

Hade varit finare om kalendern fanns här på sidan och inte på facebook...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Men man behöver ju inte dela om man inte vill.

Källa på detta?! Känns lite skumt när man trycker avbryt under en tävling... Samtidigt kan jag tycka att det borde räcka att man gillar Swec på FB?

För övrigt gillar jag inte Facebook, men med de fina vinster som Swec presenterar så har jag full förståelse för att man "måste" gå ut bredare via facebook. Om tävlingen hade stannat på swec så hade självklart vinsterna inte varit desamma.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man är utelåst från julkalendern då man inte har ett Facebook konto. Förstår mig inte på företag som kräver facebook för att vara med. Jag går med där jag känner att jag får ut något och facebook är inte det.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem

Våga Vägra Facebook....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk

Ähh, Facebook eller inte. Schyssta priser

Permalänk
Medlem

De flesta här verkar tro att SweClockers gjort den här tävlingen exklusivt för sina medlemmar här, men så är tyvärr ej fallet. Så man får sluta gnälla.
Hade tävlingen varit bara för swec-medlemmar så hade man haft den här och inte någon annanstans...

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Skrivet av beejac:

Så många som gnäller över att man måste använda facebook... Sweclockers är ett företag och deras största prioritet är att få verksamheten att gå runt. Ger man bort en massa prylar utan att få något i värde tillbaka så håller inte det på längre sikt.

Jag misstänker att facebook har valts i marknadsföringssyfte av kalendern samt för att kunna kamma hem lite uppgifter om vad för typ av folk som vänder sig till tävlingen. Förhoppningsvis, men det vet man ju inte, så kommer mejl adresserna inte att säljas vidare...

Det faktum att SweC är ett företag betyder inte att de inte ska få kritiseras för sina val. Vidare så är SweC en community-baserad verksamhet och inte enbart en redaktionell nyhetssida, vilket är än större skäl för varför medlemmar ska få kritisera (och berömma) hur de väljer att utforma sina tävlingar mm.

Jag förstår helt och fullt att SweC kan vilja marknadsföra sig via Facebook för att nå ut till presumtiva medlemmar, men jag anser att det är dåligt att kräva medlemskap i ett helt annat community för att kunna delta i tävlingar här. Att ha tävlingen på SweC hindrar inte att samtidigt marknadsföra sig på Facebook också, så jag tror vi främst ifrågasätter att man bara har tävlingen på Facebook och inte på SweC också.

Btw, tror inte Swec sysslar med att sälja adresser faktiskt, så det är nog på sin höjd så att de adresser kan få SWeC-nyhetsbreven skickade till sig eller liknande.